کد خبر : 11324
تاریخ انتشار : یکشنبه 20 فروردین 1396- 49: 22

شهروندان انتظار دارند هزینه‌کرد اعتبارات احیای رودخانه‌های گوهررود و زرجوب شفاف‌سازی شود

شهروندان انتظار دارند هزینه‌کرد اعتبارات احیای رودخانه‌های گوهررود و زرجوب شفاف‌سازی شود

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت خزر گفت: طرح مطالعاتی احیای رودخانه‌های گوهررود و زرجوب با ارائه راهکارهای کوتاه‌مدت و بلند‌مدت آماده شده است.

به گزارش گیلانستان، فرزین کاظمی نوری عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آمادگی اجرای طرح‌های زیست‌محیطی توسط شرکت کشت و صنعت خزر اظهار کرد: با توجه به آلودگی رودخانه‌های گوهررود و زرجوب در شهر رشت شرکت مذکور برای نجات این دو رودخانه ورود کرده است.

وی بر ساماندهی وضعیت آلوده رودخانه‌های گوهررود و زرجوب در شهر رشت تأکید کرد و افزود: امکان احیای تالاب عینک نیز بررسی شده و آمادگی کمک به شهرداری رشت و استانداری گیلان را داریم.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت خزر با بیان اینکه رودخانه‌ها شاهرگ حیاتی مناطق محسوب می‌شوند، تصریح کرد: اگر بخواهیم در حوزه رودخانه‌های گوهررود و زرجوب مطالعه‌ای داشته باشیم، این دو رودخانه سبب پیداش شهر رشت شده است.

کاظمی نوری، سرچشمه رودخانه‌های گوهررود و زرجوب را کوه‌های سراوان در ۷۰۰ متری خواند و بیان کرد: دو رودخانه مذکور پس از پیوستن به همدیگر با عبور از پیربازار و خمام به تالاب انزلی می‌ریزند.

وی، رودخانه‌های گوهررود و زرجوب را موهبت الهی برای شهر رشت توصیف کرد و گفت: رودخانه‌های مذکور به دلیل نبود احساس مسؤولیت و با توجه به اینکه هیچ ارگان و نهادی وظیفه حراست از این دو رودخانه را به عهده نگرفته است اکنون وضعیت اسف‌باری دارند.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت خزر با اشاره به اینکه رودخانه‌های گوهررود و زرجوب اکنون نقش حمل فاضلاب شهری را به عهده دارند، متذکر شد: امر مذکور موجب آلودگی محیط زیست همراه با بوی آزاردهنده برای شهروندان شده است.

کاظمی نوری به عبور رودخانه‌های گوهررود و زرجوب از محله‌های مختلف شهر رشت اشاره کرد و یادآور شد: احیای دو رودخانه می‌تواند در جذب سرمایه، گردشگری و زیباسازی شهر کمک کند ضمن اینکه می‌تواند سهم بسیاری در کاهش بار ترافیک شهری داشته باشد.

*اعتبار احیای رودخانه‌های گوهررود و زرجوب شفاف‌سازی شود

وی با بیان اینکه مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای احیای رودخانه‌های گوهررود و زرجوب در سفر رئیس جمهور در سال ۹۴ به گیلان به تصویب رسیده است، اظهار کرد: پس از گذشت سه سال شهروندان انتظار دارند وضعیت هزینه‌کرد اعتبارات احیای رودخانه‌های مذکور شفاف‌سازی شود.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت خزر از آماده‌سازی طرح مطالعاتی رودخانه‌های گوهررود و زرجوب توسط گروه تخصصی محیط زیستی به سرپرستی دکتر اشرفی عضو هیأت علمی دانشگاه تهران خبر داد و بیان کرد: راهکارهای کوتاه‌مدت و بلندمدت برای احیای رودخانه‌های مذکور مشخص شده است و بازگشت سرمایه طرح با توجه به وضعیت گردشگری شهر رشت در کوتاه‌ترین زمان تحقق پیدا می‌کند.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار