کد خبر : 45397
تاریخ انتشار : یکشنبه 8 دی 1398- 47: 17

دادستان عمومی لنگرود:

شهروندان مراقب پیامک های کلاهبرداری باشند

شهروندان مراقب پیامک های کلاهبرداری باشند

دادستان عمومی شهرستان لنگرود از شهروندان خواست مراقب پیامک های کلاهبرداری باشند و گفت: کلاهبرداران با در اختیار گرفتن رمز دوم و اطلاعات حساب بانکی اشخاص، اقدام به خالی کردن حساب بانکی شهروندان می‌کنند.

به گزارش گیلانستان سید هاشم میرحسینی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به امکان وقوع کلاهبرداری از طریق پیامک، اظهار کرد: افرادی سودجو و فرصت طلب از طریق سامانه های مخابراتی یا رایانه ای با ارسال پیامک به خط تلفن و شبکه های اجتماعی، شهروندان را به سمت درگاه‌های جعلی و فیشینگ هدایت و از آنان کلاهبرداری می کنند.

وی افزود: در این شیوه کلاهبرداران اقدام به ارسال پیام هایی با موضوعاتی نظیر «ثبت نام برای سهام عدالت، یارانه و طرح معیشتی»، «ثبت نام سهمیه یا کارت سوخت»، «افزایش سهمیه سوخت مسافربرهای اینترنتی» و … کرده و در آن با قرار دادن لینکی از کاربران می خواهند که وارد یک سامانه شود.

دادستان عمومی و انقلاب لنگرود با بیان اینکه کلاهبرداران برای ثبت نام در طرح های مذکور هزینه اندکی اعم از ۲۰۰۰ تومان طلب می‌کنند، گفت: این مبلغ گرچه ناچیز است، اما هنگامی که شهروند وارد درگاه بانکی جعلی شده تا این مبلغ را واریز و در ادامه ثبت نام کنند، کلاهبرداران با در اختیار گرفتن رمز دوم و اطلاعات حساب بانکی اشخاص، اقدام به خالی کردن حساب بانکی شهروندان می‌کنند.

میرحسینی اضافه کرد: اگر برای دریافت طرحی نیاز به ثبت نام باشد، همواره سازمان‌های دولتی در رسانه‌ها اعلام می‌کنند که افراد باید به دفاتر رسمی سازمان‌ها یا دفاتر خدمات الکترونیک دولت و یا پلیس + ۱۰ مراجعه کنند.

وی از شهروندان خواست اخبار را از منابع رسمی و مورد اعتماد دریافت کنند و یادآور شد: جهت پیشگیری از سوءاستفاده کلاهبرداران با هدف خالی کردن حساب، از شهروندان می خواهیم به هیچ عنوان به این گونه پیام ها ترتیب اثر نداده و هوشیاری لازم را داشته باشند و به بهانه ثبت نام طرح های مختلف تحت هیچ شرایطی اطلاعات بانکی خود را در درگاه های جعلی وارد نکنند.

انتهای پیام/ایستا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار