کد خبر : 18352
تاریخ انتشار : یکشنبه 2 مهر 1396- 33: 17

شهریور هم گذشت و راه آهن گیلان افتتاح نشد/ نجفی با قطار “وعده ها” به البرز رفت!!

شهریور هم گذشت و راه آهن گیلان افتتاح نشد/ نجفی با قطار “وعده ها” به البرز رفت!!

محمدعلی نجفی استاندار سابق گیلان در حالیکه را‌ه‌آهن گیلان قرار بود شهریور امسال افتتاح شود و نشد با قطاری از وعده‌ها گیلان را به مقصد البرز ترک کرد.

به گزارش گیلانستان، ۲۱ مهر ۹۲ هیئت دولت تشکیل جلسه داد و در یکی از مصوبات این جلسه محمدعلی نجفی را به عنوان کلیددار دولت تدبیر امید در استان گیلان انتخاب کرد.

نجفی متولد ۱۳۳۵ آستانه اشرفیه عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه و دارای مدرک دکتری مدیریت استراتژیک از مهر سال ۹۲ به عنوان استاندار گیلان منصوب شد.

نجفی نتوانست پروژه آزادراه رشت به قزوین را که مسافت بسیاری کمی از ان باقی مانده را به پایان برساند و راه‌آهن گیلان نیز به عنوان پروژه بزرگ دیگر گیلان ناکام ماند و افتتاح نشد.

بیمارستان اجنرال تالش، تالار مرکزی رشت، بیمارستان پرفسور سمیعی رشت و تدبیر برای اتمام صدها پروِه نیمه‌تمام انتظاراتی بود که نجفی نتوانست باوجود تلاشش آنها را محقق کند.

بی‌شک تدبیر برای اتمام یک‌هزار و ۷۰۰طرح و پروژه نیمه‌تمام گیلان، تکمیل آزادراه رشت به قزوین، تسریع در اجرای راه‌آهن قزوین، رشت، انزلی و آستارا، توسعه اقتصادی گیلان با استفاده از ظرفیت‌های مرزی و بنادر انزلی و آستارا، اجرایی کردن منطقه ویژه اقتصادی آستارا و لاهیجان، اجرایی کردن بندرچند منظوره تالش مهمترین خواسته مردم گیلان برای تقویت اقتصاد استان در بدو ورود نجفی به گیلان در ۲۵ مهرماه ۹۲ بود.

محمدعلی نجفی در مراسم معارفه اش در سال ۹۲ بعنوان استاندار جدید گیلان با بیان اینکه حل معضل بیکاری، ارتقاء بهره‌وری، حمایت از تولید، رشد اقتصادی و توجه به نخبگان از برنامه‌های استانداری گیلان در دولت تدبیر و امید است، تصریح کرد: پروژه‌های نیمه‌تمام گیلان در اولویت قرار دارد.

نجفی هرگز نتوانست ارتباط خوب و مستمری را با نخبگان برگزار کند و حتی دیدارش با جوانان فعال در احزاب حامی دولت را بعنوان دیدار با جوانان نخبه! گیلان قلمداد کردند.

محمدعلی نجفی در حوزه شفاف‌سازی نیز فقط و فقط دو نشست خبری پرسش و پاسخ با خبرنگاران گیلانی آنهم به صورت محدود برگزار کرد تا نشان دهد یا حرفی برای گفتن ندارد! و یا از ظرفیت رسانه‌ها بی‌اطلاع است! البته شاهکار نجفی به اینجا ختم نشد و وی گاهی از صدا و سیمای گیلان نقد کرد و گاهی نیز برخی رسانه‌ها را مریض دانست!

نجفی بیشترین بهره را از مدیران دولت احمدی‌نِژاد برد و هر سه معاونش از مدیران کل دولت احمدی‌نژاد در استان گیلان بودند و هرگز نتوانست در پرورش و معرفی جوانان نخبه بعنوان مدیران میانی و ستادی استان موفق باشد‍‍.

و شاید مهمتر از همه محمدعلی نجفی استاندار سابق گیلان در حالیکه را‌ه‌آهن گیلان قرار بود شهریور امسال افتتاح شود و نشد با قطاری از وعده‌ها گیلان را به مقصد البرز ترک کرد.

نجفی در حالی نتوانست پروژه‌های بزرگ گیلان را به بهره‌برداری برساند که کید برنامه و بودجه دولت در دست نوبخت به عنوان یک گیلانی بود، فرصتی که شاید دیگر هرگز بدست نیاید./ صبح مشرق

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار