کد خبر : 23747
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 اسفند 1396- 59: 16

شهر رشت از ضعف مدیریت رنج می‌برد

شهر رشت از ضعف مدیریت رنج می‌برد

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان با اعلام اینکه شهر رشت از ضعف مدیریتی رنج می‌برد گفت: رسیدگی به وضعیت شهر رشت نیازمند مدیریتی پر سرعت و عاقلانه است.

به گزارش گیلانستان، جبار کوچکی‌نژاد امروز در جلسه کارگروه توسعه شهر رشت در سالن اجتماعات استانداری گیلان با اشاره به مشکلات موجود در شهر رشت اظهار داشت: شهر رشت حدود یک دهه شاهد حضور مدیرانی بود که آن را با بحران مواجه کردند.

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان با بیان اینکه وضعیت ترافیک رشت در حال نزدیک شدن به وضعیت تهران است خاطرنشان کرد: اینکه یک شهردار طرحی مانند BRT را نصب و شهردار دیگری آن را جمع کند موجب حاشیه سازی برای رشت می‌شود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه شهر رشت از ضعف مدیریتی رنج می‌برد تصریح کرد: رسیدگی به وضعیت شهر رشت نیازمند مدیریتی پر سرعت و عاقلانه است.

استاندار گیلان نیز در این جلسه با اعلام اینکه باید پروژه بهسازی “گوهر‌رود” را به چند مرحله تقسیم بندی کرد ابراز داشت: ایجاد سازه‌های بومی در اطراف این رودخانه سبب جذب گردشگر می‌شود.

مصطفی سالاری با تاکید بر لزوم ساماندهی تالاب “عینک” در امتداد پروژه بهسازی “گوهررود” اظهار داشت: برای رسیدگی به وضعیت رودخانه‌ها و تالاب‌ها باید با رویکرد گردشگری عمل شود.

نماینده عالی دولت در استان گیلان تصریح کرد: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای تصفیه فاضلاب‌های رشت به صرفه نیست و در اجرای این امر باید از توان دولتی استفاده شود.

شهردار رشت نیز در این جلسه ضمن تشریح وضعیت فعلی رودخانه‌های زرجوب و گوهررود عنوان داشت: شرایط رودخانه گوهررود به گونه‌ای است که در اولویت بهسازی قرار دارد زیرا میزان آلودگی آن کمتر از زرجوب است.

نصرتی امکان اتصال “گوهررود” به تالاب “عینک” را یکی از ویژگی‌های این رودخانه دانست و خاطرنشان کرد: مدیریت و کاهش فاضلاب‌های صنعتی و بیمارستانی در دستور کار شهرداری رشت قرار گرفته است.

وی ضمن تشریح وضعیت فعلی محل دفن زباله سراوان تصریح کرد: در گذشته ۱۳.۵ هکتار محل دفن زباله در این منطقه وجود داشت که بعد از رانش زباله‌ها ۱.۵ هکتار بر آن افزوده شد و به ۱۵ هکتار رسید.

شهردار رشت با اعلام اینکه محل دفن زباله سراوان در هر ثانیه بیش از ۴ لیتر شیرابه تولید می‌کند ابراز داشت: احداث یک نصفیه خانه ویژه در این منطقه راهکاری برای کنترل وضع موجود است.

نصرتی با اعلام اینکه اقداماتی که در گذشته برای زرجوب و گوهررود انجام شده بی‌نتیجه مانده است اظهار داشت: باید از ظرفیت سرمایه گذاران برای رسیدگی به وضعیت این دو رودخانه استفاده کرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری‌های تابعه استانداری گیلان نیز در این جلسه اظهار داشت: اقدامات انجام شده برای زرجوب و گوهررود در راستای رفع آلودگی و بهسازی انجام می‌شود.

سید پویا شهشهانی با اعلام اینکه نقشه راه مناسبی برای مدیریت وضعیت زرجوب و گوهررود ترسیم شده است عنوان داشت: احداث تصفیه خانه سراوان در حال حاضر فایده‌ای ندارد زیرا باید پیش زمینه‌هایی را انجام داد.

شهشهانی بهره‌برداری از کارخانه کود عالی را راهکاری برای کنترل شیرابه‌های محل دفن زباله سراوان دانست و تصریح کرد: احداث این کارخانه میزان شیرابه‌های این منطقه را تا ۹۰ درصد کاهش می‌دهد.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر کارخانه کودعالی ۳۰۰ تن ظرفیت واقعی دارد خاطرنشان کرد: پروژه افزایش ظرفیت این کارخانه تا هزار تن و با هزینه ۵۶ میلیارد تومان در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری‌های تابعه استانداری گیلان با انتقاد از توقف پروژه بهسازی محل دفن زباله سراوان عنوان داشت: این پروژه باید انجام شود تا امکان پیشبرد سایر اقدامات به وجود بیاید.

شهشهانی با اعلام اینکه مشکل ورود فاضلاب‌های بیمارستانی شهر رشت به رودخانه‌ها تا پایان سال ۹۷ برطرف می‌شود ابراز داشت: اجرای “طرح جامع فاضلاب” سبب رفع مشکل فاضلاب رشت می‌شود اما طرحی پرهزینه است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری‌های تابعه استانداری گیلان با اعلام اینکه از ورود ۴۴۰ لیتر هزار و ۱۱۰۰ لیتر فاضلاب ورودی بر رودخانه‌های زرجوب و گوهررود جلوگیری شده است گفت: پروژه‌هایی با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان برای رفع مشکلات زیست محیطی رشت در دو سال آینده در نظر گرفته شده است./ تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار