کد خبر : 7579
تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 دی 1395- 59: 10

شهر رشت با وجود دو رودخانه ظرفیت ویژه‌ای در حوزه گردشگری دارد

شهر رشت با وجود دو رودخانه ظرفیت ویژه‌ای در حوزه گردشگری دارد

شهردار رشت گفت: این شهر به‌واسطه وجود دو رودخانه در بافت اقلیم خود به طول ۵۶ کیلومتر ظرفیت ویژه‌ای در حوزه گردشگری دارد که باید از آن استفاده کنیم.

به گزارش گیلانستان , سیدمحمدعلی ثابت قدم در مراسم افتتاح پارک محله‌ای خیابان جوان رشت اظهار داشت: شهر رشت به‌واسطه وجود دو رودخانه در بافت اقلیم خود به طول ۵۶ کیلومتر ظرفیت ویژه‌ای در حوزه گردشگری دارد که باید از آن استفاده کنیم.

وی از افتتاح ۱۶ پارک در سال ۹۵ خبر داد و بیان کرد: بیش از ۱۲ پارک در حاشیه رودخانه‌ها راه اندازی شده و تلاش کردیم با آزادسازی حاشیه رودخانه‌ها در مناطق ۵ گانه، آنها را به فضای سبز تبدیل کنیم.

شهردار رشت با اشاره به راه اندازی پارک خیابان جوان با استفاده از گیاهان دارویی اظهار کرد: تلفیق رویکرد زیست محیطی با رویکرد مبتنی بر گیاهان دارویی، شهروندان را به سمتی سوق می‌دهد که آرامش درونی داشته باشند.

ثابت قدم از راه اندازی گردشگری آبی در سه مسیر از رودخانه‌های رشت در یک فرآیند ۴ ساله خبر داد و عنوان کرد: سه مسیر تردد گردشگری آبی با طول قابل توجهی در نقاط مختلف شمالی,جنوبی و غربی مد نظر قرار گرفته است و آن را در بودجه سال آینده شهرداری درنظر گرفتیم.

وی زمینه‌های هویتی و فرهنگ سازی رشت را مبتنی بر کشاورزی دانست و خاطرنشان کرد: کلید واژه شهر خلاق، مزرعه تا سفره است و باید از ظرفیت‌های طبیعی در این راستا استفاده موثر کرد.

شهردار منطقه دو رشت نیز در این مراسم افتتاح پارک محله‌ای خیابان جوان رشت اظهار داشت: امروز پارک محله‌ای خیابان جوان را با ویژگی منحصر که کاشت گونه‌های دارویی است افتتاح می‌کنیم.

مرتضی عاطفی گیاهان دارویی را گونه غالب گیاه در این پارک عنوان کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم رضایت شهروندان را در ابعاد مختلف به‌وجود آوریم.

وی تصریح کرد: با وجود محدودیت عرصه که در محدوده حوزه منطقه دو رشت وجود دارد نسبت به آزادسازی حریم رودخانه و احداث پارک اقدام کردیم.

شهردار منطقه دو رشت، مساحت پارک محله‌ای خیابان جوان را ۵ هزار و ۸۶۸ متر مربع اعلام کرد و گفت: این پارک در عرض ۱۰۵ روز فعالیت و ۳۵۰ میلیون تومان بودجه افتتاح شد.

وی از حضور ۲۰ قلم گیاهان دارویی در پارک خیابان جوان خبر داد و گفت: تعداد گونه‌های گیاهان دارویی در این پارک در بهار نزدیک به ۱۰۰ قلم می‌رسد و این در دنیا برای نخستین بار اتفاق می‌افتد.

عاطفی گیاهان رزماری, زرشک, برگ بو و آویشن را از جمله گیاهان دارویی این پارک عنوان و بیان کرد: تلاش می‌کنیم در فصل بهار تنوع گیاهی را در پارک افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه عرقیات و دمنوش در این پارک کشت می‌شود اظهار کرد: شهروندان می‌توانند آنها را بچینند و استفاده کنند.

شهردار منطقه دو رشت از افتتاح دو پارک در ایام دهه فجر خبر داد و عنوان کرد: در دهه مبارک فجر دو پارک را در رودبارتان و خیابان آیت الله رودباری افتتاح می‌کنیم.

عاطفی خاطرنشان کرد: احداث ۵ پارک محلی دیگر نیز در دستور کار شهرداری منطقه دو رشت قرار دارد و امیدواریم آن را در سال ۹۶ به بهره برداری برسانیم./تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار