کد خبر : 61762
تاریخ انتشار : دوشنبه 29 دی 1399- 01: 17

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان:

شهر رشت بیشترین ممانعت‌های مردمی را در نصب و توسعه دکل‌های ارتباطی دارد

شهر رشت بیشترین ممانعت‌های مردمی را در نصب و توسعه دکل‌های ارتباطی دارد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان گفت: شهر رشت بیشترین ممانعت‌های مردمی را در نصب و توسعه دکل‌های ارتباطی دارد.

به گزارش گیلانستان، فرزاد توکلی امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش در فرمانداری شهرستان رشت با اشاره به ابعاد مختلف سرویس‌دهی یک سامانه یا شبکه آموزشی مانند “شاد” اظهار داشت:  نوع ارتباطات، سرویس‌دهنده‌ها و تجهیزات سخت‌افزاری بهره‌بردار از جمله شاخص‌‌هایی هستند که کیفیت سرویس و خدمات را مشخص می‌کنند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان با بیان این که وزارت ارتباطات نقشی در ایجاد شبکه آموزشی شاد نداشته بلکه تنها بستر آن را برای ارتباط مهیا می‌کند افزود: این اپلیکیشن توسط مجموعه آموزش و پرورش با مشارکت یکی از اپراتورها و همچنین یکی از دانشگاه‌های سطح ملی طراحی شده است.

توکلی افزود: با وجود این که تلاش‌های زیادی برای شبکه آموزشی شاد انجام شده و این نرم‌افزار روز به‌روز در حال ارتقا است اما این اقدام که همه به سمت استفاده از یک اپلیکیشن و زیرساخت سوق یابند شاید خیلی منطقی نبوده چرا که معمولاً بسترهای متعددی ارائه می‌شود و می‌توانستیم روی آن بسترها با استانداردهای مشخص کار کنیم.

وی بیان کرد: بسیاری از دانش‌آموزان نسبت به هزینه‌های جاری شبکه شاد معترض هستند و می‌گویند هزینه‌های جاری‌شان برای استفاده از این شبکه رایگان نیست در صورتی‌ که از ابتدا قرار بود ترافیک‌هایی که به ‌سمت شاد می‌رود رایگان باشد از طرفی بخش اعظمی از تدریس معلمان خارج از شبکه شاد ارائه می‌شود و معلمان حتی از اپلیکیشن‌ یا فضای دیگری مانند واتساپ برای تدریس استفاده می‌کنند که در اینجا نمی‌توان تفکیک کرد.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان با بیان این که شهر رشت بیشترین ممانعت‌های مردمی را در نصب و توسعه زیرساخت‌ها و دکل‌های ارتباطی دارد گفت: شهر رشت جزو شهرهای با ضریب نفوذ بالای استان است و مشکل خاصی نداریم اما با بیشترین ممانعت‌های مردمی در نصب و توسعه دکل روبه‌رو هستیم و حتی چندین پروژه‌ ما در منطقه گلسار به‌ همین دلیل قفل شده است.
توکلی با اشاره به مشکلات برخی مدارس در دسترسی به اینترنت ابراز داشت: برخی ارتباطات روی ADSL انجام می‌شود در صورتی‌ که این سیستم غیرمتقارن و ذاتاً برای دانلود است اما در برخی مدارس از همین سیستم برای ارسال صدای معلم و فایل‌های پرحجم استفاده می‌شود که یکی از مشکلات است.
وی راهکارهای برطرف کردن مشکلات اینترنت مدارس را متذکر شد و گفت: استفاده از بستر فیبر نوری یکی از راه‌حل‌ها است و مدارس می‌توانند به سراغ استفاده از این بستر بروند و اطلاعاتشان را به ‌ما تحویل دهند و ما نیز به آن‌ها خواهیم گفت که برای سرویس‌گیری خوب چه کنند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان با اشاره به فواید استفاده از بستر فیبر نوری خاطرنشان کرد: استفاده از این بستر، برای مشترک غیر از مودم هزینه‌ای به‌همراه ندارد و هزینه دیتای آن با ADSL برابر است البته هزینه مودم آن حدود یک میلیون تومان است اما یک شبکه پایدار با پهنای باند نامحدود است.

توکلی استفاده از ظرفیت سیم مسی یا سرویس VDSL را راهکار بعدی برای حل مشکلات اینترنت مدارس برشمرد و افزود: این سیستم ترکیبی از فیبر و سیم و یک سرویس پایدار و مانند سرویس قبلی دارای سرعت بالا است و تغییری در هزینه‌ها ندارد فقط هزینه مودم آن حدود ۸۰۰ هزار تومان است.

وی استفاده از سرویس‌های بی‌سیم شهری را به‌عنوان راهکار سوم برای حل مشکلات اینترنت عنوان کرد و ابراز داشت: ما در شهر رشت و بسیاری از شهرها، سرویس‌های بی‌سیم توسط اپراتورهای مختلف داریم که هزینه آن از ۳ میلیون تا ۱۰ میلیون تومان متغیر است و بستگی به نقطه‌ای که مدرسه در آن واقع شده دارد و در برخی نقاط نیز برای سرویس‌دهی نیاز به دکل دارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان خاطرنشان کرد: راهکار چهارم برای برطرف شدن مشکلات اینترنت در برخی نقاط و مدارس در واقع متمرکز کردن چند خط ADSL است.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار