کد خبر : 21555
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۶

شهر رشت موفق به کسب گواهینامه “شهر حلال جهانی” شد

شهر رشت موفق به کسب گواهینامه “شهر حلال جهانی” شد

شهردار رشت گفت: شهر رشت به‌عنوان نخستین شهر خوراک شناسی حلال از سوی سازمان بین‌المللی حلال جهانی موفق به دریافت گواهینامه “شهر حلال” شد.

به گزارش گیلانستان، مسعود نصرتی صبح امروز در آیین گرامیداشت “روز رشت” با اشاره به اینکه روز رشت تحت عنوان وفاق ملی در منطقه شمال ایران نام‌گذاری شده است اظهار داشت: با گرامیداشت این روز همواره باید این وفاق ملی تکرار شود.

شهردار رشت با بیان اینکه گرامیداشت روز رشت با برگزاری برنامه‌های متنوع در سطح رشت برگزار می‌شود خاطرنشان کرد: آیین گرامیداشت سالروز “روز رشت” با تجلیل از 14 چهره ماندگار سال 96 رشت برگزار می‌شود.

وی شهر رشت را در بسیاری از موضوعات از نخستین‌ها عنوان کرد و با تاکید بر اینکه این ویژگی برای مردم رشت بسیار ارزشمند بوده و نشان از اصالت و هویت ماندگار شهر رشت دارد گفت: این امر نشانگر جایگاه پر افتخار گذشته رشت است و مسئولیت مدیران را در شهر رشت سنگین می‌کند.

نصرتی با اشاره به اینکه “روز رشت”روزی پر افتخار و روز جشن و شادمانی برای مردم استان گیلان محسوب می‌شود تاکید کرد: با توجه به ویژگی‌های منحصر به فرد شهر رشت باید برای برای زندگی حال و آینده شهر رشت برنامه‌های گسترده‌ای با هدف توسعه و پیشرفت شهر تدون و اجرا شود.

وی شهر رشت را همانند یک امانت در دست مدیران و مسئولان عنوان کرد و با بیان اینکه سال 1355 شهر رشت به‌عنوان شهر نخست تولید زیرساخت در کشور مطرح بود ابراز داشت: در حال حاضر شهر رشت در تولید زیرساخت‌ها جایگاه 26 کشور را دارد.

شهردار رشت با اشاره به اینکه توسعه و پیشرفت کنونی و آینده شهر رشت نیازمند تلاش و برنامه‌ریزی مدون است خاطرنشان کرد: ویژگی‌های گذشته شهر رشت ویژگی بسیار برجسته بوده و به منظور رسیدن به توسعه پایدار این شهر، شفاف‌سازی یک اصل اساسی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه در راستای توسعه و پیشرفت شهر رشت علاوه بر شفاف‌سازی همواره باید اتحاد و همدلی را در انجام اقدامات شاخص مد نظر قرار داد تصریح کرد: بسترسازی به منظور ایجاد جذابیت برای جذب سرمایه‌گذاران اصلی‌ترین نیاز رشت در شرایط کنونی است.

شهردار رشت با تاکید بر اینکه شهر رشت بهانه‌های گسترده‌ای به منظور جذب گردشگر و سرمایه‌گذار دارد تصریح کرد: شهر رشت به واسطه فرهنگ غنی فرهنگی، اصالت و سابقه فرهیخته در جهان نام‌ آشنا است.
.
نصرتی با تاکید بر ایجاد چتر حمایتی در شهر و با بیان اینکه شهر فرهیخته رشت نباید هیچ سرمایه گذارای را از دست بدهد بیان کرد: شهر رشت سال 2015 به عنوان شهر خلاق خوراک شناسی یونسکو برگزیده شد و هم اکنون جز 25 شهر خلاق خوراک در جهان محسوب می‌شود.

شهردار رشت با اشاره به اینکه ایجاد جاذبه‌های مطلوب گردشگری و سرمایه‌گذاری در شهر رشت نیازمند توسعه است ابراز داشت: با اقدامات گسترده و مطلوب در شهر رشت این شهر موفق به دریافت گواهینامه برند “شهر حلال” از سوی سازمان بین‌المللی حلال جهانی شده است.

نصرتی با تاکید بر اینکه با اقدامات صورت گرفته به‌طور حتم ویژگی “شهر حلال”، ویژگی و برندی متفاوت برای شهر رشت است افزود: با توجه به آینده سختی که در حوزه خشکسالی برای کشور پیش‌بینی شده، شهر رشت به‌عنوان شهری مناسب برای زندگی در کشور تبدیل می‌شود.

شهردار رشت استفاده از فرصت نخبگان و دانشگاهیان در توسعه شهر رشت را از ظرفیت‌های مهم عنوان کرد و اظهار داشت: با استفاده از ظرفیت‌ نخبگان و دانشگاهیان باید شهر رشت را به جایگاهی والا رساند.

وی با تاکید بر اینکه همفکری و اتحاد مطلوبی در راستای گذر از معضلات موجود در شهر رشت و بین مسئولان حکم‌فرماست بیان کرد: افزایش اتحاد و همدلی در شهر رشت موجب انگیزه بیشتر سرمایه‌گذاران در شهر رشت می‌شود.

نصرتی با تاکید بر سرعت بخشیدن به صدور مجوزها در شهر رشت ابراز داشت: انتشار اطلاعات عمومی از معضلات، مشکلات، کم‌کاری‌ها و راهکارهای مناسب در برون رفت از مشکلات شهر رشت به‌طور ماهیانه در آینده‌ای نزدیک در قالب اطلاع رسانی عمومی منتشر می‌شود.

وی شهر رشت را با توجه به ویژگی‌های گسترده فرهنگی نیازمند سالن‌های استاندارد چندمنظوره دانست و با بیان اینکه در این حوزه نیازمند جذب سرمایه گذار هستیم خاطرنشان کرد: هفته گذشته “اتاق شکوفایی” با هدف توسعه فرهنگی و اجتماعی در شهر رشت راه‌اندازی شد.

شهردار رشت با بیان اینکه شهرداری رشت به تنهایی و بدون حمایت مردم، استاندار و اعضای شورای شهر قادر به اقدامات مطلوب نیست اظهار داشت: با ایجاد همدلی و وحدت باید بار دیگر وفاق ملی را در شهر رشت گسترش دهیم./ تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار