کد خبر : 22256
تاریخ انتشار : پنجشنبه 28 دی 1396- 11: 8

شهید محمدی نوای علی علی زورخانه را به گردان های جبهه برد

شهید محمدی نوای علی علی زورخانه را به گردان های جبهه برد

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان گفت: شهید محمدی مرشد زورخانه بود و سبک خواندن خود را در دسته ضربت رزمندگان اجرا کرد و این سبک کم کم به گروهان ها نیز سرایت کرد و نوای علی علی در تمام دسته های جنگ پیچید و رزمندگان را به وجد آورد.

به گزارش گیلانستان، سرهنگ عباس بایرامی پیش از ظهر امروز در یادواره شهدای خشکبیجار با بیان اینکه شهدا ذخایر اصلی انقلاب اسلامی هستند و باید برای نسل های آینده باقی بمانند اظهار کرد: ما باید قدر امانتی که نزد خود داریم بدانیم و دینی که شهدا به گردن ما دارند به خوبی ادا کنیم.

وی با اشاره به سی و یکمین سال شهادت، شهید سید حسن محمدی گفت: این شهدا و رزمندگان بودند که جنگ را ساختند، دفاع و جنگ فرا منطقه ای ما با تمام جنگ های دنیا متفاوت است و به هیچ وجه قابل انکار نیست.

معاون هماهنگ  کننده سپاه قدس گیلان با تاکید بر اینکه امام جنگ را از زاویه تفنگ و گلوله ندیده بود خاطر نشان کرد: ما در عملیات الی بیت المقدس حدود ۲۳ هزار اسیر عراقی گرفتیم اما امام گفتند که خرمشهر را خدا آزاد کرد این نشان می دهد که امام خروجی این جنگ را انسان سازی می دانستند.

بایرامی با تاکید بر بی نظیر بودن رزمندگان دفاع مقدس در عصر علم و تکنولوژی و مادی گرایی گفت: نمونه این افراد امروزه نیز وجود دارند که شاید در ظاهر آنها را مدلینگ خطاب کنند اما همین فرد شهید مدافع حرم بابک نوری می شود.

وی با بیان اینکه شهید نوری با گذشتن از تمام تعلقات و آرزوهای جوانی در بوکمال سوریه به شهادت رسید افزود: آیا این ها جنگ را ساختند یا جنگ بود که اینگونه انسان سازی کرد؟ این افراد نمونه ای از رزمندگان دفاع مقدس هستند.

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه چهره شهید محمدی هیچگاه از اذهان مردم پاک نمی شود بیان کرد: این رزمندگان در شرایطی جان خود را فدا کردند که علاوه بر ریختن توپ و خمپاره بر سرشان،بدترین شرایط آب و هوایی و دمای گرم را تحمل می کردند اما در چنین شرایطی از عبادت و توسل نیز دست نمی کشیدند.

بایرامی شهید محمدی را همچون پدری مهربان برای رزمندگان معرفی کرد و گفت: این بزرگوار مرشد زورخانه بود و سبک خواندن خود را در دسته ضربت رزمندگان اجرا کرد و این سبک کم کم به گروهان ها نیز سرایت کرد و نوای علی علی در تمام دسته های جنگ پیچید و رزمندگان را به وجد آورد.

وی شهید محمدی  را حر زمان جنگ معرفی کرد و اظهار کرد: خداوند حسن عاقبت بخیری این عزیز را به خوبی رقم زد و خود شهید این مسئله را عنایت حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) می دانست.

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان تصریح کرد: شهید محمدی ارتباط خاصی با امام رضا (ع) داشت و به دوستانش می گفت؛ هر حرفی دارید باید به این امام بزرگوار بزنید و اگر می خواهید به مقام حر ابن ریاحی برسید باید جان خود را فدای اسلام کنید.

وی با بیان اینکه جاذبه مغناطیسی شهید خوش‌سیرت موجب ماندگاری شهید محمدی در جبهه شد افزود: هم‌رزم بودن با این شهدای بزرگوار شهید محمدی را چنان شجاع و عاشق جبهه کرده بود که شجاعانه به دل دشمن می‌زد و درنهایت در زمان نماز ظهر و عصر به شهادت رسید./فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار