کد خبر : 12085
تاریخ انتشار : شنبه 9 اردیبهشت 1396- 06: 10

شورای شهر، فضایی جهت مطالبه گری مردم یا اجرای سیاست های احزاب؟!

شورای شهر، فضایی جهت مطالبه گری مردم یا اجرای سیاست های احزاب؟!

یقینا خدمت بی منت به ملت عزیز ایران اسلامی در لباس عضویت در شوراها، توفیقی بزرگ برای منتخبین و معتمدین مردم است.

به گزارش سرویس یادداشت گیلانستان، امین مهاجری، پژوهشگر و عضو بنیاد ملی نخبگان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در یادداشتی با اشاره به انتخابات پنجمین دوره شورای شهر رشت نوشت:

يكي از مسائل مهم و ارزشمند در زندگي اجتماعي، تعامل و مشورت است که موجب می گردد راه را برای رسیدن به هدف کوتاه تر و پخته تر کند.
همراهی و مشارکت مردم یکی از پایه های اصلی تحقق انقلاب اسلامی و عاملی اساسی در استمرار آن بوده و هست و شوراها نیز با دارا بودن ماهیتی مردمی و نشأت گرفته از آرای مردم می توانند نقش بسزایی در تداوم و پیشرفت حرکت رو به رشد این نظام داشته باشند.
یقینا خدمت بی منت به ملت عزیز ایران اسلامی در لباس عضویت در شوراها، توفیقی بزرگ برای منتخبین و معتمدین مردم است که باید از لحظه به لحظه آن در راستای عمل به وظایف و تکالیف دینی و قانونی خود استفاده و بهره های معنوی فراوان ببرند.
البته باید این را خاطر نشان کرد که در فضای شورای شهر و مدیریت شهری، که با رای مستقیم مردم از بین کارآمدان و معتمدین، وارد شورای شهر می شوند، باید نمایندگان مردم در آن فضا مطالبه گر شوند و نه نماینده احزاب یا اشخاصی که وامدارشان شده اند، که متاسفانه در دهه اخیر یکی از معضلات عظیم شورای شهر در کشور و مخصوصا شهر رشت سیاسی شدن آن است، که موجب می گردد تصمیمات جلسات صحن علنی شورای شهر با توجه به سیاستهای حزب های مورد نظر خودشان باشد و بعضا درد و رنج و مصلحت مردم و شهر زیر پا گذاشته می شود.
این همان قفلی است که موجب می گردد معضلات و مشکلات شهری برای چهار سال بعد شورای آتی سربسته به یادگار بماند و شوراها این میراث را به یکدیگر انتقال می دهند. و مشکلات و چالش های شهری در هر دوره شعار تبلیغاتی مناسبی برای کاندیدای پر دغدغه شهر می شود.
نهم اردیبهشت روز تاسیس شوراهای اسلامی که زمینه ساز تاثیرگذاری عینی مردم در تعیین سرنوشت شهر و دیارشان است و بیانگر تاثیر جدی تر مردم در اداره امور شهر و روستا هاست.
به امید روزی که در شهر ما #رشت ملاک ارزشمندی کارها باشد نه افراد، به امید روزی که چهره های جدید جوان متخصص را چهره های نوظهور و خام نخوانند و با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری عمل کنند که فرمودند:
(( اگربه جوان اعتماد كنیم، هم بهتر و مسوولانه ‌تر كار را انجام می‌دهد، هم سریعتر پیش می‌برد، هم كار را تازه‌تر و همراه با ابتكار بیشتری تحویل خواهد داد.))

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار