کد خبر : 81830
تاریخ انتشار : پنجشنبه 28 مهر 1401- 44: 12

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان:

شورای مشورتی نخبگان و فعالان مسجدی گیلان تشکیل شود

شورای مشورتی نخبگان و فعالان مسجدی گیلان تشکیل شود

ثقتی بر تشکیل شورای مشورتی از نخبگان و فعالان مسجد در گیلان تاکید کرد و گفت: نخبگان مسجدی ساماندهی و در قالب یک تشکل در راستای احیای مسجد طراز اسلامی فعالیت کنند.

به گزارش گیلانستان به نقل از شبستان، «رضا ثقتی» امروز(پنج‌شنبه، ۲۸ مهر) در مراسم تکریم و معارفه مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان که با حضور « مهدی اله ویردی زاده» معاون پشتیبانی و توسعه منابع ستاد کانون‌های مساجد کشور در رشت برگزار شد، رویکرد دولت سیزدهم را مسجد محوری دانست و گفت: نگاه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی احیای مسجد طراز اسلامی و مسجد محور شدن فعالیت‌ها است و باید از ظرفیت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در این راستا بهره برد.

 

 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به رکود فعالیت کانون‌ها به دلیل کمبود اعتبارات افزود: مطالبات اجتماعی و مطالبات دلسوزان و فعالان فرهنگی با دستور العمل‌ها و شیوه‌نامه‌های کنونی ستاد تطابق ندارد و باید در این شیوه‌نامه‌ها تامل و بازنگری صورت گیرد.

 

 

 

وی در ادامه حضور میدانی و جهادی مدیر کانون‌های مساجد استان در سطح مساجد و کانون‌های فرهنگی و هنری را خواستار شد و بیان کرد: مطالبه ما حضور در مساجد و ارتباط تنگاتنگ با مدیران و کانون‌های مساجد و رفع مشکلات و ضعف‌ها و تقویت فعالیت‌ها است.

 

 

 

ثقتی با تاکید بر گسترش فعالیت‌های مسجدمحور گفت: باید با کمک مساجد و کانون‌‌های مساجد، عدالت فرهنگی را در نقاط مختلف استان دایر کنیم تا عموم مردم از خدمات فرهنگی و هنری استفاده کنند.

 

 

 

وی با بیان اینکه عملکرد کانون‌های فرهنگی هنری با نقطه مطلوب فاصله دارد اذعان کرد: ارتباط  ما با مساجد نباید قطع شود. کار مسجد کاری جمعی است و هیچ نهادی نمی‌تواند به تنهایی در حوزه مسجد حتی با وجود اعتبارات موفق باشد.

 

 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان خواستار ایجاد شورای مشورتی متشکل از سازمان‌های فعال در مسجد و تقویت فعالیت آنان شد و تصریح کرد: اداره مساجد استان باید به صورت جمعی و با مدیریت امام جماعت شکل‌دهی شود.

 

 

 

وی بر تشکیل شورای مشورتی از نخبگان و فعالان مسجد تاکید کرد و افزود: افرادی تئوری پرداز و نخبگان بسیاری در حوزه مساجد فعالیت می‌کنند که باید سازماندهی شده و در قالب یک تشکل در راستای احیای مسجد طراز اسلامی فعالیت کنند.

 

 

 

ثقتی مسجد محوری را شعار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد و گفت: مسجد خواستگاه تمام دستاوردها و موفقیت‌ها است و پیروزی انقلاب اسلامی از مساجد شکل گرفت و هرجا شکست و عدم موفقیتی وجود داشت ناشی از غفلت از حوزه مساجد است.

 

 

 

وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در بازگشت مرجعیت مساجد و توجه ویژه به احیای کارکردهای مسجد خاطرنشان ساخت: برگشتن مرجعیت مسجد در بطن انقلاب است و عملا باید این مرجعیت برگردد و تحقق این مطالبه رهبری در حمایت از مسجد و فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری است.

 

 

 

ثقتی در پایان با تقدیر از زحمات حجت الاسلام «محمدعلی رضوانی‌نژاد» که به مدت چهار سال مدیریت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان را بر عهده داشت قدردانی و حجت الاسلام «رضا حاجتی» که از طلبه‌های خوشنام و نخبه گیلان است را به عنوان سرپرست ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان معرفی کرد.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار