کد خبر : 11839
تاریخ انتشار : یکشنبه 3 اردیبهشت 1396- 56: 9

شورای نگهبان به دور از مسائل جناحی صلاحیت داوطلبان را بررسی کرده است

شورای نگهبان به دور از مسائل جناحی صلاحیت داوطلبان را بررسی کرده است

نماینده مردم گیلان گفت: شورای نگهبان در تاریخ انقلاب که انتخابات متعددی برگزار شده بهترین کارنامه را ارائه داده است و به دور از مسائل جناحی و حزبی کسانی را که واقعا واجد شرایط بودند را احزار صلاحیت کرده اند.

به گزارش گیلانستان، حجت الاسلام والمسلمین احمد پروایی نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، التزام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری به نظر شورای نگهبان در زمینه صلاحیت ها را ضروری دانست و گفت: خوشبختانه در کشور ما قانون مشخص کرده که چه مرجع ذی صلاحی بحث رسیدگی به صلاحیت افراد را بر عهده دارد.

وی افزود: خوشبختانه افرادی ظرفیت لازم را در خود دیدند و نام نویسی کردند، البته برخی از افراد، ذره ای صلاحیت برای رییس جمهور شدن یک کشور بزرگ، متمدن و اسلامی همانند ایران را نداشتند، قانون در این زمینه نواقصی دارد و مجلس و مسؤولان کشور باید در این زمینه فکری کنند و قانونی در نظر بگیرند تا در نام نویسی ها با مشکلات مواجه نشویم.

استاد حوزه علمیه، انتخابات ریاست جمهوری را بسیار مهم توصیف کرد و اظهار داشت: مردم باید دقت داشته باشند که دومین شخصیت مملکت را انتخاب می کنند، کسی که انتخاب می شود باید فردی در شأن ملت بزرگ ایران، انقلاب اسلامی  و نظام ولایی باشد.

وی ادامه داد: کسانی که داوطلب انتخابات ریاست جمهوری شدند می خواهند رییس قوه مجریه باشند، نخستین وظیفه قوه مجریه اجرای قانون است، کسی که می خواهد مجری قانون شود ابتدا باید پایبندی به قانون را در خود ایجاد کند.

حجت الاسلام والمسلمین پروایی با بیان این که داوطلب همه انتخابات ها به ویژه ریاست جمهوری باید متلزم به قانون و قانونمدار باشد، ابراز داشت: قانون در نظر این افراد باید حرف اول و آخر را بزند، وقتی کسانی می خواهد مجری قانون در نظام اسلامی شود باید پایبند به قانون باشد.

وی عنوان کرد: شورای نگهبان مسؤول رسیدگی به احراز صلاحیت ها است، برخی افراد احراز صلاحیت می شوند و می توانند در عرصه رقابت انتخابات حضور پیدا کنند، افرادی هم که احراز صلاحیت نشدند باید قانون را تمکین کنند؛ نتیجه تمکین قانون آرامش در جامعه و ارزش قائل شدن برای خود، مردم و نظام است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: همه باید به قانون احترام گذاشته و به برخی از مسائل حاشیه ای دامن نزنند، شورای نگهبان مرجع رسیدگی امور صلاحیت ها بر اساس قانون اساسی است؛ در شورای نگهبان حقوقدانان و فقهای عادلی هستند که به کارها رسیدگی می کنند.

وی اضافه کرد: تاکنون شورای نگهبان در تاریخ انقلاب که انتخابات متعددی برگزار شده بهترین کارنامه را ارائه داده است و به دور از مسائل جناحی و حزبی کسانی را که واقعا واجد شرایط بودند را احزار صلاحیت کرده اند  و مردم هم فرد مورد نظر خود را انتخاب کردند.

حجت الاسلام والمسلمین پروایی با بیان این که در سال ۸۸ به دلیل عدم تبعیت از قانون تشنج و فتنه ای در جامعه ایجاد شد، گفت: از قانون گریزی و پایبند نبودن به قانون دشمنان نظام و انقلاب سوء استفاده می کنند و آتش اختلافات را دامن می زنند و خوشحال می شوند؛ باید کاری کنیم که دشمن مأیوس و ناامید شود.

وی افزود: کسانی که احراز صلاحیت شده اند نباید از مر قانون تخطی کنند، در مناظرات و گفت وگوها باید اصول اخلاقی و شرعی رعایت شده و به آن پایبند باشند تا مردم در آرامش فرد اصلح، لایق، دلسوز مردم و نظام و مطیع رهبری را انتخاب کنند./۱۳۲۳/ ۳۰۲/ص

منبع : رسا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار