کد خبر : 76583
تاریخ انتشار : شنبه ۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵

بیانیه جمعیت فرهنگیان جوان گیلان:

شورای نگهبان در صلاحیت نمایندگان مداخله‌گر در انتصاب مدیرکل آموزش و پرورش تجدید نظر کند

شورای نگهبان در صلاحیت نمایندگان مداخله‌گر در انتصاب مدیرکل آموزش و پرورش تجدید نظر کند

.

به گزارش گیلانستان، جمعیت فرهنگیان جوان استان گیلان در رابطه با ورود نمایندگان مجلس شورای اسلامی در انتصابات آموزش و پرورش استان در بیانیه ای نوشت:

بسم الله الرحمن الرحیم

بیانیه جمعیت فرهنگیان جوان استان گیلان در رابطه با ورود نمایندگان مجلس شورای اسلامی در انتصابات آموزش و پرورش استان

“یکی از آسیب‌ها ورود نمایندگان در مسائل اجرایی است؛ فرض بفرمائید وارد شدن در اینکه مدیرکلّ فلان تشکیلات در شهر ما یا در استان ما مثلاً فرض کنید که چه کسی باشد، چه کسی نباشد؛ استاندار، فرماندار و از این قبیل. حالا یک وقت در مواردی یک حالت اضطراری ممکن است رخ بدهد که آن موارد استثنایی را من کاری ندارم امّا به طور معمول نمایندگان محترم از این مسائل اجرایی باید کناره بگیرند، وارد شدن در این مسائل و با مسئول اجرایی در این زمینه گفتگو کردن و توافق کردن و امثال اینها خطراتی دارد؛ از این بایستی اجتناب بشود.”
امام خامنه ای (حفظه الله تعالی) ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
.
آموزش و پرورش زمینه ساز رشد فکری و اخلاقی انسان های یک جامعه پویا است. آموزش و پرورش، تنها راه کمال انسان به سوی سعادت و خوشبختی است.
اهمیت نقش آموزش و پرورش در تربیت نیروهای متخصص، دانشمند و آشنا به علوم جدید بسیار حائز اهمیت است.
این نهاد انسان ساز را می توان مهمترین اندام و به منزله قلب پیکره جامعه دانست که هرگونه آسیبی به آن، موجب زیان سایر بخش ها می شود.
وظیفه آموزش و پرورش تربیت نیروی آگاه، کارآمد و متعهد برای کشور است. برای رسیدن و تحقق این امر مهم نهاد آموزش و پرورش باید از هرگونه نگاه سیاسی و سیاسی کاری و لابی گری در امان باشد.

متأسفانه علیرغم نهی صریح مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در عدم دخالت نمایندگان محترم مجلس در امور اجرایی، از گوشه و کنار گزارش‌های موثقی از ارتباطات، اعمال فشار و توصیه‌ها و دخالت‌های برخی نمایندگان استان در انتصاب مدیرکل آموزش و پرورش استان و انتصابات ضعیف به واسطه همین فشارها در ادارات آموزش و پرورش شهرستان های استان گیلان به گوش می‌رسد.

این عمل از هر نماینده‌ای که باشد (چه همراه دولت و چه دارای مشی فکری متفاوت) منکر و نهی از آن مصداق نهی از منکر است.

بر همین اساس جمعیت فرهنگیان جوان استان گیلان از متولیان امر در انتصاب مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان خواهشمند است در مقابل این زیاده خواهی ها از هر گروه و جناحی که هستند، ایستاده و در صورت اعمال فشار رسماً نماینده‌های مداخله گر در این امر را معرفی فرمایند؛ طبیعی است شورای نگهبان وظیفه دارد این مداخلات نمایندگان را که در مقابل نهی صریح ولی فقیه قرار دارد در زمره عدم التزام عملی به ولایت فقیه قلمداد نموده و در تأیید صلاحیت‌های آتی مدنظر قرار دهد.
لازم به ذکر است مقاومت در برابر زیاده خواهی‌های این دست نمایندگان محترم را مصداق دفاع از حقوق فرهنگیان و دانش آموزان استان دانسته و حمایت و پشتیبانی خود را در مبارزه با این منکرات وظیفه شرعی خود می‌دانیم.

امیدواریم در این خصوص که مطالبه صریح مقام معظم رهبری از مجلس یازدهم هم بوده، ضمن ورود و نظارت جدی هیأت رئیسه مجلس و تذکر به نمایندگان خاطی، شورای نگهبان نیز در خصوص صلاحیت این افراد برای ادوار آینده تجدیدنظر کند تا ان شاءالله نقش و جایگاه واقعی نمایندگان مجلس در قانون اساسی حفظ و به همان وظایف اصلی و ذاتی خویش که در قانون هم تعریف شده بپردازند، همچنین متولیان امر با انتخاب یک مدیرکل جوان، انقلابی و دغدغه مند در حوزه آموزش و پرورش به دور از هرگونه سفارش و فشار های سیاسی و جناحی گامی بلند برای ارتقاء سطح تعلیم و تربیت استان گیلان بردارند.
وسلام علیکم و رحمت الله برکاته

جمعیت فرهنگیان جوان استان گیلان

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

گیله ری شنبه , 7 اسفند 1400 - 13:03

ی نماینده میشناسم ورد زبونش ولایت و شهدا و از این حرفاست…علیرغم ولایی بودنش خیلی هم درگیر عزل و نصب هاست…خیلی دلم میخواد ی سری ازش بپرسم حاضری به خون شهدا قسم بخوری که برخلاف نهی صریح رهبری تو این عزل و نصب ها توصیه و سفارش و تاکید و پافشاری نکردی؟!
اما با خودم میگم امان از این جماعت حتما میگه اونایی که من سفارش کردم جزو اون موارد استثنائی هستن…
وای از این جماعت…
چه میکشه رهبر ما از دست این جماعت…

رفتن به نوار ابزار