کد خبر : 2870
تاریخ انتشار : یکشنبه 27 دی 1394- 56: 19

شورای نگهبان مرجع احراز صلاحیت‌ها است/ رسانه‌ها حرمت نگه‌ دارند

شورای نگهبان مرجع احراز صلاحیت‌ها است/ رسانه‌ها حرمت نگه‌ دارند

رئیس کل دادگستری گیلان محور فعالیت نامزدهای انتخاباتی، مسئولان و مردم را قانون عنوان کرد و گفت: شورای نگهبان مرجع احراز صلاحیت‌ها است و همه باید از آن تبعیت داشته باشیم.

به گزارش درگیلان، ششمین جلسه شورای مدیریت پیشگیری از وقوع جرم گیلان امروز در سالن اجتماعات دادگستری گیلان تشکیل شد.

احمد سیاوش پور در جلسه مذکور با بیان اینکه سربلندی و شکوه ایران اسلامی مدیون شهدای عزیز است اظهار کرد: جانفشانی شهدای دوران انقلاب، دفاع مقدس و تاکنون سبب عزتمندی جمهوری اسلامی ایران در سطح بین‌المللی شده است.

*مقاومت ملت ایران سبب غلبه بر زورگویان

وی پایداری و مقاومت ملت ایران را سبب غلبه بر زورگویان عنوان کرد و افزود: اجرای برجام با هدایت‌های مقام معظم رهبری و تلاش مسئولان بر پایه قدرت و توانمندی جمهوری اسلامی در مقابل دشمن سرسخت تحقق پیدا کرده است.

سیاوش‌پور با بیان اینکه دشمن به‌ راحتی حاضر به مذاکره نبود، تصریح کرد: همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند از این موضوع‌ها خشنود نیستیم و باید به اقتصاد مقاومتی و توانمندی‌های داخلی اتکا داشته باشیم.

رئیس کل دادگستری گیلان موضوع آموزنده در اعمال تحریم‌ها را شناسایی نقاط ضعف کشور خواند و بیان کرد: باید تلاش کنیم دشمن از روزنه اقتصادی نتواند کشور را زیر فشار بگذارد.

*هیئت‌های نظارت طبق قانون اظهارنظر کردند

وی در ادامه به برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه امسال اشاره کرد و گفت: هیئت‌های اجرایی، نظارت و شورای نگهبان تلاش بسیاری انجام دادند و طبق قانون اظهارنظر کردند.

سیاوش‌پور با اشاره به قضاوت سخت هیئت‌های اجرایی، نظارتی و شورای نگهبان، خاطرنشان کرد: مصلحت جامعه و نظام باید با رعایت حق‌الناس انجام شود.

رئیس کل دادگستری گیلان ورود نامزدها در انتخابات را با شهامت خواند و یادآور شد: امیدواریم نیت تمام آنها که وارد عرصه انتخابات شدند خدمت به نظام اسلامی باشد.

وی با بیان اینکه بخشی از فرآیند انتخابات طی شده است، اظهار کرد: بخش دیگری از انتخابات باید طی شود و مقام معظم رهبری دو نکته حضور گسترده مردم با عقیده، مذهب و دین مختلف را توصیه فرمودند ضمن اینکه حق‌الناس امری مهم در توصیه‌های ایشان است.

سیاوش‌پور بر تطبیق رفتارها با نگاه مقام معظم رهبری تاکید کرد و افزود: حق‌الناس در حفظ و شمارش آرا و توزیع امکانات عادلانه برای تمام نامزدها حائز اهمیت است.

رئیس کل دادگستری گیلان با تاکید بر اینکه مرجع احراز صلاحیت‌ها شورای نگهبان است، بیان کرد: محور فعالیت نامزدها، مسئولان و مردم قانون است و همه باید از آن تبعیت داشته باشیم.

وی احراز صلاحیت‌ها را دارای دامنه گسترده‌تری از تشخیص صلاحیت‌ها دانست و تصریح کرد: ممکن است فردی در جاهای دیگر و مدیریت‌ها بتواند خدمت کند و رد صلاحیت شده باشد که باید به قانون احترام بگذارد.

سیاوش‌پور با توصیه به نامزدهای رد صلاحیت شده یا عدم احراز صلاحیت، اظهار کرد: نامزدها انسان‌های فهیمی هستند و نباید براساس التهاب‌های هیجانی واکنش نشان دهند.

*احراز صلاحیت‌ها تا روز انتخابات استمرار دارد

رئیس کل دادگستری گیلان با هشدار به نامزدهای احراز صلاحیت‌شده، خاطرنشان کرد: احراز صلاحیت‌ها حتی تا روز انتخابات استمرار دارد و اگر نامزدها رفتاری خلاف قانون انجام دهند نباید انتظار احراز صلاحیت داشته باشند.

وی بر مراقبت و جلوگیری از تحریک دیگر نامزدها توسط افراد احراز صلاحیت‌شده تاکید کرد و گفت: با احترام و متانت نسبت به دیگر رقبای انتخاباتی عمل شود تا جامعه تحت‌الشعاع قرار نگیرد.

سیاوش‌پور با تاکید بر اینکه مدیران دستگاه‌ها تحت هیچ شرایطی نباید دین و آخرت خود را برای دنیای دیگران معاوضه کنند، یادآور شد: توصیه می‌کنم اداره‌های شهرستانی در فضای انتخاباتی ورود نکنند.

رئیس کل دادگستری گیلان بر جلوگیری از استفاده امکانات اداری دستگاه‌ها برای نامزدهای انتخاباتی تاکید کرد و افزود: قانون فعالیت انتخاباتی در خارج از وقت اداری را منع نکرده اما این امر مرز ظریفی است و برخی مواقع قابل تشخیص نبوده و موجب تشکیل پرونده‌های قضایی می‌شود.

وی خواستار دقت دستگاه‌های امنیتی و نظارتی در برگزاری انتخابات شد و بیان کرد: دشمن به‌دنبال روزنه است و به همت دستگاه‌های مربوطه در این عرصه مایوس شده است.

*ارتقای سطح آگاهی مردم از وظایف دستگاه قضا است

سیاوش‌پور بر اطلاع‌رسانی چارچوب‌های انتخاباتی توسط دستگاه قضایی تاکید کرد و گفت: ارتقای سطح آگاهی مردم از قوانین وظیفه دستگاه قضا است.

رئیس کل دادگستری گیلان کنترل رسانه‌ها به‌ویژه فضای مجازی را سخت خواند و گفت: رسانه‌ها اخلاق دینی را مدنظر داشته باشند.

وی رفتار وزین اصحاب رسانه را مهم دانست و یادآور شد: رسانه‌ها نباید شرایط تلاطمی در جامعه ایجاد کنند و حرمت‌ها را نگه‌دارند./فارس

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار