کد خبر : 39959
تاریخ انتشار : پنجشنبه 10 مرداد 1398- 30: 18

حشمت‌الله قنبری:

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نهادی برخاسته از متن مردم است

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نهادی برخاسته از متن مردم است

پژوهشگر تاریخ اسلام با تأکید بر اینکه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نهادی برخاسته از متن مردم است، گفت: تبدیل این شورا به یک اداره قطعا سبب افول آن خواهد شد.

به گزارش گیلانستان حشمت‌الله قنبری با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی یک ماجرای شگفت است، اظهار کرد: جفایی که ما در ترسیم مبانی، دستاوردها و آثار انقلاب کرده ایم قطعا کمتر از آنچه که دشمنان علیه آن انجام داده‌اند، نیست.

وی چهل سالگی انقلاب را همانند چهار روز نخست بعد از پیروزی دانست و تصریح کرد: بعد از وفات پیامبر(ص) مسیر امت اسلام دچار انحراف شد زیرا بعد از ۱۳ سال بعثت و ۱۰ سال هجرت، حکومت اسلام بر شبه جزیره عربستان تثبیت شده بود لذا این سوال مطرح می‌شود که تا چه زمانی باید گرفتار حواشی و تنش با جهان معاصر باشیم زیرا تنش‌زدایی، تعامل و مذاکره جامعه اسلامی با جهان یکی از وعده‌هایی بود که آنان که برای تغییر سرنوشت مردم آمده بودند، می‌دادند.

حضور مستمر ملت ایران نشان دهنده فهم عمیق و دقیق آنها است

پژوهشگر تاریخ اسلام افزود: امروز اگر بخواهیم چهل سال عمر انقلاب را بازنگری و واکاوی کنیم، در واقع در ۲۶ بهمن ۵۷ قرار داریم، زیرا همه آن تهدیدها به اشکال مختلف و با بی‌رحمی تمام علیه انقلاب استفاده شده و ملت ایران همچنان با قوت و قدرتی که انقلاب را به پیروزی رساندند پیوسته و مستمر پای کار هستند و به رغم بداخلاقی‌ها و ناکارآمدی‌های بسیار از مسئولان در سطوح مختلف هنوز برای نظام هزینه می‌کنند که نشان دهنده فهم عمیق و دقیق آنها است.

وی با بیان اینکه نظام فرهنگی حاکم بر فضای جامعه همراه با انقلاب است نه فقط با یک گروه خاص، بیان کرد: اکثریت مردم حتی با نگاه انتقادی به مسائل در برابر اقدام موشکی ایران برای ساقط کردن پهپاد آمریکایی در همان نقطه‌ای که هواپیمای ایرباس ایران هدف قرار گرفته شد، احساس مباهات می کنند زیرا سیطره آمریکا را به خاک مذلت کشاندیم لذا ما هنوز در دوران تثبیت هستیم و اصلا فرصت کارکردن به انقلاب داده نشده است.

قنبری با اشاره به اینکه هنوز اداره امور کشور در دست افراد انقلابی نیستهنوز اداره امور کشور در دست افراد انقلابی نیست، تأکید کرد: اراده برخورد با نظام سلطه و به زمین کوبیدن سپاه ابلیس با انقلاب اسلامی است. در دوران دفاع مقدس شعار رزمندگان «تا کربلا رسیدن یک یا حسین دیگر» بو که در آن زمان این شعار محقق نشد و خواست خدا بود که امروز پرچم امام حسین(ع) را در عراق برافراشته کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه صدام بعد از جنگ تحمیلی در گردابی که خود ساخته بود غرق شد و به هلاکت رسید، ادامه داد: امروز صدام در شکل دیگری و با عنوان «داعش» ظهور و بروز یافته است به همین دلیل داعش تنها یک گروهک تروریستی تکفیری نیست، بلکه یک دولت خرافی جاهل متعصب و متصلبی و در واقع نسخه تکمیل شده و جامع صدام و ریگان و همه ایادی و اذنابشان بود.

پژوهشگر تاریخ اسلام با اشاره به فداکاری مدافعان حرم، گفت: آنان که رفتند و غده چرکین و سرطانی و خطرناک داعش بر پیکره بشریت را دو هزار کیلومتر فراتر از مرزهای کشور نابود کردند، رویش‌های انقلاب اسلامی محسوب می‌شوند. این نشان می دهد که ما می‌توانیم تمام صولت نظام سلطه را در کنار مرزهای یک رژیم جنایتکار ضد توحید زمین بزنیم زیرا عملکرد انقلابی داریم، اما در مدیریت اقتصادی ضعیف هستیم که نشان می‌دهد در این بخش انقلابی عمل نمی‌کنیم.

کار برای انقلاب نباید دولتی شود

قنبری با بیان اینکه ایالات متحده آمریکا و همپیمانانش در هیچ کدام از برنامه‌هایشان موفق نبوده‌اند، عنوان کرد: طی ۱۵ سال گذشته آمریکا به هیچ یک از اهدافش در غرب آسیا نرسیده استطی ۱۵ سال گذشته آمریکا به هیچ یک از اهدافش در غرب آسیا نرسیده است لذا اجازه نمی‌دهد حلاوت این موضوع به ذائقه مردم ما بنشیند. امروز جوانانی که توانسته‌اند صولت آمریکا را بشکنند باید اداره امور اجرایی کشور را بر عهده بگیرند.

وی نظام جمهوری اسلامی را یکی از آثار و برکات انقلاب دانست و اظهار کرد: بی تردید در نظام مدیریتی کشور هم اقداماتی از جنس معجزه صورت گرفته و ایران امروز قابل مقایسه با گذشته نیست. ایران در طول تاریخ ۱۰ هزار ساله خود به جز دوران پهلوی هرگز حکومت دست‌نشانده نداشته است. در حال حاضر یک کشور مدرن در دنیا هستیم و از حیث علمی، زیرساختی و دانش‌های نوین جایگاه فاخر و بزرگی داریم.

قنبری در ادامه با اشاره به سالروز تأسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی این نهاد را یک نهاد مردمی برخاسته از متن مردم دانست و یادآور شد: نگاه به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به عنوان یک اداره، ظلم در حق این جایگاه است، زیرا قدرت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از حضور در بین مردم به دست می‌آید و مردم نیز در همه مناسبت‌های ملی و مذهبی دعوت این نهاد را اجابت می‌کنند.

پژوهشگر تاریخ اسلام با بیان اینکه کار برای انقلاب اسلامی از جنس کار برای دین و قرآن است، اظهار کرد: کار برای انقلاب هرگز نباید دولتی شود و دولتی‌شدن برای کارهای انقلابی به مثابه سم است اما دولتی‌ها باید با مباهات در این موج قرار گیرند.

وی تأکید کرد: تبدیل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به یک اداره قطعا سبب افول آن می شود زیرا مردم صیانت از انقلاب و ارزش‌های انقلاب و موجودیت کشور را با هیچ چیزی عوض نخواهند کرد.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار