کد خبر : 18948
تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 مهر 1396- 45: 22

شورای پنجم رشت به دنبال توسعه اقتصادی/تشکیل کارگروه مشترک حمایت از کسب و کارهای کوچک/ بازارچه گذر از مهارت اقدامی موثر در جهت ایجاد اشتغال

شورای پنجم رشت به دنبال توسعه اقتصادی/تشکیل کارگروه مشترک حمایت از کسب و کارهای کوچک/ بازارچه گذر از مهارت اقدامی موثر در جهت ایجاد اشتغال

رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: امیدوارم به زودی کارگروه متشکل از یکی از اعضای شورا، نماینده فنی و حرفه ای گیلان و عضوی از صندوق کارآفرینی امید تشکیل شود.

به گزارش گیلانستان به نقل از روابط عمومی شورای رشت، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر رشت با مدیر کل فنی و حرفه ای گیلان در ساختمان شورای رشت دیدار و گفت و گو کردند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت در ابتدای این جلسه با خیر مقدم به مدیر کل فنی و حرفه ای گیلان و هیات همراه اظهار کرد: در شورای چهارم رشت به منظور رفع مشکلات اشتغال و… طرح حمایت از کسب و کارهای کوچک را مطرح نمودم.

سید امیر حسین علوی افزود: شورای رشت متعلق به همه اقشار مختلف جامعه است و در راستای رفع مشکلات معیشتی و اشتغال مردم مشتاق هستیم .

وی با اشاره به اینکه یکی از عمده ترین دلایل مراجعات مردمی موضوع اشتغال است تصریح کرد: جوانان بیکار و تحصیل کرده برای اشتغال به شورا مراجعه می کنند و اعضای شورا نیز به واسطه حضور در محلات مختلف رشت مشکلات بیکاری را به خوبی احساس می کنند.

علوی با اذعان به اینکه در سال ۵۵ شهر رشت جزو شهرهای دارای زیر ساخت در کشور بود بیان کرد: پیشنهاد می کنم کارگروهی متشکل از یک عضو شورا، یک نفر به نمایندگی از فنی و حرفه ای گیلان، و نماینده ای از صندوق کار آفرینی ایجاد شود و هدفمان تقویت کسب و کارهای کوچک باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت افزود: اعضای شورا به واسطه رای بالایی که توسط مردم کسب کردند در تلاشند تا پاسخگوی رای اعتماد آنان باشند و با تعاملات برقرار شده شاهد حضور مدیران استانی در ساختمان شورا جهت رفع مشکلات مردم هستیم.

وی با اشاره به موضوع بازارچه گذر از مهارت اظهار کرد: امروزه دنیا به دنبال استفاده از طرحهای خلاقانه می باشد و می توانیم با حمایت و هدایت مجموعه های کوچک کسب و کار اشتغال بیشتری ایجاد کنیم.

علوی با اذعان به اینکه سرای محلات رشت ظرفیت خوبی برای تحقق این موضوع دارند گفت: سرای محلات رشت با همکاری سازمان فرهنگی و شهرداریهای مناطق می تواند در بحث فرهنگ سازی در حوزه اشتغال نقش موثری ایفا کند و یقینا با تعاملات دو مجموعه تخصصی و تاثیرگذار فنی و حرفه ای و شورای شهر چنین اقداماتی به نتیجه مطلوب خواهد رسید.

در ادامه این دیدار مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای گیلان نیز با قدر دانی از رئیس و اعضای شورای رشت اظهار کرد: در حال حاضر حدود دویست کارگاه آموزشی در سطح استان داریم.

رحیم عطایی پور افزود: فنی و حرفه ای گیلان تکیه بر کارهای عملی دارد و معتقدیم به لحاظ سرمایه انسانی نیز در استان بسیار توانمند هستیم.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای گیلان  با اعلام اینکه ششصد و پنجاه نفر پرسنل در سازمان مشغول فعالیت هستند افزود: ما در راستای ارتقای مهارتی آموزشهای هدفمندی را برگزار می کنیم و در این راستا از شورای رشت تقاضای مساعدت داریم.

عطایی پور با بیان اینکه حدود هفتاد تفاهم نامه ملی و استانی تنظیم شده در اختیار داریم تصریح کرد: ما قصد داریم با تعامل با شوراهای شهر رشت آموزشهای مبتنی بر نیاز در شهرها ارائه کنیم و در این راستا اخیرا شورای مهارت در شهرستان صومعه سرا تشکیل شده است.

وی افزود: در شهر رشت بعنوان مرکز گیلان هفت مرکز آموزشی وجود دارد و امیدواریم با مساعدت شورای رشت فرهنگ مهارت آموزی در سطح جامعه بهبود پیدا کند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای گیلان ادامه داد: بحث آموزش مهارتی در خیلی از کشورهای دنیا از جایگاه ویژه ای برخوردار است و در آنجا از شایسته ترین نیروهای مهارتی انسانی بر اساس استانداردها استفاده می کنند.

عطایی پور با اشاره به تفاهم نامه های منعقد مابین آموزش فنی و حرفه ای و آموزش و پرورش گیلان گفت: بر اساس این تفاهم نامه درسی با عنوان مهارت آموزی در دروس تحصیلی دانش آموزان گنجانده خواهد شد .

وی با اذعان به اینکه کار آفرینان خرد بسیاری در سطح استان شناسایی شده اند تصریح کرد: این افراد در منازل و یا کارگاههای کوچکی مشغول کارآفرینی هستند و با شناسایی آنان اقدام به تشکیل گروههای متعدد نموده ایم.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای گیلان افزود: در حال حاضر به فعالیت این افراد چهره قانونی بخشیده شده است و تعدادی از افراد جویای کار که فاقد مهارت نیز هستند را به این گروهها معرفی می کنیم.

عطایی پور بیان کرد: در حال حاضر مرکز شماره ۲ فنی و حرفه ای واقع در بلوار شهید انصاری از فضای محیطی خوبی به منظور ایجاد غرفه های نمایشگاهی برخوردار است و هدف ما از تشکیل این غرفه های نمایشگاهی این است که اگر فردی فاقد مهارت وارد آن محیط بشود می توانیم با آموزشهای یک یا دو ساعته بخشهای کوچکی را به وی آموزش دهیم.

وی افزود: قطعا با همراهی اعضای شورای رشت می توانیم افرادی که برای اشتغال به شورا مراجعه می کنند با معرفی به بازارچه گذر مهارت تحت آموزش قرار بگیرند و هدف ما این است که فرهنگ مهارت آموزی را افزایش دهیم.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای گیلان خاطر نشان کرد: یکی دیگر از تقاضاهایی که داریم پرداختن به مقوله آموزش در کمیسیون فرهنگی شورا می باشد.

وی افزود: در حال حاضر آسیبهای اجتماعی که در جامعه بعلت اشتغال و… وجود دارد می تواند با تعاملات دو سویه مابین شورای رشت و فنی و حرفه ای گیلان به آن پرداخت.

عطایی پور با اشاره به برند شهر خلاق خوراک شناسی بیان کرد: با توجه به ظرفیتهایی خوراک در شهر رشت و استان گیلان می توان به ایجاد اشتغال و مهارت آموزی در این زمینه نیز توجه نمود.

در ادامه این دیدار رئیس کمیسیون کمیسیون فرهنگی شورای رشت نیز اظهار کرد: آموزش فنی و حرفه ای همواره با آموزش و پرورش همواره عجین بوده است .

محمد حسن عاقل منش افزود: در بحث سرای محلات می توانیم از آموزشهای سازمان فنی و حرفه ای به جهت مهارت آموزی بهره مند شویم.

وی با اشاره به آمار بالای بیکاران مراجعه کننده به شورای رشت تصریح کرد: متاسفانه برخی از این افراد هیچگونه مهارتی ندارند و بنده معتقدم می توانیم از ظرفیت مساجد نیز در راستای حرفه آموزی استفاده کنیم.

عاقل منش افزود:  از طریق مهارت آموزی در محلات می توانیم اوقات فراغت جوانان را نیز پر کنیم ضمن اینکه باید به مبحث ایجاد فضاهای آموزشی نیز توجه ویژه داشته باشیم و ان شاا با تعاملات شورا و فنی و حرفه ای بخشی از نیازمندیهای شهروندان برطرف شود.

در ادامه محمد حسن علیپور عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز اظهار کرد: امروزه جوانان به علت بیکاری و مشکلات مالی استرس دارند.

وی افزود: از ظرفیت سرای محلات رشت به خوبی استفاده نشده و باید به جای ماهی دادن به جوانان ماهیگیری یاد بدهیم.

در ادامه معاون آموزش و پژوهش و برنامه ریزی فنی و حرفه ای گیلان نیز گفت: متاسفانه شرایط اشتغال مناسب نیست و ما قصد داریم از تبلیغات محیطی و… در راستای مهارت آموزی به جوانان و فارغ التحصیلان استفاده کنیم.

جواد قدرت پور افزود: باید به فرهنگ کار توجه کنیم و در رشت مراکز آموزشی سازمان فنی و حرفه ای فعال هستند و باید به گونه ای عمل شود که احساس نیاز به آموزشهای مهارتی در مردم ایجاد شود.

در ادامه اکبر اسکندری رئیس اداره امور موسسات کارآموزی و مشارکتهای مردمی فنی و حرفه ای گیلان نیز گفت: در مراکز آموزشی فنی و حرفه ای مشاوره هایی در خصوص مهارت آموزی ارائه می شود و افراد می توانند بر اساس نیازها و تمایلات تحت آموزش قرار بگیرند.

در خاتمه این جلسه رئیس شورای اسلامی شهر رشت با ابراز خرسندی از این دیدار اظهار کرد: امیدوارم به زودی کارگروه متشکل از یکی از اعضای شورا، نماینده فنی و حرفه ای گیلان و عضوی از صندوق کارآفرینی امید تشکیل شود و با بررسی نیازهای اشتغال شهر رشت و ارائه آموزشهای مهارتی مطلوب و همچنین شرح وظایف مشخص برای هر کدام از اعضا بتوانیم در راستای رفع مشکلات بیکاری گام های موثری برداریم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار