کد خبر : 12568
تاریخ انتشار : یکشنبه 17 اردیبهشت 1396- 55: 17

شور انتخاباتی در گیلان/ لزوم رعایت اخلاق در مناظره های انتخاباتی

شور انتخاباتی در گیلان/ لزوم رعایت اخلاق در مناظره های انتخاباتی

نباید به بهانه ایجاد شور انتخاباتی، اصول اخلاقی را زیر پا گذاشته و فقط به فکر کسب رأی باشیم. رعایت اخلاق شرط مسلمانی است.

به گزارش گیلانستان رسانه ملی با تهیه برنامه های مختلف درصدد آگاه‌ سازی مردم از برنامه های نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری است که در این بین مناظره کاندیداها که عصرهای جمعه برگزار می شود، طرفداران بیشتری داشته و مردم را در کوچه و بازار پای تلویزیون می کشاند تا از نقطه نظرات این افراد آگاه شوند.

اما آنچه بیش از همه مورد انتظار مردم است، رعایت اخلاق انتخاباتی و پرهیز از تهمت و افترا توسط کاندیداها و دست اندرکاران امر انتخابات و طرفداران است که طی چند روز اخیر بسیار سفارش شده اما کمتر بدان توجه شده است.

 

نامزدهای انتخاباتی باید راهکارها و برنامه های خود را بدون تخریب دیگران ارائه و با اقناع افکار عمومی به دنبال شور انتخاباتی باشند.

 

نباید به بهانه ایجاد شور انتخاباتی، اصول اخلاقی را زیر پا گذاشته و فقط به فکر کسب رأی باشیم. رعایت اخلاق شرط مسلمانی است.

 

بی اخلاقی خلاف اصول انسانی بوده و زيبنده نظام جمهوری اسلامی ايران و آرمان‌های بلند آن نیست و اين توصيه هميشگی امام (ره) و سفارش موکد مقام معظم رهبری و بزرگان دینی است.

 

بد اخلاقی و هنجارشکنی قبل از اینکه به رقیب آسیب بزند موجب خدشه دار شدن فرد و جناحش می شود زیرا مردم اخلاق و اخلاق مداری را بر می گزینند.

 

مهدیه اکبری، کارشناس ارشد رشته جامعه شناسی با بیان اینکه هنجارشکنی و بداخلاقی های سال ۸۸ هنوز در اذهان مردم مانده است اظهار کرد: کاندیداها باید توجه داشته باشند که این بداخلاقی ها در سال های آینده نتایج خود را نشان خواهد داد و سالیان طولانی فرهنگ جامعه را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی با بیان اینکه فضای انتخاباتی نیازمند نشاط سیاسی است تصریح کرد: رسانه ها موظف هستند بدون جانبداری و با رعایت اصل بی طرفی، به ارائه برنامه ها و دیدگاه های نامزدهای انتخاباتی پرداخته تا انتخاب اصلح که از سفارشات موکد مقام معظم رهبری است، تحقق یابد.

 

اکبری پخش زنده مناظره ها را عاملی برای ایجاد شور انتخاباتی دانست و تصریح کرد: نامزدهای انتخاباتی باید از این برنامه برای ارائه راهکار ها و برنامه های خود بهره گیرند نه تخریب یکدیگر که نتیجه بدی را در جامعه خواهد داشت.

 

محمد ابراهیمی یکی دیگر از شهروندان با بیان اینکه ریشه کنی بیکاری و بهبود اقتصاد خواسته همه مردم از نامزدهای ریاست جمهوری است تصریح کرد: نامزدها باید از نفرت افکنی پرهیز و راهکارهای روشن و درست ارائه دهند.

 

وی با بیان اینکه باید از دادن وعده وعیدهای الکی خودداری کرد گفت: نباید حرف های کلیشه ایی را به خورد مردم داد و با رفع تردیدها، تلاش کرد تا آراء خاکستری را کاهش داد.

 

 ابراهیمی اظهار کرد: مناظره های تلویزیونی و بهره گیری مناسب از این فضا بهترین عرصه برای حضور گسترده مردم پای صندوق های رأی است که با ارائه برنامه های تدوین شده می توان اثر مستقیم بر افراد گذاشت.

 

لیلا حسنی، بانوی گیلانی با بیان اینکه مناظره ها عامل خوبی برای تحریک افراد جامعه جهت حضور در انتخابات است، افزود: نامزدهای ریاست جمهوری نباید از احساسات پاک مردمی سوء استفاده کرده و با تخریب چهره دیگری، بداخلاقی را در جامعه ترویج دهد.

 

وی رعایت اخلاق و ارائه برنامه مدون را انتظار مردم از نامزدها دانست و ادامه داد: ملت ایران دارای قدرت تجزیه و تحلیل بالایی هستند و نمی توان با شعارهای عوام فریبانه، آرای مردم را به نفع خود تغییر داد.

حسنی با بیان اینکه نگاه دنیا به انتخابات ایران و حضور گسترده مردم است، تاکید کرد: ملت ایران در همه عرصه ها پشتیبان نظام بوده و همواره حمایت خود را از نظام جمهوری اسلامی ایران اعلام کردند و این بار نیز در ۲۹ اردیبهشت با حضور گسترده پای صندوق های رأی، مشت محکمی بر دهان دشمنان می زنند.

 

مناظره های تلویزیونی برای ارائه دیدگاه ها، برنامه ها و ایجاد شور انتخاباتی بین مردم تهیه شده است تا بتواند آن دسته از افرادی را که تمایلی به شرکت در انتخابات ندارد(آراء خاکستری) به پای صندوق های رأی بکشاند. اما باید توجه داشت که رعایت اخلاق و پرداختن به مسائل مهم کشوری در عرصه ملی و بین المللی و ارائه راهکار به صورت شفاف، در کنار جذب حداکثری، خواسته و انتظار ملت ایران از نامزدهاست تا مردم فارغ از مسائل جناحی و حزبی، انتخابی آگاهانه  اصلح را رقم زنند./شبستان

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار