کد خبر : 30831
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۶

شکارچیان متخلف از دریافت پروانه شکار محروم می‌شوند

شکارچیان متخلف از دریافت پروانه شکار محروم می‌شوند

شکارچیان فاقد مجوز در گیلان و یا افرادی که از ضوابط مندرج در مجوزها تخطی کنند تا یکسال از دریافت پروانه شکار محروم می‌شوند.

به گزارش گیلانستان،ساسان اکبری‌پور در گفت‌وگویی اظهار داشت:‌ یگان حفاظت محیط زیست گیلان در صورت مشاهده هرگونه تخلف در شکار صید با خاطیان برخورد می‌کند بنابراین شکارچیان متخلف عملاً تا یکسال از دریافت پروانه شکار و فعالیت در این حوزه محروم می‌شوند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان عنوان کرد:‌ سال گذشته حدود 100 نفر از شکارچیانی که از دستورالعمل‌های مندرج در مجوزهای صادره تخطی کرده بودند توسط پرسنل یگان حفاظت محیط زیست گیلان دستگیر و پس از ضبط ادوات شکار به مراجع قانونی استان تحویل داده شدند.

اکبری‌پور با بیان اینکه این 100 نفر عملاً تا یکسال از فعالیت شکار صید محروم شدند افزود:‌ صدور مجوز شکار برای افرادی و شکارچیانی که به عنوان متخلف دستگیر می‌شوند امکان‌پذیر نیست به همین علت این دسته از شکارچیان عملاً تا یکسال از فعالیت در حوزه شکار صید محروم می‌شوند.

وی از برخورد با 25 شکارچی متخلف در نیمه امسال خبر داد و ابراز داشت:‌ پرسنل یگان حفاظت محیط زیست گیلان از ابتدای شروع فصل شکار در این استان با شکارچیان متخلف برخورد و ادوات شکار صید آن‌ها را ضبط کرده‌اند علاوه بر این‌ها مجوز شکار این افراد نیز باطل شده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان به کشف و ضبط 25 قبضه سلاح از شکارچیان متخلف اشاره کرد و افزود:‌ مجوز شکار این دسته از متخلفان امسال باطل می‌شود و با توجه به دستورالعمل‌های صادر شده و سابقه تخلف، ‌هیچ‌گونه مجوز شکار جدیدی نیز تا یکسال برای آنان صادر نمی‌شود.

اکبری‌پور از آمادگی کامل نیروهای یگان حفاظت محیط زیست گیلان برای صیانت از محدوده‌های تحت امر خود سخن گفت و بیان داشت:‌ پرسنل یگان حفاظت محیط زیست گیلان در تمامی مناطق تحت امر خود در سراسر استان حضور فعال و مستمری دارد و با افراد متخلف در حوزه شکار صید برخورد می‌کند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان ضوابط مندرج در مجوزهای شکار صید را نیز برشمرد و گفت: طبق این مجوزها شکارچیان می‌توانند در هر سفر تعداد 4 قطعه پرنده آبزی و 2 قطعه پرنده کوهستانی را شکار کنند بنابراین تخطی از موارد ذکر شده به عنوان نقض قوانین محسوب می‌شود.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار