کد خبر : 71145
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۷

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان:

شکار در گیلان ممنوع/ پروانه ای برای امسال صادر نشده است

شکار در گیلان ممنوع/ پروانه ای برای امسال صادر نشده است

فرمانده یگان حفاظت از محیط زیست گیلان گفت: بر اساس مصوبه سال گذشته ستاد ملی مدیریت کرونا تا به امروز هیچ پروانه شکاری در گیلان صادر نشده است.

به گزارش گیلانستان، ساسان اکبری پور ظهر یکشنبه در گفتگو با بخش خبر شبکه باران با اشاره به عدم صدور پروانه شکار برای امسال، اظهار کرد: بر اساس مصوبه ستاد مدیریت و مقابله با کرونا ممنوعیت شکار از سال گذشته به محیط زیست ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته هیچ پروانه شکاری صادر نشد، گفت: امسال نیز منتظر نظر و مصوبه ستاد مدیریت و مقابله با کرونا هستیم تا در صورت تثبیت وضعیت کرونا و امکان صدور پروانه اقدامات لازم انجام شود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان ادامه داد: با توجه به اینکه در این استان موضوع معیشت مردم در میان است و افرادی ارتزاق روزانه آنها با موضوع شکار ارتباط دارد اداره کل محیط زیست گیلان پیگیر این موضوع است تا در صورت عدم وجود مشکل اقدامات لازم انجام شود.

وی به دو برابر شدن کشفیات سلاح در مقایسه با سال گذشته در گیلان اشاره و با بیان اینکه این در حالی بوده که فصل شکار در استان شروع نشده است، اضافه کرد: در فصل بهار و تابستان با افزایش شکار در گیلان مواجه هستیم و این نگران کننده است.

اکبری پور با بیان اینکه این نشان دهنده بی توجهی برخی به فصل زادآوری پرندگان است، گفت: مأموران یگان حفاظت محیط زیست در سراسر استان مناطق حفاظت شده را مورد رصد و پایش قرار می‌دهند.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار