کد خبر : 37356
تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۰

نماینده مردم رشت خبر داد؛

شکل‌گیری یک جریان انحرافی در داخل آموزش‌وپرورش و دولت علیه نظام آموزشی/ حذف کامل کنکور در سال 99

شکل‌گیری یک جریان انحرافی در داخل آموزش‌وپرورش و دولت علیه نظام آموزشی/ حذف کامل کنکور در سال 99

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: طرحی را در مجلس آوردیم که در سال ۹۹ کنکور کاملاً حذف‌شده و برگزاری آن به خود دانشگاه‌ها واگذار شود.

به گزارش گیلانستان با اشاره به حواشی اخیر با موضوعات پرورشی در آموزش‌وپرورش اظهار کرد: مجلس، سند تحول بنیادین را پیشروی آموزش‌وپرورش قرارداده و با سؤال و فشار بر وزارت آموزش‌وپرورش به اجرای سند تحول بنیادین در آموزش‌وپرورش تأکید دارد.

آموزش‌وپرورش تنها به بحث آموزش بسنده کرده است

وی با تأکید بر اینکه هر نوع سند غیر از سند تحول بنیادین سندی باطل است، بیان کرد: این‌که این رفتار عملاً اجرای سند 2030 باشد نیست به همین دلیل آن‌ها می‌گویند سند 2030 اجرا نمی‌شود اما این‌ یک تفکری است که در فضای آموزشی ما ایجادشده ازاین‌رو، هر نوع بی‌بندوباری و هرگونه تخلفی در فضای آموزشی کشور، آموزش‌وپرورش را به انحراف می‌کشاند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه هر تخلفی از سند تحول بنیادین با مخالفت جدی مجلس مواجه است، تصریح کرد: برای رفع مسئله پرورشی در آموزش‌وپرورش، مربیان پرورشی و مشاور در مدارس به‌اندازه کافی وجود ندارد بنابراین، آموزش‌وپرورش بر اساس مشکلات موجود و منابع مالی، فعالیت خود را به چند قسمت تقسیم کرده که اولویت نخست و اصلی خود را تنها به امر آموزش محدود کرده، یعنی کلاس‌داری، اولویت‌های بعدی مانند پرورشی، مشاوره در نظام آموزشی کشور مسکوت مانده و می‌گویند پرورشی، مشاوره و مقوله‌های دیگر اولویت آموزش‌وپرورش نیست.

وی تربیت آموزشی و پرورشی را دو بالی دانست که اگر یک از آن بریده شود بال دیگر از پرواز جا می‌ماند و گفت: بحران‌ها و حواشی که در فضای آموزش‌وپرورش دیده می‌شود ناشی از خلآی است که در این مجموعه وجود دارد، آموزش‌وپرورش به‌عنوان یک اصلی است برای تربیت منابع و نیروی انسانی کشور که نمی‌توان به‌راحتی از آن گذر کرد.

کوچکی‌نژاد با اشاره به نظر دولت مبنی بر واگذاری آموزش‌وپرورش به بخش خصوصی بیان کرد: دولت طی صحبت‌هایی که در صحن مجلس در سال ۹۸ داشت خواستار واگذاری آموزش‌وپرورش بود که بارأی دوبه‌دو نمایندگان مواجه شد.

شکل‌گیری یک جریان انحرافی در داخل آموزش‌وپرورش و دولت علیه نظام آموزشی کشور

کوچکی‌نژاد تفکر واگذاری آموزش‌وپرورش را یک جریان انحرافی دانست که در داخل آموزش‌وپرورش دیده می‌شود و گفت: یک جریان انحرافی در داخل آموزش‌وپرورش و دولت علیه نظام آموزشی کشور شکل‌گرفته به این معنی که انگار این وزارتخانه روی دست دولت مانده و باید آن را به حراج بگذارد، نتیجه حراج گذاشتن و تفکری که دولت دارد این مسائلی است که هر از چند گاهی به چشم می‌خورد، متأسفانه باید بگوییم که ممکن است شاهد حواشی و اتفاقات بدتری نیز باشیم.

وی با اشاره به تذکرات پی‌درپی مجلس به وزیر آموزش‌وپرورش و اعطای کارت زرد به وی افزود: آموزش‌وپرورش در جواب سؤال نمایندگان می‌گوید منابع زیادی در اختیار ندارد از طرفی دولت هم حمایت نمی‌کند بنابراین با توجه به منابع محدود تنها به مقوله کلاس داری خود را محدود می‌کند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به چگونگی نظارت مجلس بر عملکرد آموزش‌وپرورش خاطرنشان کرد: مجلس سند تحول را به‌عنوان سند مادر، الگوی آموزش‌وپرورش قرارداد اما باوجود این‌که امروز در یک شرایط جنگی به سر می‌بریم گاهی اوقات مجلس خود را درگیر دعواهایی ازاین‌دست با دولت نمی‌کند و متأسفانه دولت نیز از این فضا به سوءاستفاده کرده و مسیر خود را می‌رود.

تغییر زمان کنکور سراسری در مجلس رأی نیاورده است

کوچکی نژاد با اشاره به خواسته برخی از داوطلبان مبنی بر تغییر زمان کنکور سراسری تصریح کرد: تغییر زمان کنکور در مجلس رأی نیاورده است، اگر کنکور ارشد به تعویق افتاد به دلیل درگیری داوطلبین در سیل و یا امدادرسانی برخی از داوطلبین به سیل‌زدگان بود ولی امروز سیلی در کشور دیده نمی‌شود لذا ضرورتی به عقب انداختن آن نیست اما برای مشکلات پیش‌آمده در مناطق سیل‌زده، ضریبی برای داوطلبین مناطق آسیب‌دیده در نظر گرفتیم تا حقی از آن‌ها ضایع نشود لذا ضرورتی به ایجاد اضطراب و استرس برای خانواده‌ها داوطلبین سراسر کشور دیده نمی‌شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حوادث مختلف مانند زلزله بم، رودبار کرمان، کرمانشاه و یا حتی زمان جنگ کنکور به تعویق نمی‌افتاد، گفت: در مناطقی آسیب‌دیده ضریب قرار دادیم البته این ضریب با سهمیه متفاوت است ازاین‌رو، شورای عالی فرهنگی مصوبه‌ای برای حل این مشکلات دارد که می‌توان برای حل مشکل داوطلبین آسیب‌دیده از سیل اخیر به کاربرد.

مافیای کنکور بانفوذ در سازمان سنجش، دولت و وزارت علوم مانع حذف کامل کنکور شدند

وی با اشاره به تأثیر معدل روی کنکور و در مرحله بعدی حذف کامل کنکور بیان کرد: قرار بود در سال ۹۷ کنکور حذف شود الآن که سال ۹۸ است هنوز کنکور برجاست چراکه مافیای کنکور بانفوذ در سازمان سنجش، دولت و وزارت علوم مانع حذف کامل کنکور شدند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت علوم، عدم بسترهای لازم برای برگزاری آزمون‌های برابر در آموزش‌وپرورش را بهانه‌ای برای پابرجایی کنکور می‌داند اظهار کرد: آموزش‌وپرورش ادعا می‌کند که آزمون‌ها را به‌خوبی برگزار می‌کند بنابراین طرحی را در مجلس آوردیم که در سال ۹۹ کنکور کاملاً حذف‌شده و برگزاری آن به خود دانشگاه‌ها واگذار شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد از داوطلبین بدون کنکور وارد دانشگاه‌ها می‌شوند گفت: در چنین شرایطی برگزاری کنکور بی‌معناست، بنابراین برای برخی دانشگاه‌های معتبر که داوطلبین برای حضور در آن رقابت دارند کنکور مستقلی با نظارت سنجش و تأثیر معدل، توسط دانشگاه‌های مربوطه برگزار می‌شود و این‌گونه مافیای کنکور نیز از بین می‌رود.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار