کد خبر : 65081
تاریخ انتشار : شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۸

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری:

شیطان از نقش آفرینی در ماه مبارک رمضان، مأیوس است

شیطان از نقش آفرینی در ماه مبارک رمضان، مأیوس است

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه خداوند در ماه مبارک رمضان، درهای رحمت خود را باز می‌کند، گفت: شیطان از نقش آفرینی در این ماه مبارک، مأیوس است.

به گزارش گیلانستان، آیت‌الله «رضا رمضانی گیلانی» به مناسبت ماه مبارک رمضان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ماه میهمانی خدا به انسان کمک می‌کند که از گناه فاصله بگیرد.

دبیرکل مجمع چهانی اهل بیت(ع) با اشاره به دعای روز ششم ماه مبارک رمضان، افزود: در این دعا و برخی دیگر از ادعیه، از خداوند طلب می‌کنیم که ما را در معرض نافرمانی قرار ندهد.

وی با بیان اینکه گناه نقش بازدارنده دارد، تصریح کرد: اگر در زندگی انسان خدا حضور داشته باشد، گناه قطعا رخت می‌بندد.

آیت‌الله رمضانی اضافه کرد: هر چه حضور خدا در زندگی، وجود و باور انسان کمتر باشد، گناه حضور بیشتر پیدا می کند؛ گناه در حقیقت به نوعی، فاصله بین انسان و خدا را افزایش می‌دهد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه این انسان است که با اعمالش خود را از خداوند جدا می‌کند، تصریح کرد: اعمال انسان، او را در مسیر سلوک قرار می‌دهد؛ خداوند راه را همواره کرده و این ما هستیم که مسیر را سخت کرده‌ایم.

وی اظهار کرد: اگر یاد خداوند در بخش‌های مختلف زندگی انسان مانند محل کار، کانون خانواده و … حضور داشته باشد، قطعا در آنجا گناه کمتر خواهد بود.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به مصادیق گناه شامل شرک، کفر، نفاق، دروغ‌گویی، یاس نسبت به رحمت الهی و عاق والدین، ابراز کرد: یاس و ناامیدی سبب می‌شود تا انسان در همه میدان‌های گناه حضور داشته باشد.

دبیرکل مجمع چهانی اهل بیت(ع) با تاکید بر اینکه انسان باید همیشه به رحمت الهی امیدوار باشد، تصریح کرد: اگر خدا در زندگی انسان حضور نداشته باشد، انسان دچار دلمردگی شده و زندگی بر او تنگ و ناگوار می‌شود.

وی  در مورد عاق والدین، تاکید کرد: اگر جوانی مورد عاق والدین قرار بگیرد، آن وقت تمام مصیبت‌ها و مشکلات به سمتش روی می‌آورد؛ همه باید به حق و حقوق پدر و مادر توجه داشته باشیم.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه قطع رحم یا قطع ارتباط و دیدار با خویشاوندان، جزء گناهان بزرگ است، خاطرنشان کرد: از دیگر گناهان بزرگ، خوردن مال یتیم، دروغ گفتن، زنا و …است که سبب جدایی انسان از خداوند می‌شود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه خداوند در ماه مبارک رمضان، درهای رحمت خود را باز می‌کند، تاکید کرد: شیطان از نقش آفرینی در این ماه مبارک، مأیوس است.

وی ادامه داد: خداوند، زمینه‌هایی که در ماه‌های دیگر برای شیطان فراهم است را در ماه مبارک رمضان، از او گرفته است.

آیت‌الله رمضانی با تاکید بر حفظ حرمت ماه مبارک رمضان، اذعان کرد: در ماه میهمانی خدا، گناه کمتر و یاد خدا بیشتر می‌شود.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار