کد خبر : 69298
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۲

معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان:

شیوع کرونا در ۶ شهرستان گیلان صعودی است

شیوع کرونا در ۶ شهرستان گیلان صعودی است

معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان گفت: روند ابتلا و بستری های کرونایی در شش شهرستان گیلان صعودی است.

به گزارش گیلانستان، آبتین حیدرزاده  با اشاره به روند آرام افزایشی بیماران سرپایی کرونا در استان گیلان، اظهار کرد: بر اساس آمارها این روند در اکثر شهرستان‌ها به جز شهرستان‌های مرکزی استان در حال کُند شدن و توقف است.

وی افزود: در صورت رعایت دستور العمل های بهداشتی از سوی شهروندان قطعاً شرایط بهتر از امروز خواهد و شاهد کاهش بیشتر انتشار و انتقال بیماری در گیلان خواهیم بود.

معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان با اشاره به بستری ۳۰۰ بیمار جدید کرونایی در بیمارستان‌های استان طی شبانه روز گذشته، گفت: حدود دو هزار تخت بیمارستانی در گیلان در اشغال بیماران کرونایی است.

وی ادامه داد: در صورت همکاری جدی شهروندان و اصناف در شهرهای انزلی، رشت، لاهیجان، آستانه و صومعه سرا و فومن قطعاً زودتر می‌توانیم به ثبات در زمینه کنترل بیماران سرپایی و بستری‌های کرونا برسیم.

حیدرزاده با بیان اینکه در صورت مشاهده هر گونه کدام از علائم سرماخوردگی همانند گلو درد، سر درد، آبریزش بینی و بدن درد در میان اعضای خانواده فوراً فرد قرنطینه شود، افزود: اگر فرد بدون بیماری زمینه‌ای و جوان سال است به مدت ۱۴ روز باید در قرنطینه باشد.

وی با اشاره به اینکه از تماس این فرد با سایر افراد خانواده باید جدا جلوگیری کرد، گفت: در صورت اینکه فرد مبتلا دارای بیماری زمینه همانند دیابت، فشار خون، خانم باردار و یا سایر موارد است حتماً به مراکز جامع سلامت مراجعه کرده تا مورد ارزیابی قرار گرفته و در صورت نیاز خدمات درمانی مورد نیاز را دریافت کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین به تعطیلی روز گذشته برخی از مراکز واکسیناسیون در استان اشاره و اظهار کرد: با ورود واکسن از امروز فعالیت این مراکز آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار