کد خبر : 6567
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۸:۲۰

صاحبان فیش‌های نجومی و عاملان اختلاس‌های میلیاردی در نماز جمعه‌ها شلاق بخورند

صاحبان فیش‌های نجومی و عاملان اختلاس‌های میلیاردی در نماز جمعه‌ها شلاق بخورند

رحیم پور ازغدی گفت: این افرادی که حقوق‌های میلیونی گرفتند و اختلاس‌های میلیاردی کردند را باید در نماز جمعه شهرهایی همچون تهران و قم شلاق زد، باید به سیره امام علی(ع) عمل کرد، اگر مدیری دروغ می‌گوید، باید در نماز جمعه آبروی او را ببریم،

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به برخورد امام علی(ع) با دزدان بیت‌المال گفت: این افرادی که حقوق‌های میلیونی گرفتند و اختلاس‌های میلیاردی کردند، را باید در نماز جمعه شلاق زد.

به گزارش گیلانستان ، حسن رحیم‌پور‌ازغدی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به نزدیک‌ترین افراد به انبیاء اظهار کرد: رسول اکرم(ص) فرمودند که نزدیک‌ترین افراد به مقام نبوت کسانی هستند که هم از علم برخوردارند و هم اهل جهاد هستند.

وی ادامه داد: اگر یک مجاهد، علم سطحی داشته باشد، از خط انبیاء دور می‌شود و یک عالم بی‌عمل، ترسو و راحت‌طلب از ساحت رسول اکرم(ص) دور است. شهر قم باید ترکیب علم و جهاد باشد، زمانی که این اتفاق افتاد، سرنوشت جهان تغییر پیدا کرد و شهر قم هیچ‌وقت به‌ اندازه امروز در سطح جهان دوست و دشمن نداشت.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: حوزه تک‌بعدی نمی‌تواند به وظیفه خود که دفاع از جهان‌بینی اسلامی و سبک زندگی دینی است، عمل کند. وظیفه حوزه دفاع نظری و عملی از دین است و باید به این وظیفه عمل کند و در‌صورت عملی نشدن این وظیفه باید در برابر خداوند و ائمه معصومین(ع) پاسخگو بود.

رحیم‌پور با اشاره به‌ ضرورت تلاش بیشتر حوزویان در شهر قم گفت: حوزه قم اگر بخواهد مرکزیت شیعه بماند، باید 10 برابر امروز کار کند. متأسفانه اکنون به اقتضای شرایط واقف نیستیم، کشیشان مسیحی و آخوندهای وهابی چندین برابر طلبه‌های قم تلاش می‌کنند، آن‌ها برای تبلیغ به بدترین مناطق از لحاظ آب و هوایی می‌روند و تنها به تبلیغ لسانی اکتفا نمی‌کنند.

وی ادامه داد: شهر قم اگر آغازگر انقلاب اسلامی است، برای ادامه یافتن انقلاب باید خودش را تکان دهد. نماز جمعه باید مرکز امر به‌ معروف و نهی از منکر به‌‌صورت مصداقی باشد، افراد در خصوص مفهوم امر به‌ معروف و نهی از منکر سخنان زیادی گفتند، ولی اگر کسی بخواهد به‌‌صورت مصداقی در این عرصه وارد شود، هزاران دشمن پیدا می‌کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: نهی از منکری واجب است که جلوی منکر را در سطح حکومت و جامعه بگیرد، نماز جمعه‌های شهرهای بزرگ از جمله قم باید به‌گونه‌ای باشد که صاحبان قدرت و ثروت از نقد شدن در این نماز جمعه‌ها نگران باشند و مستضعفان هم امیدشان این باشد که در این نماز جمعه‌ها از حقوق آن‌ها صحبت می‌شود.

رحیم‌پور ازغدی با اشاره به برخورد امام علی(ع) با دزدان بیت‌المال گفت: ایشان دستور دادند که دزدان بیت‌المال را در نماز جمعه در جلوی مردم شلاق بزنند، نماز جمعه جای کلی‌گویی نیست، اگر چه در نماز جمعه باید همیشه به تقوا دعوت شود، ولی نباید بقیه بخش‌های نماز جمعه تکراری باشد.

وی ادامه داد: این افرادی که حقوق‌های میلیونی گرفتند و اختلاس‌های میلیاردی کردند را باید در نماز جمعه شهرهایی همچون تهران و قم شلاق زد، باید به سیره امام علی(ع) عمل کرد، اگر مدیری دروغ می‌گوید، باید در نماز جمعه آبروی او را ببریم، غارتگر بیت‌المال هرکسی که باشد، باید آبرویش در نماز جمعه برده شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: اگر در نماز جمعه حرف تکراری بزنیم و به مشکلات مردم در این برنامه نپردازیم، چگونه می‌خواهیم که در روز قیامت جواب ائمه معصومین(ع) را بدهیم، امر به‌ معروف و نهی از منکر، سخت و دشمن‌تراش است، ابوذر صحابی بزرگ پیامبر(ع) تنها به خاطر خواندن آیات قرآن به دستور خلیفه سوم بازداشت شد.

رحیم‌پور با اشاره به‌ ضرورت پرداختن حوزه‌های علمیه به بحث نظریه‌پردازی اظهار کرد: حوزه‌ها باید برای تمدن‌سازی نظریه‌سازی کنند، اکنون هر حرفی که در حوزه‌ها زده شود، به‌سرعت در سطح جهان پخش می‌شود و اگر حوزه قوی نشود، نمی‌تواند به وظیفه خود در قبال جهان عمل کند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند که به‌موازات پیشرفت دنیوی در کشور، پیشرفت اخلاقی نداشتیم، ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی در زمینه‌های علمی و صنعتی پیشرفت‌های زیادی داشته است، اما این کشور در زمینه‌های اخلاقی و فرهنگی یا توقف کرده یا عقب‌ رفته است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی به‌اندازه‌ای که توقع داشتیم، در کشور در زمینهٔ عدالت اجتماعی پیشرفت نکردیم، می‌خواستیم که مدیران کشور در سطح فقرای جامعه زندگی کنند، اما در خصوص برخی از مدیران این اتفاق نیفتاد./صراط

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار