کد خبر : 34152
تاریخ انتشار : شنبه 4 اسفند 1397- 06: 11

رئیس اتاق بازرگانی:

صادرات از مبدا گیلان به کشورهای عضو CIS افزایش یافت

صادرات از مبدا گیلان به کشورهای عضو CIS افزایش یافت

رئیس اتاق بازرگانی،‌ صنایع، معادن و کشاورزی گیلان گفت: با وجود تحریم‌های ناعادلانه که شرایط سختی را برای کشورمان ایجاد کرده امسال صادرات ایران از مبدأ گیلان به سمت کشورهای عضو CIS افزایش یافته است.

به گزارش گیلانستان هادی تیزهوش تابان اظهار داشت: با وجود اینکه در شرایط سخت تحریم‌ها قرار داریم و شرایط به هیچ عنوان عادی نیست اما با این وجود امسال صادرات محصولات مختلف ایران از مبدأ استان گیلان به روسیه و کشورهای عضو CIS افزایش پیدا کرده است.

رئیس اتاق بازرگانی،‌ صنایع، معادن و کشاورزی گیلان وجود بازار کشورهای همسایه به ویژه کشورهای حوزه دریای کاسپین و روسیه در کنار مرزهای ایران را مورد اشاره قرار داد و افزود:‌ بازار معاملات تجاری بسیار بزرگی در مقابل ایران وجود دارد که باید از این فرصت‌های طلایی بهترین استفاده را ببریم.

رئیس اتاق مشترک ایران و روسیه پیوستن کشورمان به معاهده اوراسیا را گاهی بسیار مهم در جهت تقویت سطح همکاری‌های بین‌المللی بازرگانی بین کشورهای عضو دانست و تصریح کرد: در محدوده منطقه‌ای که ایران در آن قرار دارد اتحادیه اوراسیا مهم‌ترین و فعال‌ترین اتحادیه اقتصادی به شمار می‌رود.

تابان مهم‌ترین اهداف و مزیت‌های پیوستن ایران به معاده اوراسیا را برشمرد و ابراز داشت: آزادسازی و تسهیل تجارت کالا بین کشورهای عضو از طریق کاهش یا حذف موانع تعرفه‌ای یا غیرتعرفه‌ای و یا ایجاد بستری لازم برای مناطق آزاد تجاری برای گسترش سطح مبادلات از جمله این اهداف هستند.

وی از تصویب کلیات پیوستن ایران به معاهده اوراسیا در مجلس خبر داد و اظهار داشت: اگر امکانات زیرساختی و حمل و نقلی به ویژه خطوط ریلی در گیلان تقویت و کریدور شمال کشور به جنوب متصل شود مطمئنا این موضوع پیامدهای بسیار روشنی برای کشورمان در حوزه تجارت به بار خواهد داشت.

رئیس اتاق مشترک ایران و روسیه استفاده بهینه‌تر از بازار بزرگ کشور روسیه را مورد تأکید قرار داد و بیان داشت:‌ باید از ظرفیت‌ کشورهایی نظیر روسیه در حوزه تأمین محصولات به ویژه در حوزه کشاورزی بیشتر از این‌ها استفاده کنیم و زیرساخت‌های مورد نیاز آن را فراهم سازیم.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار