کد خبر : 55521
تاریخ انتشار : پنجشنبه 30 مرداد 1399- 39: 11

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان:

صادرات کیوی از گیلان به دیگر استان‌ها/نقش مهم گیلان در تأمین امنیت غذایی کشور

صادرات کیوی از گیلان به دیگر استان‌ها/نقش مهم گیلان در تأمین امنیت غذایی کشور

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان، این استان را پیشرو در حوزه تولید محصولات کشاورزی دانست و گفت: گیلان دارای ظرفیت بسیار خوبی در بخش کشاورزی و تولیدات محصولات مختلف دارد به همین منظور نقش بسیار مهمی در تأمین امنیت غذایی استان و کشور دارد.

به گزارش گیلانستان، مسعود الماسی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سیاست‌های سازمان جهاد کشاورزی حمایت از کشاورزان در حوزه‌های مختلف است، اظهار کرد: اگر سعی برافزایش رونق اقتصادی در بین کشاورزان داریم باید برنامه‌های مختلفی را در عرصه اقتصاد کشاورزی و اکوتوریسم دنبال کنیم.

وی استان گیلان را استانی پیشرو در حوزه تولید محصولات کشاورزی دانست و گفت: استان گیلان دارای ظرفیت بسیار خوبی در بخش کشاورزی و تولیدات محصولات مختلف دارد که نقش بسیار مهمی در تأمین امنیت غذایی استان و کشور دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با اذعان به اینکه چهار درصد تولیدات کشاورزی کشور در استان گیلان تولید می‌شود، تصریح کرد: علیرغم اینکه ۹ درصد دهم درصد خاک کشور در گیلان وجود دارد ولی بااین‌حال گیلان استانی پیشرو در تولید محصولات استراتژیک در کشور است لذا امیدوارم با همکاری و هماهنگی کلیه بخش‌ها نسبت به تحقق اهداف کلان توسعه‌ای اقدام و گام‌های مؤثری در راستای توسعه پایدار کشاورزی برداشته شود.

الماسی با تأکید بر اینکه پیشرفت کشاورزی و اقتصادی باهم در ارتباط مستقیم دارند، گفت: افزایش کشاورزی در گیلان بر همه عوامل تأثیرگذار است لذا گردشگری و صنعت گیلان نیز با کشاورزی گره‌خورده به‌طوری‌که گیلان در تولید محصولاتی نظیر برنج، چای، مرکبات، فندق، زیتون و غیره در کشور سرآمد است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان یکی از مهم‌ترین راهکارها در توسعه پیشرفت اقتصادی کشور را صادرات محصولات کشاورزی به دیگر استان‌ها دانست و بیان کرد: تولید کیوی در گیلان از ظرفیت خوبی برخوردار است به‌طوری‌که این محصول را به دیگر استان‌های کشور صادر می‌شود.

الماسی با بیان اینکه سازمان جهاد کشاورزی در راستای رونق تولید برنامه‌های بسیار دقیقی دارد، تصریح کرد: بسترسازی در راستای تولیدات کشاورزی از اقدامات دیده نشده سازمان جهاد کشاورزی است که مکانیزاسیون، تجهیز و نوسازی اراضی، احداث آب‌بندان ها، ساخت جاده‌های بین مزرعه‌ای ازجمله اقداماتی است که سازمان جهاد کشاورزی در راستای رونق تولید در حال انجام است.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار