کد خبر : 39222
تاریخ انتشار : دوشنبه 24 تیر 1398- 43: 11

در سال‌های گذشته انجام شد؛

صادرات ۱۲۵۰ قطعه جوجه شتر مرغ تولیدی در گیلان به خارج از کشور

صادرات ۱۲۵۰ قطعه جوجه شتر مرغ تولیدی در گیلان به خارج از کشور

رئیس جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به فعالیت ۹ واحد پرورش شتر مرغ در این استان، گفت: در سال‌های گذشته هزار و ۲۵۰ قطعه جوجه شتر مرغ تولید شده در استان گیلان به خارج از کشور صادر شده است.

به گزارش گیلانستان علی درجانی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران به فعالیت ۹ واحد پرواری و مولد شتر مرغ در استان گیلان اشاره و اظهار کرد: این واحدها سالانه حدود ۲ هزار قطعه جوجه شتر مرغ در تولید می‌کنند.

درجانی با بیان اینکه از این تعداد هشت واحد پرواری با ظرفیت تولید ۶۴۰ قطعه شتر مرغ در سال در استان گیلان فعال است، افزود: یک واحد مولد با ظرفیت تولید ۹۰ قطعه در استان نیز فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به فعالیت کارخانه مولد پرورش شتر مرغ در شهرستان رضوانشهر از سال ۷۶، گفت: این واحد سالانه توانایی تولید ۲ هزار قطعه جوجه شترمرغ را دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه در سال‌های گذشته هزار و ۲۵۰ قطعه جوجه شترمرغ به کشورهای ارمنستان، عراق، تاجیکستان و آذربایجان صادر شده است، ادامه داد: علاوه بر جوجه، از گوشت، پوست، روغن و پر این پرنده نیز در داخل کشور استفاده می‌شود.

درجانی با اشاره به اینکه سال گذشته حدود ۵۰ تن گوشت شترمرغ تولید شده است، تصریح کرد: ۲۰ تن از گوشت تولید شده به خارج از استان صادر شد.

وی با بیان اینکه صنعت پرورش شترمرغ در گیلان تاکنون برای بیش از ۱۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۶۰۰ نفر غیرمستقیم فرصت شغلی ایجاد کرده است، افزود: گوشت شترمرغ برای بیماران قلبی – عروقی، افراد دچار چربی خون بالا چاقی و همچنین برای افرادی که دچار کم خونی هستند، غذای مناسب است.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار