کد خبر : 30155
تاریخ انتشار : دوشنبه 30 مهر 1397- 40: 17

صادرات ۲۷ میلیون دلاری شرکت‌های تعاونی گیلان به خارج از کشور

صادرات ۲۷ میلیون دلاری شرکت‌های تعاونی گیلان به خارج از کشور

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان از صادرات ۲۷ میلیون دلاری شرکت‌های تعاونی این استان در شش ماهه نخست سال جاری به ۱۷ کشور جهان خبر داد.

به گزارش گیلانستان، به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون گیلان عباس علیزاده اظهار کرد: در شش ماه نخست سال جاری شرکت‌های تعاونی استان گیلان ۲۷ میلیون دلار کالا به خارج از کشور صادرات کرده اند.

علیزاده با بیان اینکه این میزان صادرات توسط ۱۳ شرکت تعاونی انجام شده است، افزود: کالاها به ۱۷ کشور عراق، آذربایجان، ترکمنستان، روسیه، افغانستان، ترکیه، امارات، پاکستان، کانادا، سوئد، آلمان، هند، ازبکستان، ترکمنستان، هنگ کنگ، گرجستان و اوکراین صادر شده اند.

وی کالاهای صادر شده را شامل مواد غذایی، مصنوعات فلزی، مواد شوینده، پارچه، تابلو فرش و سنگ معدنی عنوان کرد و گفت: تعاونی‌های صادرکننده شامل تعاونی های تولیدی و خدماتی هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان تصریح کرد: هدف‌گذاری صادرات تعاونی ها در سال جاری ۳۱ میلیون دلار بوده که در شش ماه نخست ۸۷ درصد آن محقق شده است.

۲ هزار و ۶۵۰ شرکت تعاونی با ۲۱۶ هزار عضو در گیلان با سرمایه گذاری ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۴۱ هزار نفر فعال است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار