کد خبر : 41421
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۲

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان:

صادرات ۳۲ میلیون دلاری شرکت‌های تعاونی در گیلان

صادرات ۳۲ میلیون دلاری شرکت‌های تعاونی در گیلان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان از افزایش کاکردهای صادراتی شرکت‌های تعاونی در استان گیلان خبر داد و گفت: در سال ۹۶ کارکرد صادراتی شرکت‌های تعاونی شانزده میلیون دلار بوده است که این میزان در سال ۹۸ به سی‌ودو میلیون دلار رسیده است.

به گزارش گیلانستان عباس علیزاده ظهر امروز در مراسم گرامیداشت هفته تعاون در سالن شهید خوش‌سیرت اداره ارشاد اسلامی این شهرستان با بیان اینکه سال ۹۸ سال پرفراز نشیبی در کشور بود، اظهار کرد: استکبار در سال ۹۸ شدیدترین تحریم‌ها را علیه ملت ایران اعمال کردند تا در آرامش مردم خللی وارد کنند ولی مردم با مقاومت خود پاسخ محکمی به استکبار دادند.

وی با اشاره به میزان شرکت تعاونی‌های فعال در استان گیلان گفت: در حال حاضر دو هزار و ۵۰۰ شرکت تعاونی فعال در استان داریم که می‌تواند بسیار به ایجاد اشتغال در کشور و‌ استان کمک کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان از افزایش کاکردهای صادراتی شرکت‌های تعاونی در استان گیلان خبر داد و افزود: در سال ۹۶ کارکرد صادراتی شرکت‌های تعاونی شانزده میلیون دلار بوده که این میزان در سال ۹۸ به سی‌ودو میلیون دلار رسیده است.

علیزاده با اذعان به اینکه امسال طرح‌های تعاونی بسیار خوبی در استان گیلان به بهره‌برداری رسیده است، تصریح کرد: با تلاش مسؤولین امسال دوازده طرح تعاونی با بیست‌ویک میلیارد‌ و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار به بهره‌برداری رسیده که دولت یک میلیارد آن را پرداخت کرده و مابقی توسط بخش خصوصی داده‌شده که این امر نشان‌دهنده توجه به تعاون است.

وی با تأکید بر بهره‌مندی مردم از شرکت‌های تعاونی افزود: مردم باید از تعاونی‌های موجود در کشور و استان گیلان بهره‌مند شوند زیرا در ایجاد آرامش جامعه بسیار مفید بوده و برای انجام این کار مسؤولین شهرستانی باید تلاش خود را بیشتر کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان با اشاره به نقش مردم در اداره کشور گفت: هر جا کار را به مردم دادیم موفق شدیم کشور را روبه‌پیشرفت حرکت دهیم و نمونه بارز آن در دوران دفاع مقدس بوده به همین منظور در پایان سال ۹۸ برنامه داریم خدمات شرکت‌های تعاونی را به دست مردم بسپاریم.

علیزاده با اذعان به اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان تعاونی دارای ظرفیت بسیار خوبی در کشور هستند، تصریح کرد: شرکت‌های تعاونی دانش‌بنیان در کشور توان رقابت با برندهای معتبر خارجی داشته و‌ حتی در بیشتر مواقع کیفیت محصولشان از این برندها بهتر است.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار