کد خبر : 40236
تاریخ انتشار : پنجشنبه 17 مرداد 1398- 48: 11

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان:

صادرات ۹۲۱ هزار تن کالا باارزش افزوده ۴۶۵ میلیون دلار در گیلان

صادرات ۹۲۱ هزار تن کالا باارزش افزوده ۴۶۵ میلیون دلار در گیلان

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان از صادرات ۹۲۱ هزار تن کالا باارزش افزوده ۴۶۵ میلیون دلاری در گیلان طی سال گذشته خبر دارد.

به گزارش گیلانستان فرهاد دلق‌پوش صبح امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی گیلان در سالن غدیر استانداری با اشاره به وضعیت صنایع در گیلان اظهار کرد: گیلان قطب صنایع سلولزی در کشور است و باید با رفع نواقص در جهت تقویت آن کوشید‌.

وی با اشاره به وجود دو هزار و ۹۴۸ واحد صنعتی در گیلان افزود: ۸۲ هزار نفر در این واحدهای صنعتی مشغول به کار هستند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان رتبه این استان را در صنعت نسبت به کشور را نهم برشمرد و گفت: این رتبه در حالی کسب‌شده که گیلان درگذشته استان صنعتی نبود و طی چند سال اخیر این واحدها رونق گرفته‌اند.

دلق‌پوش با اشاره به عملکرد حوزه بازرگانی گفت: ۶۳۲ کارت بازرگانی فعال و ۱۰۶ هزار و ۵۸۹ واحد صنفی دارای پروانه در گیلان وجود دارد.

وی با اشاره به وضعیت صادرات در گیلان افزود: ۹۲۱ هزار تن صادرات در سال گذشته باارزش افزوده ارزی ۴۶۵ میلیون دلاری عاید گیلان شده که در ارزش ۳۲ درصد پیشرفت داشته است.

مدیرکل صمت گیلان با اشاره به صنایع شاخص گیلان گفت: گیلان در بخش صنایع سلولزی اول و در بخش نساجی و پوشاک رتبه ۱۰ کشور را دارد.

دلق‌پوش با اشاره به موانع موجود و اقدامات انجام‌شده در زمینه صنایع سلولزی گفت: با پیگیری‌ها توانسته‌ایم با زراعت چوب و واردات بخشی از نیازها را تأمین کنیم.

وی با اشاره به تسهیلات رونق تولید در گیلان افزود: ۵۷۴ فقره تسهیلات رونق تولید به صنایع جهت احیا و تقویت واحدهای صنعتی در گیلان پرداخت‌شده است.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار