کد خبر : 33619
تاریخ انتشار : جمعه ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۷

صحیفه سجادیه و نهج‌البلاغه در منبرهای گیلان غریب هستند/ضرورت وجود موزه علما در رشت

صحیفه سجادیه و نهج‌البلاغه در منبرهای گیلان غریب هستند/ضرورت وجود موزه علما در رشت

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه منبر عالم باید اثرگذار باشد گفت: صحیفه سجادیه و نهج‌البلاغه در منبرهای گیلان غریب هستند.

به گزارش گیلانستان آیت‌الله رضا رمضانی گیلانی پیش از ظهر امروز در مراسم سالگرد آیت‌الله لاکانی از روحانیون برجسته گیلانی در مهدیه رشت اظهار کرد: زمانی در شهر رشت، 28 مجتهد بود ولی الآن وضعیت به این شکل نیست و نیاز به رشد معنویت است.

وی به شاخصه یک مُبلغ اشاره کرد و گفت: هنر یک مُبلغ این است که رابطه ذهنی، قلبی، درونی و معنوی با مستمع برقرار کند تا در دل شنونده بنشیند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه شیعیان در طول 250 سال از برکت وجودی اهل‌بیت (ع) بهره‌مند بودند تصریح کرد: اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) مفاهیم قرآن را به ما منتقل کردند و عالمان ربانی بعد از معصومین (ع) به‌عنوان واسطه هستند و عالم ربانی کسی است که نگاه به آن ما را به یاد خدا بیندازد.

وی با بیان اینکه عالمان همانند پیامبران باید برای مردم الگو در دانش دین باشند گفت: عالمان ربانی تابع عموم مردم نیستند بلکه مردم باید از عالمان ربانی به‌عنوان خواص بهره‌مند شوند.

رمضانی با تأکید بر اینکه نقش عالم دینی باید تعلیم و تربیت باشد بیان کرد: جامعه دینی باید یا عالم یا متعلم باشد و از طرفی منبر عالم باید اثرگذار باشد و عالم نباید به مال و ثروت مردم چشم داشته باشد که اگر این‌چنین باشد تأثیرگذاری کم می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از شاخصه‌های آیت‌الله لاکانی نقل صحیح احادیث و مطالعه زیاد بود افزود: متأسفانه صحیفه سجادیه و نهج‌البلاغه در منبرهای گیلان غریب هستند و اگر دنیا با صحیفه سجادیه آشنا شود، ادب و احترام همه‌جا را فرامی‌گیرد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری به‌ضرورت وجود موزه علما در گیلان اشاره و گفت: گیلان از استان‌هایی است که در طول تاریخ علمای برجسته و تأثیرگذاری داشته است.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار