کد خبر : 72866
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۶

مدیر کل هواشناسی گیلان:

صدور هشدار سطح زرد در گیلان/ نفوذ سامانه بارشی از عصر فردا

صدور هشدار سطح زرد در گیلان/ نفوذ سامانه بارشی از عصر فردا

مدیر کل هواشناسی گیلان با اشاره به صدور هشدار سطح زرد و کاهش ۶ تا ۱۲ درجه ای دمای هوا، گفت: از عصر فردا سامانه سرد و بارشی وارد گیلان می شود.

به گزارش گیلانستان، محمد دادرس بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده فعالیت امواج ناپایدار در منطقه است، اظهار کرد: این روند تا عصر چهارشنبه در استان تداوم داشته و شرایط را برای وزش باد جنوبی فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه وزش باد در ارتفاعات شدید و یا خیلی شدید پیش بینی شده است، افزود: در این مدت کاهش شاهد افزایش ابر و در برخی مناطق بارندگی و احتمال وقوع رعد و برق هستیم.

مدیر کل هواشناسی گیلان در ادامه با اشاره به نفوذ توده هوای سرد و شمالی شدن جریانات، گفت: شرایط برای ابرناکی، مه آلودگی، روند کاهش دما و بارش باران و وزش باد شدید و بارش برف در ارتفاعات فراهم می‌شود.

وی به صدور هشدار سطح زرد در استان گیلان اشاره و اضافه کرد: با ورود سامانه بارشی دمای هوای استان گیلان ۶ تا ۱۲ درجه کاهش می‌یابد.

دادرس با تأکید بر خودداری از استقرار در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها، ادامه داد: در این مدت آبگرفتگی معابر، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌های مسیل‌ها، لغزش و رانش زمین، لغزنده بودن جاده‌ها و کاهش دید افقی نیز دور انتظار نیست.

وی اضافه کرد: دریا نیز در این مدت مواج و طوفانی با ارتفاع موج حداکثر بیش از ۲ متر پیش بینی شده و برای انجام فعالیت‌های دریایی به ویژه صید و صیادی نامناسب است.

مدیر کل هواشناسی گیلان با اشاره به اینکه در حال حاضر آسمان شهر رشت مرکز استان صاف تا نیمه ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد پیش بینی شده است، گفت: دمای شهر رشت نیز امروز بین ۶ تا ۱۹ درجه در نوسان است.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار