کد خبر : 40346
تاریخ انتشار : شنبه 19 مرداد 1398- 45: 16

صدور پرونده در شهرداری رشت هوشمند شد

صدور پرونده در شهرداری رشت هوشمند شد

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری رشت از هوشمند سازی صدور پرونده در این سازمان خبر داد و گفت: در حوزه استعلامات با استناد به پایان کار صادر شده و عدم خلاف، به شهروندان پاسخ می‌دهیم.

به گزارش گیلانستان لیلا عزیزی صبح امروز در نشستی با موضوع برنامه‌ها و عملکرد شهرداری رشت در راستای الکترونیکی کردن استعلامات و صدور مجوزها در رشت اظهار داشت: عدم تشکیل به‌موقع سازمان فناوری اطلاعات در شهرداری رشت، علت عقب افتادگی این سازمان در ارائه خدمات مربوطه است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری رشت با بیان اینکه این سازمان در سال ۹۶ تاسیس شد گفت: جذب نیروهای متخصص تاکنون صورت نگرفته است و میزان نیروهای حجمی شهرداری رشت از نیروهای متخصص آن بیشتر است و امیدواریم این مشکل رفع شود.

وی با اشاره به اینکه پروژه gis با هدف بایگانی اسناد و الکترونیکی کردن فرآیند شهرسازی مناطق انجام شد تصریح کرد: در ۳ منطقه شهرداری رشت پرونده‌های مختلف ادغام شدند و به‌صورت کد نوسازی واحد در اختیار شهرداری و کارکنان مناطق قرار گرفتند.

عزیزی به هوشمند سازی محاسبات درآمدی در شهرداری رشت اشاره و عنوان کرد: سیستم استقرار یافته در شهرداری رشت، میزان بدهی یک ملک به شهرداری را حساب می‌کند و زیرسیستم مورد استفاده در شهرداری شامل موارد متعددی است و هرکدام از آنها زیرسیستم‌های مختلفی دارند.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون مراحل نخست تجمیع ۵ منطقه شهرداری انجام شده است خاطرنشان کرد: در حال تبدیل آدرس ۵ منطقه شهرداری رشت به یک آدرس هستیم و برای گرفتن فیبر از مخابرات مشکل داریم زیرا قیمت آن بسیار بالا بود اما در آینده‌ای نزدیک ساختمان‌های شهرداری از طریق فیبر با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری رشت از هوشمند سازی صدور پرونده در شهرداری رشت خبر داد و ابراز داشت: در حوزه استعلامات با استناد به پایان کار صادر شده و عدم خلاف همانند عملکرد شهرداری مشهد به شهروندان پاسخ می‌دهیم و در آینده زیرساخت کارتابل ادارات را نیز آماده می‌کنیم.

عزیزی بیان کرد: زیرساخت‌ خدماتی همچون ارائه نقشه جغرافیایی به شهروندان، ارائه ضوابط صدور مجوز ساخت به شخص و پرداخت سیستمی در شهرداری رشت آماده است و به محض تامین اعتبارات لازم خدمات شهروندی به مردم این شهر ارائه داده می‌شود.

وی با اشاره به اهداف سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات افزود: مدیریت تهیه و اجرای طرح جامع فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری، توسعه مراکز داده و زیرساخت‌های ارتباطی، مدیریت امنیت فناوری اطلاعات و ارتباطات، بلیط الکترونیک و رصدخانه شهری در چارچوب طرح جامع از اهداف این سازمان است.

عزیزی گفت: طراحی، ایجاد، بهره‌برداری و نگهداری و توسعه زیرساخت‌های ارتباطی شهرداری با سایر ادارات خدمت رسان شهر و سایر شهرداری‌های استان گیلان، طراحی و ایجاد سامانه‌های الکترونیکی و پنجره واحد شهری برای ارائه خدمات الکترونیکی به شهروندان از دیگر اهداف سازمان فناوری اطلاعات شهرداری است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری رشت عنوان داشت: راه‌اندازی و نگهداری سامانه‌های اطلاعات مکانی و تکمیل لایه‌های مختلف اطلاعاتی مورد نیاز شهری با فراهم کردن ارتباط میان بانک‌های اطلاعاتی فعال در سایر دستگا‌ه‌های اجرایی از اهداف دنبال شده در این سازمان است.

وی گفت: آموزش شهروندی و ارتقای آگاهی عمومی در زمینه شهر و شهرداری الکترونیک و بستر سازی به‌منظور جلب مشارکت‌های عمومی و طراحی و اجرای طرح استعلام‌ها و اخذ مجوزهای لازم به‌صورت الکترونیکی در شبکه بین دستگاهی به‌منظور افزایش سرعت و اجرای طرح پرداخت‌های خرد و الکترونیک در مجموعه شهری از دیگر اهداف است.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار