کد خبر : 82150
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۵ آبان ۱۴۰۱ - ۹:۱۶

معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد خبرداد؛

صدور ۱۰۰ نشان استاندارد در حوزه غذای حلال طی چند ماه اخیر در کشور

صدور ۱۰۰ نشان استاندارد در حوزه غذای حلال طی چند ماه اخیر در کشور

معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ نشان استاندارد در حوزه غذای حلال طی چند ماه اخیر صادر شده است، گفت: حدود ۱۰ درصد آن مربوط به گیلان است.

به گزارش گیلانستان به نقل از مهر، احسان ساده شامگاه چهارشنبه در گفتگوی ویژه خبری شبکه باران با بیان اینکه استاندارد برای صیانت از حقوق و سلامت افراد جامعه است، اظهار کرد: استاندارد پایین‌ترین حد برخورداری از سلامت کالاها را بررسی کرده و برای اطمینان بخشی استفاده از کالاهای عرضه شده در بازار ارائه می‌شود.

 

معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد با اشاره به اینکه کیفیت در یک نظام رقابتی ایجاد می‌شود، افزود: استاندارد می‌تواند پایه گذار کیفیت باشد و آن را هدایت کند اما اگر باب انحصار باز شود و کالاها در فضای رقابتی عرضه نشوند، کیفیت نیز افت می‌کند.

 

وی با بیان اینکه نظام استاندارد ایران در ۴ سطح بررسی می‌شود، تصریح کرد: در تدوین شاخص‌های استاندارد از متخصصان و صاحب نظران مربوطه استفاده می‌شود و بومی بودن شاخص‌های استاندارد در اولویت است اما نگاهی نیز به استانداردهای بین المللی داریم.

 

ساده با بیان اینکه در دولت سیزدهم بومی سازی شاخص‌های استاندارد مورد تاکید است افزود: گیلان ظرفیت بالایی در حوزه تولید محصولات کشاورزی و مواد غذایی دارد و این موضوع در تدوین شاخص‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد.

 

وی با اشاره به پتانسیل استان گیلان در حوزه استاندارد غذای حلال گفت: در دولت سیزدهم، سیاست‌های تحولی حوزه استاندارد را آغاز کردیم و بیش از ۱۰۰ استاندارد حوزه غذای حلال در چند ماه اخیر صادر شده است که حدود ۱۰ درصد آن مربوط به گیلان است.

 

وی با بیان اینکه صدور استاندارد لوازم خانگی انرژی بر اجباری است، افزود: لوازم خانگی بادوام و گران است و کارکرد آنها اهمیت دارد لذا صدور استاندارد برای آنها تا پایان سال اجباری می‌شود.

 

ساده با بیان اینکه اگر کیفیت کالاهای صادراتی کم باشد به اعتبار آن محصول خدشه وارد می‌شود، تصریح کرد: اجباری شدن صدور استاندارد برای کالاهای صادراتی مانند زعفران در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار