کد خبر : 43254
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵

دبیر کمیسیون بهداشت مجلس:

«صندلی‌فروشی» در دانشگاه‌های علوم پزشکی را بررسی می‌کنیم

«صندلی‌فروشی» در دانشگاه‌های علوم پزشکی را بررسی می‌کنیم

دبیر کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس در واکنش به انتشار خبر صندلی فروشی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور گفت: وقوع حتی یک مورد صندلی فروشی هم اضافی است اما این موضوع باید به دقت بررسی شود.

به گزارش گیلانستان منوچهر جمالی در پاسخ به اظهارات یکی از نمایندگان کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس که از کشف حداقل 200 مورد صندلی‌فروشی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خبر داده بود اظهار داشت: صندلی فروشی به معنی تضییع آشکار حقوق افراد است بنابراین این موضوع با دقت بیشتری بررسی شود.

دبیر کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس با بیان اینکه وی در جلسه‌ای که موضوع کشف صندلی فروشی در دانشگاه‌های علوم پزشکی در آن مطرح شده حضور نداشته است عنوان کرد: خواسته تمام نمایندگان از جمله نماینده مردم تهران در مجلس این است که این موضوع مورد پیگیری قرار گیرد که البته حتماً این اتفاق خواهد افتاد.

جمالی واگذاری جایگاه و صندلی دانشگاه‌های برتر کشور به دانشجویانی که از توانمندی تحصیلی، هوش و استعداد بالایی برخوردارند را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: به غیر از بحث سهمیه‌ها مابقی ظرفیت دانشگاه‌های برتر کشور باید از این طریق تکمیل شود و هر روش دیگری غیر از این امکان‌پذیر نیست.

نماینده مردم رودبار در مجلس تنزل یافتن سطح و کیفیت آموزش در کشور را تنها یکی از اثرات بسیار مخرب بحث صندلی فروشی در دانشگاه‌ها دانست و خاطرنشان کرد: مشکل این جاست که اگر این موضوع صحت داشته باشد قطعاً ضرر و زیان ناشی از آن متوجه کل جامعه می‌شود و همه به خاطر آن آسیب می‌بینند.

وی به بحث قاچاق معکوس دارو و وضعیت فعلی کشور نیز در این حوزه اشاره کرد و گفت: به علت پایین بودن قیمت دارو در داخل کشور و  تغییر این نرخ در آن سوی مرز، بحث قاچاق معکوس دارو رخ می‌دهد اما برای مبارزه و مقابله جدی با این پدیده راهکارهایی وجود دارد که به عقیده بنده باید به سمت عملی کردن آن حرکت کنیم.

دبیر کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس واقعی کردن قیمت دارو را راه حلی مناسب برای مقابله با قاچاق معکوس دارو دانست و ابراز داشت: در صورت انجام این کار و برای اینکه به قشر نیازمند جامعه و بیماران خاصی که داروهای مورد استفاده آنان گران قیمت است آسیب وارد نشود باید از آنان به صورت جدی حمایت کرد.

جمالی گسترش خدمات بیمه‌ای و بهبود پوشش‌های حمایتی آن از بیماران خاص و قشرهای آسیب‌پذیر جامعه را پس از واقعی کردن قیمت دارو امری لازم و ضروری خواند و گفت: تا زمانی که در کشور با چند قیمتی بودن داروها مواجه باشیم مشکل قاچاق دارو وجود خواهد داشت بنابراین برای اصلاح این وضعیت باید برنامه‌ای دقیق تدوین شود.

به گزارش تسنیم، در تاریخ 28 مهر نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی از کشف حداقل 200 مورد صندلی فروشی در دانشگاه‌های علوم پزشکی خبر داد و گفته بود حدود یک سال قبل این پرونده پیگیری شده و موارد مختلفی از فروش صندلی در دانشگاه‌ها محرز شده است.

بر طبق همین خبر وی منشأ اصلی فروش صندلی در دانشگاه‌ها را بازگشت تعداد بالایی از دانشجویان خارج از کشور اعلام کرد و اظهار کرده بود که فروش صندلی در دانشگاه‌ها فقط محدود به این افراد نمی‌شود بلکه موارد دیگری بدون اینکه در خارج از کشور تحصیل کرده باشند نیز در دانشگاه‌های برتر مشغول به تحصیل شده‌اند.

لازم به ذکر است که همه این بحث‌ها در شرایطی مطرح شده است که منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز اخیراً در واکنش به این اظهارات مطرح شده نبود حتی یک مورد صندلی فروشی در دانشگاه‌های زیر مجموعه وزارت علوم را مورد تأکید قرار داده است.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار