کد خبر : 12154
تاریخ انتشار : یکشنبه 10 اردیبهشت 1396- 15: 17

صنعت برق کشور در سال‌های گذشته با چالش‌های مالی زیادی روبه‌رو بوده است

صنعت برق کشور در سال‌های گذشته با چالش‌های مالی زیادی روبه‌رو بوده است

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان با بیان اینکه صنعت برق کشور در سال‌های گذشته با چالش‌های مالی زیادی روبه‌رو بوده است گفت: شرکت برق منطقه‌ای گیلان برای تولید ۵۱۰ مگاوات انرژی خورشیدی با سرمایه‌گذار این حوزه در حال مذاکره است.

به گزارش گیلانستان، عظیم بلبل آبادی ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه با گرامیداشت روز ملی صنعت برق اظهار داشت: صنعت برق استان گیلان در سال گذشته ایام پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشته است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان گیلان با  بیان اینکه صنعت برق کشور در سال‌های گذشته با چالش‌های مالی زیادی روبه‌رو بوده است افزود: با وجود تنگناه‌های مالی، شرکت برق منطقه‌ای گیلان کارنامه موفقی در سطح کشور کسب کرده است.

بلبل آبادی با اشاره به دستاوردهای بزرگ شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان خاطرنشان کرد: شرکت برق منطقه‌ای گیلان مسئولیت مدیریت تولید و تامین انرژی الکتریکی پایدار را در استان بر عهده دارد.

وی تحقق اهداف راهبردی و عملیاتی در زمینه‌های برق‌رسانی در چهارچوب سیاست‌های وزارت نیرو را از اهداف مهم شرکت برق گیلان عنوان کرد و گفت: شرکت برق منطقه‌ای گیلان با رعایت قوانین، مقررات و آیین نامه‌ها، تمامی امکانات و توانایی خود را در راستای تامین برآورد نیازها و جلب رضایت مصرف کنندگان به‌کار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان با تاکید بر اینکه در اواخر سال ۹۴ به میزان ۱۰۰ میلیارد تومان، پروژه‌های احداث نیروگاه و پست‌های انتقال و فوق توزیع در گیلان آغاز شده است بیان کرد: سال ۹۵ بالغ بر ۲۲ میلیارد ۵۰۰ میلیون تومان پروژه در حوزه شرکت برق منطقه‌ای گیلان به بهره‌برداری رسیده است.

بلبل آبادی از بهره برداری ۲ پست ۶۳ کیلو وات در شهرستان بندرانزلی و منطقه گلسار رشت در آینده‌ای نزدیک خبر داد و خاطرنشان کرد: ۳ دستگاه پست سیار به‌منظور استفاده اضطراری در استان گیلان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با تاکید بر اینکه شرکت برق منطقه‌ای گیلان بالغ بر ۲ هزار و ۸۰۰ کیلومتر مدار شبکه انتقال و فوق توزیع در سطح استان دارد تصریح کرد: بارش سه مرحله‌ای برف سال گذشته به ۱۰ پایه دکل شبکه انتقال و فوق توزیع برق منطقه‌ای گیلان آسیب وارد کرد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان با اشاره به اینکه این شرکت برای نخستین بار در کشور در حوزه صنعت برق از تسهیلات بانک توسعه زیرساخت آسیا به مبلغ ۱۱۳ میلیون یورو استفاده می‌کند تاکید کرد: شرایط  تولید و استفاده از انرژی خورشیدی و بادی در مناطق منجیل، لوشان و دیلمان فراهم است.

بلبل آبادی با اشاره به اینکه در حال حاضر شرکت برق منطقه‌ای گیلان برای تولید ۵۱۰ مگاوات انرژی خورشیدی با سرمایه‌گذار این حوزه در حال مذاکره است افزود: شرکت برق منطقه‌ای گیلان در تولید ۶۰۰ مگاوات انرژی بادی با سرمایه‌گذار در حال مذاکره بوده و ۱۰۰ مگاوات از میزان مذکور قطعی شده است./ تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار