کد خبر : 60595
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴

نماینده مردم رشت در مجلس:

صنعت خودرو ایران در گروگان دو شرکت خودروسازی/کیفیت مهمترین چالش‌ خودروسازان

صنعت خودرو ایران در گروگان دو شرکت خودروسازی/کیفیت مهمترین چالش‌ خودروسازان

نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس با بیان اینکه باید دست مافیا از خودروسازی کوتاه شود، گفت: جامعه و اقتصاد کشور به گروگان دو شرکت خودروسازی درآمده که این امر موجب اجحاف و ظلم به مردم شده است.

به گزارش گیلانستان، سید علی آقازاده با اشاره به وضعیت صنعت خودرو  و انحصار آن توسط دو خودروساز کشور اظهار کرد: دو شرکت خودروسازی کشور، بازار و اقتصاد را به‌صورت انحصاری تحت سیطره خود قرار داده و موجبات نارضایتی مردم را فراهم کرده‌اند.

وی با تأکید بر لزوم بیرون آمدن صنعت خودرو کشور از انحصار دو شرکت خودروساز افزود: صنعت خودروسازی ایران با مسائل و مشکلات بسیاری مواجه بوده و یکی از مهم‌ترین مشکل این صنعت در شرایط کنونی انحصاری بودن آن است.

نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید دست مافیا از خودروسازی کوتاه شود، گفت: جامعه و اقتصاد کشور به گروگان دو شرکت خودروسازی درآمده که این امر موجب اجحاف و ظلم به مردم شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه در شرایط فعلی، راه نجات صنعت خودروسازی خروج از انحصار آن است، بیان کرد: خودروسازان باید طوری برنامه‌ریزی می‌کردند که خودروی باکیفیت و ارزان‌قیمت در اختیار مردم قرار دهند، نه اینکه قیمت به‌صورت افسارگسیخته افزایش و کیفیت نیز کاهش پیدا کند.

آقازاده با اشاره به اینکه به لحاظ کمی و کیفی باید به صنعت خودرو توجه ویژه‌ای صورت بگیرد، تصریح کرد: نبود قطعات، صنعت خودروسازی را با مشکلات فراوانی مواجه کرده که می‌توان با واردکردن قطعات موردنیاز از مشکلات این بخش نیز کاسته شود.

وی کیفیت را به‌عنوان یکی از چالش‌های مهم این صنعت دانست و گفت: درست است که تحریم  بر صنعت خودروسازی تأثیر گذاشته اما باید روند ارتقا کیفیت را تسریع و با تلاش مضاعف تهدید را به فرصت تبدیل کنیم.

نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر انجام اقدامات مؤثر در جهت اصلاح اقتصاد این صنعت تصریح کرد: تقویت و تدوین قوانین در راستای افزایش کیفیت صنعت خودرو در داخل برای جلوگیری  از  خروج ارز، افزایش اشتغال و تولید در دستور کار قرار دارد، اما اگر عزمی در اجرای این قوانین از سوی خودروسازان مشاهده نگردد ناگزیر به واردات هستیم تا بخش اعظمی از انتظارات مردم برطرف شود.

وی با تأکید بر اینکه واردات خودرو به کشور باید سازوکار مناسبی داشته باشد، افزود: اگر مشاهده شود که واردات، ضربه کمتری نسبت به  وجود مافیا و انحصار  خودروسازی به اقتصاد کشور می‌زند، ناچاریم به واردات هم‌فکر کنیم‌.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار