کد خبر : 59844
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۹

صومعه‌سرایی‌ها عزادار شهادت «فخر دلها»/ حرکت کاروان خودرویی در محکومیت ترور شهیدفخری‌زاده

صومعه‌سرایی‌ها عزادار شهادت «فخر دلها»/ حرکت کاروان خودرویی در محکومیت ترور شهیدفخری‌زاده

کاروان خودرویی در محکومیت ترور شهید فخری‌زاده در صومعه‌سرا به حرکت در آمد.

به گزارش گیلانستان، با توجه به حرکت مذبوحانه دشمنان انقلاب در ترور شهید فخری‌زاده، موجی از انزجار و فریاد انتقام خواهی از سوی مردم و نهادهای انقلابی به پا خاسته است.

کاروان بزرگ خودرویی با شرکت خودجوش خودروها در خیابان‌های صومعه‌سرا، اقدام تروریستی دشمنان نظام اسلامی در به شهادت رساندن شهید محسن فخری‌زاده، دانشمند شاخص هسته‌ای و دفاعی را محکوم کرد.

این کاروان خودرویی از میدان ولیعصر(عج) صومعه‌سرا به راه افتاد و با عبور از خیابان برشنورد، میدان بسیج و خیابان جعفری به گلزار شهدای مسجد جعفری رسید و در پایان مسیر خود به قرائت بیانیه‌ای در محکومیت حرکات تروریستی دشمنان پرداخت.

در این آیین نیز شهروندان صومعه‌سرایی با همراه داشتن پرچم مقدس کشورمان مزین شده به تصاویر شهید «فخری زاده»، سردادن شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» و قرائت بیانیه نیز این جنایت‌ها را به شدت محکوم کردند و یاد شهدای هسته‌ای را گرامی داشتند.

در این راستا خبرنگار اقدام به مصاحبه از چند تن از مسئولان شهرستان کرده است که در ادامه آورده می‌شود.

* شهادت شهید فخری‌زاده بار دیگر تروریسم دولتی رژیم اشغالگر صهیونیستی را بر همگان ثابت کرد

حجت‌الاسلام«علیرضا ابراهیم‌زاده» این حرکت را شیوه‌ای نمادین در محکومیت ترور شهید فخری زاده دانست و اظهار کرد: با توجه به محدودیت‌های کرونایی تصمیم بر حرکت کاروان خودرویی گرفتیم.

رییس تبلیغات اسلامی صومعه‌سرا با بیان اینکه با اطلاع‌رسانی خوب در فضای مجازی و همراهی برخی تشکل‌های مردمی، استقبال نسبتاً خوبی از این مراسم شد افزود: در این حرکت مردمی، بالغ بر ۳۰ خودرو با همراه داشتن پرچم‌ها و تصاویری از شهدا، ترور این شهید صنایع دفاعی را محکوم کردند.

وی گفت: شهادت دانشمند بزرگ ایران اسلامی، استاد محسن فخری‌زاده که در راه عشق به کشور عزیزمان و حمایت از ولایت و ملت شریف ایران همواره کوشیدند، ملت شریف ایران را داغدار کرد.

حجت‌الاسلام ابراهیم‌زاده تصریح کرد: سردمداران شیطان بزرگ و پیروان آنها بدانند، مردم شریف ایران از خون پاک فرزندان خود به سادگی نمی‌گذرند و آرامشان نخواهند گذاشت.

رییس تبلیغات اسلامی صومعه‌سرا خاطرنشان کرد: شهادت شهید فخری‌زاده بار دیگر تروریسم دولتی رژیم اشغالگر صهیونیستی را بر همگان ثابت کرد.

* دست جنایتکار آمریکا، رژیم منحوس صهیونیستی و منافقین کوردل در این جنایت به وضوح و آشکارا دیده می‌شود

«جهانبخش آرمان» با بیان اینکه بار دیگر دشمن جاهل و شرور ملت ایران در اقدامی کور و ذلت بار یکی از دانشمندان هسته‌ای کشور، دکتر محسن فخری زاده را به شهادت رساند اظهار کرد: این نخستین بار نیست که استکبار کوردل دست به این گونه اقدامات بزدلانه می‌زند.

فرمانده سپاه ناحیه صومعه‌سرا با بیان اینکه آنان بدانند با این شیوه‌های خباثت آمیز نمی‌توانند خللی در اراده  ملت بزرگ ایران ایجاد کنند افزود: وقوع این حادثه تلخ ضرورت اتحاد همه مسئولین برای رویارویی با توطئه های این رژیم خونخوار را دوچندان می‌کند.

وی گفت: دست جنایتکار آمریکا، رژیم منحوس صهیونیستی و منافقین کوردل در این جنایت به وضوح و آشکارا دیده می‌شود و این اقدام زبونانه نزد ملت‌های آزاده جهان محکوم است.

آرمان تصریح کرد: دشمن باید بداند با هر ترور ناجوانمردانه فقط انگیزه جوانان نخبه را برای قدم گذاشتن در این راه دو چندان می‌کنند و این راه متوقف شدنی نیست.

فرمانده سپاه ناحیه صومعه‌سرا خاطرنشان کرد: شهادت محسن فخری‌زاده عزم ما را در پیگیری راه اعتلای علمی برای پیشرفت کشور راسخ‌تر می‌کند.

* هدف تروریست هایِ صهیونیست، همه مردم ایران اند

«مهدی فیروزی» با تسلیت و تبریک شهادت دکتر محسن فخری‌زاده اظهار کرد: شهادت دانشمند مجاهد و انقلابی شهید محسن فخری‌زاده به دست تروریست‌های کوردل و دون مایه، نشانه‌ای از استیصال دشمنان کوردل در برابر ایستادگی و مقاومت ملت بزرگ ایران و پیشرفت چشم‌گیر این ملت عزیز در فتح قله‌های اقتدار علم و فناوری است.

روابط عمومی سپاه ناحیه صومعه‌سرا افزود: این ترور ناجوانمردانه نشان داد، هدف تروریست هایِ صهیونیست، همه مردم ایران‌اند؛ چرا که این شهید بزرگوار به تازگی در راه همین مردم توان علمی خود را از صنعت هسته‌ای به خدمت تولید داروی درمان بیماری کرونا آورده بود.

وی گفت: این استاد مجاهد شهید که دوران دفاع مقدس را در کسوت پاسداری از کشور و انقلاب اسلامی گذرانده بود، در طول سال‌های اخیر با بهره گیری از نبوغ و استعداد بی نظیرش موجب رشد و بالندگی کشور در عرصه صنایع هسته‌ای و موشکی نیز شده بود.

فیروزی تصریح کرد: با رفتن حاج قاسمِ صنعتِ هسته‌ای و موشکیِ ما، به حول و قوه الهی کار او و راه او متوقف نخواهد شد، ولی قطعا انتقام سختی در انتظار جنایت کاران این ترور آشکار خواهد بود.

گفتنی است، تروریست‌های بیگانه عصر جمعه هفتم آذر ماه جاری با کمین در بلوار مصطفی خمینی شهر آبسرد دماوند در مسیر خودرو حامل «محسن فخری‌زاده» رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران طی عملیات انتحاری و مسلحانه، دانشمند هسته‌ای کشورمان را به شهادت رساندند.

به گفته وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، در جریان این حمله تروریستی ابتدا خودرو حامل فخری‌زاده مورد حمله قرار گرفت و پس از آن یک دستگاه خودرو نیسان در فاصله ۱۵ متری خودرو حامل وی منفجر شد.

فخری‌زاده در اثر این تیراندازی و انفجار به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شد ولی با توجه به شدت جراحات وارده، در بیمارستان به شهادت رسید.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار