کد خبر : 38344
تاریخ انتشار : سه شنبه ۴ تیر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۸

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گیلان:

صید ماهیان کیلکا در دریای خزر آغاز شد

صید ماهیان کیلکا در دریای خزر آغاز شد

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گیلان گفت: صید ماهیان کیلکا در دریای خزر بعد از چند ماه تعطیلی مجدداً توسط صیادان گیلانی آغاز شد.

به گزارش گیلانستان اکبر ایلدرم امروز در جمع خبرنگاران از آغاز فصل صید ماهیان کیلکا در استان گیلان خبر داد و در این مورد اظهار داشت: صیادان گیلانی بعد از گذشت حدود 3 ماه تعطیلی صید کیلکا از دیروز مجدداً فعالیت خود را برای صید این گونه از ماهیان دریای خزر آغاز کردند.

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات گیلان مهم‌ترین عللی که صید کیلکا ماهیان در مقطعی از سال توسط شیلات ممنوع اعلام می‌شود را برشمرد و عنوان کرد: بهار هر سال به علت تخم‌ریزی و تولید مثل صید کیلکا ماهیان، صید این گونه ماهی استخوانی از بستر دریای خزر ممنوع اعلام می‌شود.

ایلدرم در تشریح میزان صید کیلکا ماهی توسط صیادان گیلانی در سال گذشته نیز خاطرنشان کرد: طبق آمارهای به‌دست آمده صیادان استان گیلان در فصل صید گذشته موفق شدند معادل 6 هزار و 200 تن کیلکا را به ارزش اقتصادی حدود 87 میلیارد ریال صید و به بازارهای مصرف عرضه کنند.

وی از فعالیت و تلاش 300 صیاد گیلانی با 30 فروند شناور برای صید کیلکا ماهیان وز دریای خزر خبر داد و تصریح کرد: طبق پیش‌بینی‌های انجام شده توسط اداره کل شیلات گیلان امیدوار هستیم صیادان پرتلاش این استان امسال بتوانند معادل 7 هزار تن کیلکا را از بستر دریای خزر صید کنند.

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات گیلان به مهم‌ترین برنامه‌های این اداره برای بهبود ذخایر کیلکا ماهیان در دریای خزر اشاره کرد و افزود: کاهش شنا%T8های صید کیلکا مهم‌ترین راهکار شیلات برای جلوگیری از صید بی‌رویه و کاهش ذخایر این گونه از ماهیان دریای خزر در چند سال گذشته است.

ایلدرم آنچوی، چشم درشت و معمولی را 3 گونه ماهی کیلکا دریای خزر اعلام کرد و اظهار داشت: بیشترین میزان صید ماهی کیلکا در فصول گرم سال انجام می‌شود و امیدواریم امسال نیز صیادان گیلانی بعد از سه ماه تعطیلی و ممنوعیت صید بتوانند برداشت خوبی از دریای خزر داشته باشند.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار