کد خبر : 43816
تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 آبان 1398- 54: 11

مدیرکل شیلات گیلان:

صید ۲۵۰ تن ماهی کفال در استان گیلان

صید ۲۵۰ تن ماهی کفال در استان گیلان

مدیرکل شیلات استان گیلان از صید ۲۵۰ تن ماهی تا به این لحظه در استان گیلان خبر داد که بیش از ۷۷ درصد این ماهیان کفال هستند.

به گزارش گیلانستان رضا درویشی، با بیان اینکه استان گیلان یکی از استان‌های فعال در حوزه صید ماهی است، اظهار کرد: ما در استان گیلان نوار ساحلی بسیار زیادی داریم ک توجه به آن باعث ایجاد اشتغال برای جوانان می‌شود‌.

وی با اشاره وضعیت صید در استان گیلان گفت: تا به این لحظه ۲۵۰ تن ماهی از آب‌های استان گیلان صیدشده و ۷۷ درصد آن ماهی کفال است.

مدیرکل شیلات استان گیلان با اذعان به اینکه صید ماهی در بعضی از مناطق گیلان را زودتر از زمان تعیین‌شده شروع کرده بوده‌ایم، تصریح کرد: در مناطق غربی استان گیلان به دلیل سرمای زودرس کار صید ماهی را از ۲۰ شهریور و توسط پنج پره صیادی آغاز کرده و بیش از ۵۰ درصد ماهی صیدشده تا به این لحظه مربوط به مناطق غربی استان بوده است.

درویشی با اشاره به تعداد شرکت تعاونی پره‌های صیادی در استان گیلان افزود: در استان گیلان ۴۹ شرکت پره صیادی وجود داشته و در این شرکت‌ها پنج هزار صیاد فعالیت دارند که پیش‌بینی می‌شود امسال به‌مانند سال‌های گذشته پنج‌تا ۶ هزار ماهی در استان گیلان صید شود.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار