کد خبر : 15466
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 تیر 1396- 10: 18

ضبط و کشف ۴۰تن انواع مواد مخدر از ابتدای سال ۹۶ تا اکنون در استان گیلان

ضبط و کشف ۴۰تن انواع مواد مخدر از ابتدای سال ۹۶ تا اکنون در استان گیلان

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان با بیان اینکه قاچاقچیان مواد مخدر در قالب شگردهای پیچیده اقدام به تعبیه و جاسازی‌های ویژه و حمل از استان‌های شرقی کشور به گیلان می‌کنند گفت: از ابتدای سال ۹۶ بیش از۴۰ تن انواع مواد مخدر در استان گیلان کشف و ضبط شد

به گزارش گیلانستان، سرهنگ احدالله احدی پیش از ظهر امروز در نشست خبری در رشت با اشاره به اینکه هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر را پشت سر گذاشتیم اظهار داشت: مواد مخدر یکی از مهم‌ترین مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است که عوارض ناشی از آن تهدیدی جدی برای جامعه محسوب می‌شود.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان گیلان تصریح کرد: مواد مخدر یک سیاست پیاده شده استثماری است و پلیس در دو جبهه در حال مبارزه در این عرصه بوده و در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر حضور دارد.

وی با بیان اینکه جبهه اول مبارزه و برخورد پلیس با عناصر اصلی باندهای قاچاق مواد مخدر است گفت: در طول سال ۹۵ بیش از ۲ تن و ۳۲۱کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و ضبط شد و بیش از ۳۷ هزار نفر اعم از توزیع کننده، خرده فروش و نگه‌دارنده مواد مخدر در سطح استان گیلان دستگیر شدند.

احدی با اشاره به اینکه در ۳ ماه و ۲۰ روز ابتدای امسال، بیش از۴۰ تن انواع مواد مخدر در استان گیلان کشف و ضبط شد افزود: در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل، در بعد کشفیات با افزایش ۵۳ درصدی و در بعد دستگیری‌ها با افزایش ۲۵ درصدی مواجه بودیم که این امر بیانگر فعالیت گسترده پلیس است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان گفت: در جبهه دوم که برخورد با خرده فروشان مواد مخدر در سطح استان است، امسال در ۶۱۴ مرحله، طرح اجرا شده در سطح استان گیلان منجر به کشف بیش از ۶۷۱ کیلوگرم انواع مواد مخدر و دستگیری بیش از ۴ هزار ۵۰۰ نفر خرده فروش مواد مخدر شد.

وی با تاکید بر اینکه بر‌اساس درخواست‌های مکرر مردم گیلان با بهره‌گیری از امکانات موجود و برقراری تعامل با دستگاه‌های قضایی استان طرح پاکسازی نقاط آلوده انجام شد افزود: این طرح با هدف مقابله با توزیع‌کنندگان مواد مخدر و جمع‌آوری معتادان متجاهر اجرا و منجر به کشف بیش از ۹۰ کیلوگرم مواد مخدر شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان گیلان با اشاره به اینکه در این طرح پاکسازی نقاط آلوده هزار و ۱۲۲ نفر از خرده فروشان و توزیع‌کنندگان مواد مخدر دستگیر شدند گفت: این طرح کماکان در سطح استان گیلان ادامه دارد.

احدی بیان داشت: قاچاقچیان موادمخدر در قالب شیوه‌ها و شگردهای پیچیده، اقدام به تعبیه و جاسازی‌های ویژه و حمل مواد از استان‌های شرقی کشور به گیلان می‌کنند و پلیس با نگاه علمی و تلاش شبانه‌روزی به مبارزه با آن‌ها می پردازد.

وی با اشاره به اینکه هفته گذشته یک باند قاچاق مواد مخدر پس از ۵ ماه کار دقیق اطلاعاتی و همکاری دستگاه‌های مرتبط متلاشی شد اعلام داشت: ۲۱۵ کیلوگرم انواع مواد مخدر از این باند در سطح استان گیلان کشف و ضبط شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی گیلان اظهار داشت: پلیس با برگزاری کارگاه‌های علمی و آموزشی در سطح محلات و دانشگاه‌ها و مدارس و مساجد به جوانان و نوجوانان گوشزد می‌کند که در مرحله اول به این دام‌ها “نه” بگویند.

احدی خاطرنشان کرد: در راستای اقدامات فرهنگی، پلیس اجرای برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد در محیط‌های کاری و تفریحی و تولید و تکثیر بسته‌های فرهنگی، سی دی و کتاب از جمله اقدامات پیشگیرانه پلیس است./ تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار