کد خبر : 48719
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 اسفند 1398- 19: 16

استاندار گیلان:

ضدعفونی اماکن پرتردد گیلان ۲ بار در شبانه‌روز؛ مردم اخبار را تنها از طریق مراجع رسمی پیگیری کنند

ضدعفونی اماکن پرتردد گیلان ۲ بار در شبانه‌روز؛ مردم اخبار را تنها از طریق مراجع رسمی پیگیری کنند

استاندار گیلان با تأکید بر ضرورت ضدعفونی کردن اماکن پرتردد این استان حداقل ۲ بار در شبانه‌روز گفت: مردم باید آمار و اخبار را تنها از طریق مراجع رسمی پیگیری کنند.

به گزارش گیلانستان ارسلان زارع امروز در جلسه ستاد مدیریت و مقابله با ویروس کرونا در رشت ضمن قدردانی از تلاش کادر بهداشت و درمان استان گیلان به‌جهت فعالیت مجاهدانه در این چند وقت اظهار داشت: مردم مهم‌ترین عامل در کنترل ویروس کرونا هستند و می‌توانند با ماندن در خانه و رعایت دستورات بهداشتی تأکید شده چرخه این ویروس را قطع کنند.

استاندار گیلان با اشاره به دورکاری کارمندان و کاهش تردد آنها در این روزها به‌عنوان یک اصل مهم در کنترل شیوع بیشتر کرونا ویروس تأکید کرد: مدیران دستگاه‌ها و نهادها می‌توانند با شیفتی کردن کارکنان و کارمندان یا دورکاری از حجم ترددها بکاهند و البته در این موارد افراد مسن‌تر و بانوان باید در اولویت قرار گیرند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با تأکید بر خانه ماندن مردم و قطع چرخه انتقال ویروس کرونا تصریح کرد: برای ریشه‌کنی کرونا باید از همه ظرفیت بخش بهداشتی و درمانی استان گیلان به‌نحو مطلوب بهره ببریم زیرا در این صورت شعار راهبردی کرونا را شکست می‌دهیم محقق می‌شود.

وی حفظ جغرافیای محیطی و ضدعفونی کردن اماکن پرتردد مانند جایگاه‌های سوخت حداقل ۲ بار در روز را مورد تأکید قرار داد و گفت: باید از همه امکانات و روش‌های محلی و درون استانی برای بهبود وضعیت و نیز انعکاس مشکلات برای تصمیم‌گیری در سطح ملی بهره ببریم.

استاندار گیلان با بیان اینکه داروخانه‌ها باید در رابطه با نحوه عرضه اقلام دارویی به مردم اطلاع رسانی درستی داشته باشند افزود: طبق تصمیمات اتخاذ شده ۷۵ درصد از ظرفیت تخت‌های بیمارستان‌های خصوصی متعلق به بیماران کرونایی است و با متخلفان این موضوع برخورد قانونی می‌شود.

زارع خاطرنشان کرد: بیمارستان لنگرود باید به‌طور موقت و ظرف مدت یک هفته به دانشگاه علوم پزشکی گیلان تحویل داده شود و سازمان تامین اجتماعی گیلان نیز همکاری و همراهی لازم در مورد مهلت پرداخت بدهی مراکز آموزشی غیردولتی و نیز شهرداری‌ها را داشته باشد.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه مدیران دستگاه‌ها باید کارمندان خود را ملزم به ثبت‌نام در طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا کنند ابراز داشت: این طرح به‌نحو مطلوبی در گیلان اجرا شده و در ۲ روز اخیر حدود ۴۰۰ هزار نفر از مردم گیلان در آن ثبت‌نام کردند و پایش شدند.

استاندار گیلان با تأکید بر اینکه باید مراقب باشیم اقدامات ما موجب التهاب جامعه و سوءاستفاده معاندان نشود تصریح کرد: ملزومات بهداشتی ارسال شده به گیلان بین بیمارستان‌های استان توزیع می‌شود و مردم هر نوع خبر و آماری را تنها از طریق مراجع رسمی پیگیری کنند.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار