کد خبر : 56291
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۶

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان گیلان:

ضرورت آگاهی دادن به دانش‌آموزان برای رعایت نکات بهداشتی؛ خانواده‌ها در این زمینه نقشی تعیین‌کننده دارند

ضرورت آگاهی دادن به دانش‌آموزان برای رعایت نکات بهداشتی؛ خانواده‌ها در این زمینه نقشی تعیین‌کننده دارند

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان گیلان با تاکید بر آگاهی دادن به دانش‌آموزان برای رعایت نکات بهداشتی در مدرسه گفت: بزرگنمایی درباره کرونا دانش‌آموزان را دچار آسیب‌های روحی می‌کند.

به گزارش گیلانستان، سرهنگ پاسدار حسن حبیبی، ضرورت آموزش و آگاهی دادن به دانش‌آموزان برای رعایت نکات بهداشتی و پروتکل‌ها در مدرسه را مورد تأکید قرار داد و با اشاره به نقش تعیین کننده خانواده‌ها و همراهی آنان با اولیاء مدارس اظهار داشت: بزرگنمایی درباره کرونا دانش‌آموزان را دچار آسیب‌های روحی می‌‌کند.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان گیلان رعایت دستورالعمل‌ها و موازین بهداشتی مورد تأکید ستاد ملی مقابله با کرونا در سطح مدارس را خواستار شد و با بیان اینکه همه باید به آموزش و پرورش در این زمینه کمک کنند ابراز داشت: همکاری خانواده‌ها و اولیاء برای حفظ سلامت دانش‌آموزان و استمرار فرآیند تعلیم و تربیت تعیین‌کننده است.

حبیبی اعتمادسازی در والدین، دانش‌آموزان، اولیاء مدارس و به طور کلی جامعه برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس را لازم و ضروری خواند و عنوان کرد: آگاهی‌های لازم در این مورد باید از طریق مربیان و معلمان به دانش‌آموزان انتقال داده شود و از طرفی نقش خانواده‌ها هم در این امر بسیار مهم سازنده و تأثیرگذار است.

وی جلوگیری از بروز کمترین آسیب به دانش‌آموزان از یک طرف و تعطیل نشدن روند آموزش در کشور با توجه به اینکه پایان دقیقی برای شیوع ویروس کرونا از سوی دانشمندان مشخص نشده است را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: بزرگنمایی نکردن شرایط نیز امری است که می‌تواند به حفظ نظم و آرامش جامعه کمک شایان توجهی داشته باشد.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان گیلان یکی از تبعات مخرب بزرگنمایی کردن شرایط موجود در بحث کرونا را ایجاد آسیب‌های روانی و فشار روحی در دانش‌آموزان اعلام کرد و اظهار داشت: علاوه بر این‌ها مجموعه آموزش و پرورش، وزارت بهداشت و دستگاه‌های تابعه برای حفظ سلامت دانش‌آموزان تمهیداتی را نیز در بستر فضای مجازی اندیشیده‌اند.

حبیبی تقارن ایام بازگشایی مدارس با ایام حزن و سوگواری شهادت امام حسین(ع) ویاران باوفایشان را نیز متذکر شد و ضمن گرامیداشت یاد و خاطره معلمان و دانش‌آموزان شهید کشورمان ابراز داشت: امام راحل یکی از رسالت‌های انبیاء الهی را آموزش و پرورش انسان‌ها برشمرد و معلم و مدرسه را مبدأ سعادت و شقاوت دانستند.

وی به فرمایشات گرانقدر مقام معظم رهبری هم اشاره کرد و با بیان اینکه رهبر فرزانه انقلاب، آموزش و پرورش را سنگ بنای آینده کشور و معلمان را افسران سپاه پیشرفت کشور دانستند افزود: آموزش و پرورش در همه ادوار با ایجاد زیرساخت‌های لازم تمام تلاش خود را به کار گرفته تا بستری مناسب در حوزه تعلیم، ‌تربیت و آموزش ایجاد کند.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان گیلان توسعه مشارکت خانواده دانش‌آموزان با معلمان، ایجاد ارتباط عمیق بین آموزش و پرورش، حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها در تدوین برنامه درسی را مورد اشاره قرار داد و گفت: اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بدون شک آثار و تبعات بسیار مطلوبی را در جامعه ایجاد خواهد کرد.

حبیبی توسعه عدالت آموزشی، انسجام اجتماعی، گسترش مشارکت‌ها و توجه به منزلت و جایگاه معلم را از جمله مؤلفه‌ها و مفاهیمی که باید همواره پیگیری شود و در رأس امور قرار بگیرد تلقی کرد و افزود: تعمیق هویت ایرانی و اسلامی و پرورش نسلی توانمند در تراز انقلاب اسلامی بدون شک از مسیر آموزش و پرورش می‌گذرد.

وی اهدافی نظیر نبوغ در علم آموزی همراه با روحیه انقلابی، مسئولیت‌پذیری، تعالی خواهی در مسیر عزت و اقتدار ملی را در سایه نظام آموزش و پرورشی قوی و هدفمند قابل تحقق دانست و عنوان کرد: بدون تردید معلمان و آموزگاران اصلی‌ترین محور تحقق عینی سیاست‌ها و برنامه‌های تحولی آموزش و پرورش در مدرسه هستند.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان گیلان با تأکید بر اینکه معلمان در کنار همراهی و مشارکت اولیاء دانش‌آموزان می‌توانند تسهیل‌گر دست‌یابی به افق‌های روشن ذکر شده باشند خاطرنشان کرد: در همین‌جا آغاز سال تحصیلی جدید که مزین به سال جهش تولید است را به تمام پویندگان علم و معرفت، معلمان فرهیخته و دانش‌آموزان تبریک عرض می‌کنم.

حبیبی حفظ سلامت دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید را امری که باید در دستور کار همگان باشد اعلام کرد و با اشاره به اینکه تمهیدات خوبی در مدارس اندیشیده شده است گفت: امیدوارم با همت معلمان که به فرموده مقام معظم رهبری افسران سپاه پیشرفت کشور هستند ایران اسلامی بیش از پیش بر قله‌های امید، دانایی و سربلندی نائل آید.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار