کد خبر : 59518
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰

استاندار در جلسه شورای راهبردی کاهش تصادفات گیلان:

ضرورت استفاده از سامانه‌های حمل و نقل هوشمند در گیلان برای کنترل ترافیک؛ پروژه آزادراه رشت-قزوین با جدیت دنبال می‌شود

ضرورت استفاده از سامانه‌های حمل و نقل هوشمند در گیلان برای کنترل ترافیک؛ پروژه آزادراه رشت-قزوین با جدیت دنبال می‌شود

استاندار گیلان به ضرورت استفاده از سامانه‌های حمل و نقل هوشمند برای کنترل ترافیک اشاره کرد و گفت: پروژه آزادراه رشت-قزوین با جدیت دنبال می‌شود.

به گزارش گیلانستان، ارسلان زارع ظهر امروز در جلسه شورای راهبردی کاهش تصادفات استان گیلان با اشاره به ضرورت تقویت ایمنی راه‌ها و ترسیم علائم جاده‌ای اظهار داشت: اصلاح و ترمیم جاده‌های مواصلاتی و روستایی و اصلاح نقاط حادثه‌خیز از مواردی است که باید مورد توجه باشد.

استاندار گیلان با بیان اینکه طبق گزارشات اعلام شده میزان تصادفات منجر به مرگ درون‌شهری در طول ۷ ماه گذشته امسال نسبت به‌مدت مشابه سال قبل، حدود ۸ درصد کاهش یافته است افزود: میزان تصادفات منجر به مرگ برون‌شهری در گیلان نیز حدود ۱۷ درصد کاهش یافت.

زارع با اشاره به شرایط جغرافیایی استان گیلان و گردشگرپذیری این استان در تمامی فصول ابراز داشت: قرار گرفتن در مسیر ترانزیتی یکی دیگر از امتیازات این استان است اما اجرای طرح‌های ترافیکی جهت کاهش تصادفات همواره باید مورد توجه باشد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان به ضرورت توسعه نظم ترافیکی، کاهش تخلفات رانندگی و ترغیب رانندگان به رعایت قوانین و مقررات رانندگی اشاره کرد و بیان داشت: در این میان ارتقاء فرهنگ و رفتار ترافیکی بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اهمیت ارتقاء امنیت افزود: یکی دیگر از مسائلی که باید مورد توجه قرار گیرد استفاده از سامانه‌های حمل و نقل هوشمند برای کنترل ترافیک جاده‌ای و رصد و مدیریت محورهای مواصلاتی استان است.

استاندار گیلان با بیان اینکه در جهت ارتقاء فرهنگ ترافیکی می‌بایست از ظرفیت رسانه ملی، سایر رسانه‌ها و نهادهای آموزشی از جمله آموزش و پرورش و دانشگاه استفاده شود تصریح کرد: تهیه محتوای آموزشی مناسب و انتشار آن در فضاهایی همچون فضای مجازی در روند رفتار ترافیکی جامعه تاثیرگذار است.

زارع با‌ اشاره به اینکه در کنار پروژه‌های راه‌سازی باید به مسئله اصلاح، ترمیم و بهسازی جاده‌ها و معابر شهری، بین‌شهری و روستایی توجه شود عنوان کرد: اجرای برخی پروژه‌های بزرگ مانند پروژه آزادراه رشت-قزوین با جدیت دنبال می‌شود البته اصلاح نقاط حادثه‌خیز نیز ضروری است که باید مورد توجه باشد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان تصریح کرد: با توجه به فرا رسیدن فصل سرما و بارش‌های برف و باران در مسیرهای ارتباطی لازم است که دستگاه‌های خدمات‌رسان، اورژانس، پایگاه‌های امداد جاده‌ای و سایر دستگاه‌ها آمادگی لازم را داشته باشند و طرح ترافیکی ویژه زمستان با هماهنگی کامل با دستگاه‌های ذی‌ربط اجرا شود.

وی با بیان اینکه سالانه حدود ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل ارزش افزوده به شهرداری‌های استان اختصاص می‌یابد گفت: در نیمه دوم امسال، ۱۰درصد از اعتبارات این محل برای تقویت سامانه‌های تصویری هزینه شود و در اجرای این مهم فرمانداران نظارت کافی داشته باشند و این از مصوبات جلسه امروز خواهد بود.

استاندار گیلان تقویت دوربین‌های پایش تصویری و ثبت تخلفات را در بهبود کنترل ترافیکی و کاهش آمار تصادفات موثر دانست و افزود: پروژه‌هایی که در حفظ و صیانت از جان مردم موثر است باید با جدیت دنبال شود و فرماندار رشت نیز فعال‌سازی پل مکانیزه جانبازان را مورد پیگیری قرار دهد.
انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار