کد خبر : 83585
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۳

ضرورت افزایش مصرف کود در شالیزارهای گیلان

ضرورت افزایش مصرف کود در شالیزارهای گیلان

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: افزایش مصرف کود در شالیزارهای گیلان منجر به افزایش تولید برنج سفید در سال آینده خواهد شد.

به گزارش گیلانستان به نقل از ایسنا، علی موسوی در گفت و گویی با بیان اینکه گیلان ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد، اظهار کرد: یکی از مهمترین اهداف سازمان جهاد کشاورزی استان این است که عملکرد تولید را در سطح واحد بالا ببرد و جبران کمبود کود می تواند در جهت تحقق این هدف مهم موثر باشد.

 

وی افزود: با تمهیداتی که اندیشیده شده در سال زراعی گذشته ۱۳ هزار و ۵۰۰ تن مصرف شد و این افزایش مصرف کمک کرد تا شاهد افزایش ۱۵ درصدی تولید برنج سفید در استان باشیم.

 

موسوی خاطرنشان کرد: به دنبال این هستیم در سال زراعی پیش رو نیز مصرف کود در شالیزارها به میزان کافی صورت گیرد و علاوه بر این به دنبال مدیریت مصرف آب برای تولید برنج سفید گیلان نیز هستیم.

 

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان تصریح کرد: همه تلاش ما این است که شالیزارها برای تولید برنج حفظ شوند و افراد این اراضی ارزشمند را به صورت نکاشت رها نکنند تا برای تبدیل ویلا در معرض فروش بگذارند.

 

موسوی با بیان اینکه ارتقای مکانیزاسیون نیز در تولید برنج گیلان بسیار موثر است و خوشبختانه رشد خوبی در بحث مکانیزاسیون برنج وجود دارد، گفت: افزایش رشد مکانیزاسیون موجب شده که ۲۰ روز صرفه مصرف آب در بخش تولید برنج استان را شاهد باشیم.

 

موسوی با بیان اینکه یکپارچه سازی اراضی شالیزاری نیز کمک می کند تا شاهد کاهش رنج تولید برنج و کاهش قیمت تمام شده این محصول باشیم، گفت: از ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری گیلان ۸۷ هزار هکتار یکپارچه سازی شده و امسال نیز برنامه داریم ۲۴۰ هکتار دیگر از این اراضی را تجهیز و نوسازی کنیم.

 

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار