کد خبر : 53146
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۴

ضرورت بهره‌مندی تولیدکنندگان از مزایای تصمیم انقلابی نظام در خصوص حذف جرائم و سود مرکب

ضرورت بهره‌مندی تولیدکنندگان از مزایای تصمیم انقلابی نظام در خصوص حذف جرائم و سود مرکب

.

به گزارش سرویس یادداشت گیلانستان، سید تقی موسویان در یادداشتی نوشت:

مقام معظم رهبری امسال را سال “جهش تولید” اعلام نموده .
قانون تسهیل تسویه بدهی بدهکاران بانکی، موسوم به قانون حذف جرائم و سود مرکب بانکی، در تاریخ ۹۸/۹/۲۰ در مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب شد. مطابق مصوبه مجمع، بدهکاران بانکی تا پایان سال، یعنی سه ماه فرصت داشتند تا به شعب بانکها مراجعه و درخواست خود را ثبت کنند. متأسفانه دستورالعمل بانک مرکزی در این زمینه با تأخیر صادر شده است.
حال چه کسی پاسخگوی تعلل آشکار در اجرای قانون (مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام) و از دست رفتن بیش از چند ماه تولیدکنندگان و ذی نفعان این قانون است؟
آیا بناست تولیدکنندگانی که زیر بار سود مرکب، له شده اند، از کورسوی امیدی که مجلس و مجمع تسخیص مصلحت نظام برایشان فراهم کرده اند، منتفع نشوند؟
به بهانه عدم وصول بخشنامه و دستورالعمل، خودداری می کنند.
نگرانی این است که فرصت محدود باقیمانده را هم بانکها با تعلل در ابلاغ دستورالعمل بانک مرکزی به شعب خود، از مردم بگیرند.
به نظر می رسد برخی از بانکها که علیرغم تلاش فراوان نتوانستند مانع تصویب این قانون در مجمع تشخیص مصلحت نظام شوند، با نفوذ در بانک مرکزی و دور زدن مصوبه مجمع تشخیص، باعث تضییع بخش عمده فرصتی که مجمع به تولیدکنندگان داده بود، شده اند، و اکنون نیز با تعلل در ابلاغ دستورالعمل بانک مرکزی به شعب خود و خودداری از اطلاع رسانی به ذی نفعان، دارند عملا قانون را از حیز انتفاع ساقط می‌کنند.
چه کسانی قوه قضائیه ،مجلس شورای اسلامی به موضوع ورود می کنند ؟آیا تولیدکنندگان عزیز از مزایای تصمیم انقلابی نظام در خصوص حذف جرائم و سود مرکب بهرمند میشوند.
همه دستگاهای اجرای کشور فرمایش مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای را روی بنر و پوستر نوشتن “سال جهش تولید ” حال چه کسانی فرمایش مقام معظم رهبری را پیگیری میکنند؟ آیا مجلس اصولگرا اقدام انقلابی می کنند ؟آیا قوه قضاییه وارد عمل میشود تا قبل از عملی نشدن قانون حذف سود مرکب جلوی اجرائیات بانکها نسبت به تولید کنندگان در ادارات ثبت و اسناد و …کشور بگیرند ؟ امید تولید کنندگان به این دو نهاد است ؛ ورود سریع دستگاه قضائی ، مجلس شورای اسلامی و دولت ،برای الزام بانک منرکزی وشبکه بانکی کشور به اجرای دقیق قانون، مورد انتظار است. راستی کارخانهای تولیدی امروز با کم لطفی بانکها بسته و مستهلک شدن چه کسی پیگیری و…
سید تقی موسویان ۱۳۹۹/۴/۳

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار