کد خبر : 45110
تاریخ انتشار : دوشنبه 2 دی 1398- 15: 17

رئیس پلیس راه گیلان تاکید کرد:

ضرورت به همراه داشتن تجهیزات زمستانی برای تردد در محورهای کوهستانی

ضرورت به همراه داشتن تجهیزات زمستانی برای تردد در محورهای کوهستانی

رئیس پلیس راه گیلان گفت: به رانندگان توصیه می کنم در شرایط جوی نامساعد از تردد در محورهای کوهستانی پرهیز کنند و در صورت ضرورت حتما به تجهیزات زمستانی نظیر زنجیز چرخ، آذوقه مورد نیاز مجهز باشند.

به گزارش گیلانستان سرهنگ محمدپور با اشاره به اجرای طرح زمستانی پلیس در سطح استان، اظهار کرد: تجربه سنوات گذشته ما را بر این داشت که علاوه بر کوهستان ها، در جلگه هم هدایت و مراقبت داشته باشیم.

رئیس پلیس راه گیلان افزود: امسال علاوه بر سه گردنه برون استانی، در سه گردنه مهم بین استانی شامل حیران، اسالم به خلخال، پونل به خلخال طرح زمستانی را به صورت شبانه روزی داریم.

وی با بیان اینکه امسال ۹۰ تیم در دو شیفت به صورت شبانه روزی طرح زمستانی را پوشش می دهند، گفت: ۴۵۰ نفر نیروی پلیس طرح زمستانی را اجرا می کنند.

سرهنگ محمدپور بیان کرد: در طرح زمستانه سال گذشته ۱۰۳ فقره تصادف منجربه فوت در استان داشتیم که متاسفانه ۱۱۲ نفر جان باختند. امسال تمرکز بر محورهای پر حادثه سال قبل افزایش یافته تا انشاالله شاهد کاهش حوادث رانندگی باشیم.

رئیس پلیس راه گیلان در خصوص بیشترین علت تصادفات در استان خاطرنشان کرد: عدم توجه به جلو ۳۰ درصد تصادفات استان را به خود اختصاص داده، همچنین تخطی از سرعت مطمئنه با ۲۱ درصد و عدم رعایت حق تقدم با ۱۸ درصد از دیگر علل تصادفات در سطح استان هستند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه به علت بارش باران و نزولات جوی ضریب اصطکاک در سطح جاده ها کاهش می یابد، به رانندگان توصیه می کنیم سرعت مطمئنه را رعایت کنند، همچنین از صحبت کردن با تلفن همراه در حین رانندگی پرهیز نمایند و شتاب و عجله بی مورد هم نداشته باشند تا انشااله شاهد وقوع حوادث تلخ جاده ای نباشیم.

سرهنگ محمدپور با بیان اینکه در طرح زمستانی به ویژه در گردنه ها از تردد خودروهای فاقد تجهیزات زمستانی جلوگیری می شود، تاکید کرد: به رانندگان توصیه می کنم در شرایط جوی نامساعد از تردد در محورهای کوهستانی پرهیز کنند و در صورت ضرورت حتما به تجهیزات زمستانی نظیر زنجیز چرخ، آذوقه مورد نیاز مجهز باشند.

طرح زمستانی پلیس از ۲۰ آذر لغایت ۲۰ اسفند در استان گیلان اجرا می شود.

انتهای پیام/ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار