کد خبر : 60813
تاریخ انتشار : پنجشنبه 4 دی 1399- 54: 17

یک استاد حوزه:

ضرورت ترویج باورهای درست در خانواده/ بهترین شیوه زندگی متعلق به ائمه اطهار(ع) است

ضرورت ترویج باورهای درست در خانواده/ بهترین شیوه زندگی متعلق به ائمه اطهار(ع) است

حجت‌الاسلام عاشوری نقش‌آفرینی رسانه‌ها، مساجد و روحانیون در ترویج باورهای درست در امر تشکیل خانواده را مورد تاکید قرار داد و گفت: بهترین شیوه زندگی متعلق به ائمه اطهار(ع) است و باید این نگاه در جامعه تبلیغ شود.

به گزارش گیلانستان، حجت‌الاسلام «علیرضا عاشوری» با بیان اینکه سازمان‌های متولی در بخش  فرهنگ، جهت گسترش مبانی دینی و شرعی در جامعه تکلیفی مهم بر عهده دارند اظهار داشت: رسانه‌ها، مساجد و روحانیون باید در ترویج باورهای درست در امر تشکیل خانواده و ازدواج نقش‌آفرینی کنند.

این استاد حوزه نقش روحانیون و مساجد را تبیین و ترویج مبانی دینی، مسائل اسلامی دانست و عنوان کرد: بهترین روش زندگی برای بشریت توسط کلام پروردگار سبحان در قرآن کریم و سخنان اهل بیت‌(ع) بیان شده اما متاسفانه همه قشرهای مردم در ارتباط تنگاتنگ با این مسائل نیستند که باید این رویه اصلاح شود.

عاشوری با تاکید بر اینکه مرکز اصلی بیان مطالب در باب مبانی قرآن کریم و سنت اهل بیت(ع)، مساجد و گوینده‌های آن هم روحانیون هستند تصریح کرد: اگر روحانیون همین مطالب الهی، مذهبی، دینی، قرآنی و روایی را در سطح جامعه بیشتر گسترش بدهند قطعا این موضوع تاثیرات خوبی را در اجتماع بر جای می‌گذارد.

وی تقویت روحیه ایمان و اعتماد مردم به خداوند متعال را از جمله این تاثیرات مثبت دانست و ابراز داشت: آنچه که امروزه سبب شده جوانان کمتر به سمت مسائل حول محور تشکیل خانواده بروند دغدغه‌ها و نگرانی‌هایی است که در اداره خانواده دارند و از این موضوعات به نوعی هراس دارند.

این استاد حوزه موقعیت‌های اجتماعی، اقتصادی و معیشتی فعلی که در جامعه امروز ما حاکم است را مورد انتقاد قرار داد و یادآور شد: در حال حاضر اکثر جوانان ما درآمد مکفی برای تشکیل خانواده ندارند و این معضل بسیار بزرگی است از طرفی این مشکلات را نمی‌توان صرفا با بیان مسائل حل و فصل کرد.

عاشوری با تاکید بر اینکه قرآن کریم و اهل بیت(ع) همواره به انسان‌ها امید می‌دهند اذعان کرد: خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید که از فقر نترسید و روزی شما تامین می‌شود بنابراین اگر ایمان انسان قوی‌تر باشد در نتیجه اعتمادش به خداوند سبحان هم بیشتر شده و با نیروی توکل برای مهم‌ترین مسائل زندگی خود تصمیم می‌گیرد.

وی کمک و همفکری خانواده‌ها با جوانان برای تشکیل زندگی ساده و به دور از تجملات را مورد اشاره قرار داد و گفت: اگر ایمان و اعتقاد فردی ضعیف باشد، مطالب دینی و قرآنی در جامعه برجسته نباشد و همه اهتمام مردم به داشتن امکانات کامل در همین اویل تشکیل زندگی مانند مسکن، اتومبیل و شغل پردرآمد معطوف شود قطعا امر ازدواج هم به تاخیر می‌افتد.

این استاد حوزه اشاعه هر چه بیشتر فرهنگ دینی در تمام بخش‌های زندگی انسان از جمله موضوع ازدواج، تشکیل خانواده، مسائل اقتصادی و روابط اجتماعی را ضروری خواند و ابراز داشت: پروردگار متعال بهترین برنامه را برای زندگی انسان ارائه داده است و وعده داده که همواره و در همه حال از انسان حمایت می‌کند.

عاشوری نقش‌آفرینی تمام رسانه‌ها و نه فقط مساجد و روحانیون در ترویج سبک زندگی اسلامی و ترویج باورهای درست در حوزه ازدواج و تشکیل خانواده را متذکر شد و عنوان کرد: سازمان‌هایی که متولی فرهنگ جامعه هستند و از بودجه فرهنگی هم استفاده می‌کنند برای گسترش مبانی دینی و شرعی در جامعه تکلیفی مهر بر عهده دارند.

وی وظیفه و رسالت مراکز آموزشی کشور مدارس و دانشگاه‌ها را نیز در این حوزه بسیار مهم و اثربخش دانست و یادآور شد: اگر قرار باشد جوانان ما درس‌های تخصصی خود را از تألیفات غربی‌ها و ترجمه کتاب‌های آنان بیاموزند و به دروس معارف هم به شکل حاشیه‌ای نگاه بیندازند معارف دینی و شرعی در جامعه جا نمی‌افتد.

این استاد حوزه با تاکید بر اینکه مبانی دینی و شرعی باید در جامعه جلوه بیشتری داشته باشند و در رأس قرار گیرند خاطرنشان کرد: بهترین شیوه زندگی متعلق به ائمه اطهار(ع) است، این بزرگان از امکانات مادی آنچنانی برخوردار نبودند اما خانواده‌ای را تشکیل دادند که در طول تاریخ بشریت بی‌نظیر بوده و همگی از رهبران جامعه محسوب می‌شوند.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار