کد خبر : 54745
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۲

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

ضرورت رعایت نکات بهداشتی در فصل برداشت برنج؛ کشاورزان برای حفظ سلامتی خود توصیه‌ها را جدی بگیرند

ضرورت رعایت نکات بهداشتی در فصل برداشت برنج؛ کشاورزان برای حفظ سلامتی خود توصیه‌ها را جدی بگیرند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تأکید بر ضرورت رعایت نکات بهداشتی در فصل برداشت برنج گفت: کشاورزان برای حفظ سلامتی خود توصیه‌ها را جدی بگیرند.

به گزارش گیلانستان، آبتین حیدرزاده امروز در جمع خبرنگاران ضمن توصیه به کشاورزان جهت رعایت نکات و دستورات بهداشتی در فصل برداشت برنج اظهارداشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و خطرات ناشی از آن از کشاورزان درخواست داریم که تمامی توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند تا سلامتی‌شان به خطر نیفتد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تاکید بر ضرورت استفاده از ماسک توسط کشاورزان و کارگران بیان کرد: حفظ فاصله اجتماعی در هنگام کار و مواقع دیگر مانند صرف غذا و شستن و ضدعفونی کردن مرتب دست‌ها با الکل از جمله نکاتی است که می‌تواند در پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا بسیار موثر باشد.

وی با اشاره به اینکه کشاورزان باید در صورت بروز هرگونه علائم بیماری به پزشک و خانه‌های بهداشت مراجعه کنند تصریح کرد: اگر کارگر و کشاورزی هنگام کار دچار تب، ضعف، خستگی و کوفتگی شد باید در اسرع وقت به خانه‌های بهداشت مراجعه کرده و وضعیت سلامتی خود را چک کند.

حیدرزاده شیوع بیماری تب شالیزار را نیز مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: این بیماری یکی دیگر از معضلاتی است که هنگام برداشت برنج شیوع پیدا می‌کند و نیاز است که کشاورزان با رعایت نکات بهداشتی از ابتلا به این بیماری که می‌تواند خطرناک باشد جلوگیری کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه کشاورزان باید با رعایت نکات بهداشتی و عدم شستن دست و پای خود در آب رودخانه‌ها از ابتلا به کرونا و تب شالیزار جلوگیری کنند افزود: کرونا و تب شالیزار علائم یکسانی دارند و کشاورزان باید در مصرف آب خود نهایت دقت را به خرج دهند.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار