کد خبر : 55367
تاریخ انتشار : دوشنبه 27 مرداد 1399- 33: 11

جلسه کمیته پایش و ارزیابی حقوق کودک گیلان؛

ضرورت صیانت از کودکان و نوجوانان در مقابل آسیب های اجتماعی

ضرورت صیانت از کودکان و نوجوانان در مقابل آسیب های اجتماعی

جلسه کمیته پایش و ارزیابی حقوق کودک گیلان برگزار و اعضای خواستار همکاری و هم افزایی دستگاه ها و سازمان های مردم نهاد در زمینه صیانت از کودکان و نوجوانان در مقابل آسیب های اجتماعی شدند.

به گزارش گیلانستان، صبح دوشنبه جلسه کمیته پایش و ارزیابی حقوق کودک گیلان با حضور نمایندگان دستگاه‌ها و گروه‌های مردم‌نهاد عضو این کمیته به منظور بررسی فعالیت‌های صورت گرفته، افق‌های پیش روی این مجموعه در جهت صیانت از حقوق کودک برگزار شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان در این نشست به اهمیت توجه به کودک و نوجوان در امروز و فردای جامعه اشاره و اظهار کرد: آسیب‌های متوجه آینده‌سازان ایران اسلامی که برای صیانت از آنها نیازمند پرهیز از عملکرد جزیره‌ای و نظارت درست بر فعالیت دستگاه‌های متولی این حوزه هستیم.

اسفندیار ضیایی در ادامه بر ضرورت هدف‌مند سازی برنامه‌های این حوزه و هم‌گامی با تحولات تأکید کرد و افزود: مدیریت بحران و برنامه‌ریزی مناسب برای خدمات‌رسانی و نشاط‌بخشی اجتماعی از رسالت‌های متولیان حوزه کودک و نوجوان است.

وی با اشاره به مهارت‌آموزی به آینده سازان و ضرورت دست یابی به عدالت اجتماعی و فرهنگی، گفت: دستگاه‌ها و گروه‌های مردم‌نهاد باید طرح‌های خلاق و هدف‌مند خود را برای ارتقای قابلیت‌های نسل کودک ارائه دهند.

لازم به ذکر است؛ در پایان مقرر شد ضمن افزایش تعامل و همکاری، بسترهای مناسب برای افزایش بازدیدهای میدانی از مجموعه‌هایی چون کمیته امداد امام‌خمینی (ره) و مراکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست فراهم و توجه ویژه به کودکان با نیازهای ویژه و تشکیل کارگروه تخصصی در شهرداری شهر رشت برای معرفی مرکز استان به عنوان شهر دوستدار کودک نیز در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار