کد خبر : 56103
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۷

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان:

ضرورت معرفی ظرفیت‌های تولید گیلان به مردم؛ بروکراسی اداری سد راه تولیدکنندگان بزرگ است

ضرورت معرفی ظرفیت‌های تولید گیلان به مردم؛ بروکراسی اداری سد راه تولیدکنندگان بزرگ است

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان گفت: نشان دادن ظرفیت‌های استان گیلان به‌ویژه در عرصه تولید یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که باید‌ مورد توجه باشد.

به گزارش گیلانستان، سرهنگ مهدی پارسا ظهر امروز در حاشیه بازدید از چند واحد تولیدی بزرگ در رشت به‌همراه تعدادی از خبرنگاران استان با اشاره به ضرورت امیدآفرینی در جامعه اظهار داشت: تحقق شعار جهش تولید همواره یکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب است و در این حوزه، نشان دادن ظرفیت‌های کشور به مردم حائز اهمیت است.

پارسا با بیان اینکه دشمن تلاش می‌کند تا نظام اسلامی را ناکارآمد جلوه دهد خاطرنشان کرد: امیدآفرینی در جامعه و نشان دادن ظرفیت‌های کشور به‌ویژه در عرصه تولید یکی از مهم‌ترین اقدامات است از این رو بسیج رسانه استان گیلان نیز خود را مکلف به کمک در این عرصه می‌داند که یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری است.

وی با اشاره به برنامه بازدید خبرنگاران بسیجی استان گیلان از چند واحد تولیدی در رشت با هدف نشان دادن ظرفیت‌های مهم تولید در استان و امید آفرینی در جامعه گفت: با توجه به اینکه خبرنگاران درحال رصد برنامه‌ها و اقدامات مختلف هستند لذا برنامه‌ریزی کردیم که از چند واحد تولیدی بازدید به‌عمل آوریم تا خبرنگاران از نزدیک ظرفیت‌های تولید استان را مشاهده کرده و برای امیدآفرینی در جامعه تلاش کنند.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان به قدرت رسانه برای امیدبخشی در عرصه‌های مختلف اشاره کرد و بیان داشت: عدم شناخت مردم نسبت به ظرفیت‌های تولید استان یکی از مشکلاتی است که امروز با آن روبه‌رو هستیم اما هر جا که ابزار رسانه ورود کند به‌نفع مردم و واحدهای تولیدی خواهد بود.

مدیرعامل یکی از شرکت‌های بزرگ تولیدی در استان گیلان نیز در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این شرکت از سال ۴۷ در استان گیلان تاسیس و در سال ۷۱ نیز به بخش خصوصی واگذار شد و در طول این سال‌ها جهش عظیمی در بخش تولید داشته است.

سیاوش اقدسی با بیان اینکه از ابتدا به مبحث کیفیت پایبند بودیم و این پایبندی یک شعار نیست خاطرنشان کرد: میزان استقبال مردم از محصولات ما نشان‌دهنده میزان کیفیت محصولات‌مان است و امروز بیش از ۷۰ درصد خانواده‌های ایرانی حداقل یکی از محصولات ما را دارند لذا تلاش داریم محصولی تولید کنیم تا مشتری بتواند از آن استفاده کند.

وی با اشاره به بروکراسی بسیار سنگینی که حامی تولید نیست و از بخش تولید حمایت نمی‌شود گفت: با تمام توانمندی‌ها اما یک شیفت کار می‌کنیم در حالی‌که به راحتی می‌توانیم دو برابر ظرفیت تولید خود کار کنیم و برای این کار حتی به ماشین‌آلات بیشتر نیاز نداریم و تنها با جذب جوانان این شهر می‌توانیم ظرفیت تولید خود را افزایش داده و ارزش افزوده ایجاد کنیم.

این فعال اقتصادی با بیان اینکه برای جذب بیشتر جوانان و برطرف کردن اثرات منفی تحریم‌ها نیازمند حمایت‌های بیشتری در حوزه صنعت و تولید هستیم تصریح کرد: شرکت‌هایی که دارای توانمندی‌های لازم هستند و قابلیت رشد دارند بسیار می‌توانند در بخش اقتصاد و صنعت تاثیرگذار باشند.

اقدسی با اشاره به اینکه این شرکت تولیدی ارتباط مستقیم و غیرمستقیمی با جامعه داشته و حتی در سطح خاورمیانه نیز حرفی برای گفتن داریم ابراز داشت: رشد ما قطعاً به‌نفع جامعه خواهد بود از طرفی مردم هم قضاوت‌کننده خوبی هستند و به سمت محصولی می‌روند که دارای کیفیت خوبی باشد.

وی با بیان اینکه بسیاری از دستگاه‌های اجرایی و نهادها می‌توانند ترویج‌گر استفاده از محصولات داخلی باشند خاطرنشان کرد: خرید یک محصول خارجی به‌معنای بیکار کردن یک کارگر ایرانی است اما خرید محصولات داخلی به تحقق شعار جهش تولید و اقتصاد کشور کمک می‌کند اما متاسفانه بخش “تولید” کشور همچنان مظلوم است و تولیدکننده نیز با مشکلات مختلفی مواجه است.

مدیرعامل این شرکت‌ تولیدی گفت: مواد اولیه به‌راحتی قابل تهیه نیست لذا تولیدکننده نیازمند نقدینگی است از طرفی مردم نیز به سمت محصولات خارجی گرایش دارند و این نشان می‌دهد که در این زمینه به‌خوبی فرهنگ‌سازی نشده است و صدا و سیما و رسانه‌ها می‌بایست در این زمینه بیشتر کار کنند و به‌گونه‌ای تلاش شود تا بحث حمایت از تولید فقط در حد شعار باقی نماند.

مدیرعامل یکی دیگر از شرکت‌های بزرگ تولیدی در استان گیلان نیز اظهار داشت: تنها شرکتی هستیم که به ظرفیت اسمی خوبی رسیدیم و از لحاظ کیفیت نیز محصولات خوبی تولید می‌کنیم ضمن اینکه روی قیمت محصولات تاکید داریم و استانداردها را رعایت می‌کنیم و استاندارد تشویقی نیز در نظر گرفتیم.

بهمن دژاکام با اشاره به تولیدات لامپ در این مجموعه خاطرنشان کرد: با توجه به تغییرات تکنولوژی در صنعت روشنایی برخی لامپ‌ها از چرخه تولید خارج شدند و لامپ‌های LED جایگزین آنها شدند.

وی با بیان اینکه درحال سرمایه‌گذاری برای تولید اجزا در داخل کشور هستیم تصریح کرد: تحریم‌ها دارای اثرات مثبت و منفی هستند؛ افزایش سرمایه‌گذاری‌ها در داخل کشور از نقاط و اثرات مثبت تحریم‌ها است از طرفی اگر محصولی وارد کشور نشود انحصار به وجود می‌آید و هرکسی می‌تواند یک قیمتی روی محصول خود بگذارد.

این فعال اقتصادی افزود: زمانی‌که شاهد افزایش تعداد تولیدکنندگان در داخل کشور باشیم میزان اثرگذاری‌ها نیز افزایش می‌یابد و افزایش تولیدکنندگان سبب ایجاد یک فضای رقابتی، کاهش بیکاری و کاهش فساد شده و برقراری امنیت اجتماعی را نیز به دنبال دارد.

دژاکام با اشاره به مشکلات و قوانین دست و پاگیری که سد راه تولیدکنندگان کشور می‌شود خاطرنشان کرد: هم‌اکنون حدود ۳۰۰ کارگر در این شرکت‌ مشغول هستند و هیچ گونه بدهکاری مالی نداریم و کارگرانمان نیز نگرانی بابت دریافت حقوق خود ندارند البته یک خط تولید دیگر آماده راه‌اندازی داریم اما در این حوزه با مانع جدی بروکراسی اداری روبه‌رو هستیم.

این فعال اقتصادی با بیان اینکه چیزی بالاتر از قانون کار به پرسنل خود پرداخت می‌کنیم و کمک‌های معیشتی نیز بین پرسنل توزیع کردیم تصریح کرد: یکی از مشکلات کشور، ضعیف بودن زیرساخت‌های صادراتی است و حمل و نقل ریلی نیز به آن صورت نداریم و در حال حاضر، هزینه‌های مالی در کشور به ۲۲ درصد می‌رسد.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار