کد خبر : 31248
تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 آذر 1397- 07: 11

طرح افزایش ایمنی تردد موتورسیکلت‌سواران‌ در گیلان اجرایی می‌شود

طرح افزایش ایمنی تردد موتورسیکلت‌سواران‌ در گیلان اجرایی می‌شود

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان گیلان گفت: طرح افزایش ایمنی تردد عابران پیاده و موتورسیکلت‌سواران‌ در سطح روستاهای گیلان اجرایی می‌شود.

به گزارش گیلانستان محمدرضا نازک‌کار اظهار داشت:‌ اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان قصد دارد طرح ارائه آموزش‌های مرتبط جهت افزایش و ارتقاء سطح ایمنی تردد عابران پیاده و راکبان موتورسیکلت‌ها را در روستاهای مختلف استان گیلان به اجرا درآورد.

مدیرکل راهداری وحمل و نقل جاده‌ای استان گیلان با بیان اینکه سیزدهمین دوره افزایش ایمنی تردد عابران پیاده و موتورسیکلت‌سواران اجرایی می‌شود افزود:‌ این اداره کل از جمله دستگاه‌هایی است که به همراه سایر دستگاه‌های مرتبط برای ارتقاء ایمنی در سطح جامعه فعالیت مستمری دارد.

نازک‌کار شهرستان‌هایی را که برنامه‌های آموزشی افزایش ایمنی تردد عابران پیاده و موتورسیکلت‌سواران در آن‌ها برگزار می‌شوند را برشمرد و تصریح کرد: این دوره آموزشی در ۵۰ روستای واقع در شهرستان‌های رشت،‌ لنگرود، املش، رودبار، رودسر و شفت برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه موفقیت برنامه‌های آموزشی در سطح جامعه به نوع بیان آن‌ها و استفاده از یک فضای مطلوب آموزشی وابسته است ابراز داشت: برنامه ارتقاء سطح ایمنی تردد عابران پیاده و موتورسیکلت‌سواران در گیلان نیز با همین رویکرد در فضایی شاد و با حضور خانواده‌ها برگزار می‌شود.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان گیلان در تشریح چگونگی برگزاری این دوره‌های آموزشی نیز خاطرنشان کرد:‌ در خلال ارائه آموزش‌های کاربردی جهت افزایش ایمنی تردد اجرای برنامه‌هایی نظیر برگزاری انواع مسابقات،‌ اجرای نمایش و ایجاد فضای شاد در دستور کار قرار گرفته است.

نازک‌کار به مهم‌ترین اهداف برگزاری دوره‌های افزایش سطح ایمنی تردد عابران پیاده و موتورسیکلت سواران را برشمرد و گفت: پیشگیری از وقوع ‌سوانح رانندگی، افزایش سطح اطلاعات خانوارها و افراد از مباحث مربوط به ترافیک و رعایت نکات ایمنی توسط موتورسیکلت‌سواران از جمله این اهداف هستند.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان گیلان ایجاد زمینه و بستر لازم برای ارتقاء سطح آگاهی‌ها و اطلاعات ترافیکی توسط مردم را بسیار ضروری اعلام کرد و بیان داشت:‌ باید برنامه‌ها و ایده‌ها در این حوزه به سمتی هدایت شود تا جامعه در مسیر افزایش فرهنگ عمومی ترافیک هدایت شود.

وی با ابراز خرسندی از نتایج مثبت برگزاری دوره‌هایی نظیر طرح افزایش ایمنی تردد عابران پیاده و موتورسواران‌ در استان گیلان عنوان کرد:‌ امیدواریم با تدوین و اجرایی کردن این دست از برنامه‌ها ضمن ارائه اطلاعات ترافیکی لازم به مردم بستر وقوع سوانح رانندگی در استان گیلان کاهش پیدا کند.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار